درمان بواسیر خونی

درمان های پزشکی و جراحی بواسیر


این نوع درمان ها معمولاً برای موارد حاد از درمان بواسیر یا هموروئید توصیه می شوند و شامل انواع زیر هستند:

بستن رگ: یک بند لاستیکی به دور بواسیر بسته می شود تا ورود جریان خون به آن را متوقف کند. پس ازچند روز، بواسیرها و بند لاستیکی خشک و چروک شده و می افتند، اما ممکن است هفته ها طول بکشد تا ناحیه ی آسیب دیده به طور کامل درمان شود. این مرحله معمولاً بسیار دردناک و همراه با خونریزی است.
تصلب درمانی: یک محلول شیمیایی به داخل رگ تزریق می شود تا بواسیرها را جمع کرده و کوچک کند.
انعقاد: از یک لیزر برای سوزاندن و جمع کردن بافت های بواسیری استفاده می شود.
بواسیر برداری: این روش معمولاً زمان سقوط و پایین افتادن بواسیرها استفاده میشود. این روش به صورت عمل جراحی انجام می شود که نیاز به بستری شدن دارد.

بیماری هموروئید، درمانهای مختلفی دارد که بهترین آن درمان بواسیر با عمل لیزر می باشد البته در کلینک های معتبر.

تشخیص هموروئید - تشخیص بواسیر


کسانی که مبتلا به بیماری هموروئید یا باباسیل اند بر اساس
1.سابقه پزشکی
2.معاینه فیزیکی
3.معاینه کانال مقعد
4.معاینه راست
روده تشخیص داده می شوند.
در کل بیماری باباسیل با خونریزی های شدید هم همراه می باشد و یکی از علائم این بیماریست.

درمان خانگی بواسیر خفیف

به زبان ساده واریس سیاهرگ های مخرج یا مقعد را بواسیر یا همورئید گویند. واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگ ها در بدن است. شایعترین علت بواسیر یبوست طولانی مدت و زور زدن در موقع دفع مدفوع می باشد. درمان بواسیر با توجه به شدت آن متفاوت است.

همورئید یا بواسیر چیست؟

همورئید بواسیر به شرایطی اطلاق می شود که سیاهرگهای اطراف و داخل راست روده و مقعد برجسته و متورم شوند. این حالت می تواند در اثر فشار بیش از حد برای دفع مدفوع ایجاد شود، مثلا در یبوست مزمن، سایر وضعیت هایی که باعث ایجاد بواسیر در انسان می شوند عبارتند از: حاملگی، پیری، اسهال، اسهال مزمن و مقاربت مقعدی. بواسیر می تواند هم در داخل مقعد ایجاد شود که به آن بواسیر یا همورئید داخلی گفته می شود و هم در خارج و پوست اطراف مقعد ایجاد شود که به آن بواسیر یا همورئید خارجی می گویند.

علائم

شایع ترین علائم و نشانه های هموروئید شامل موارد زیر است:

  • خونریزی بدون درد در طی حرکات روده – ممکن است مقادیر کمی از خون قرمز روشن را در مدفوع یا توالت مشاهده کنید
  • خارش یا سوزش در منطقه مقعد
  • درد یا ناراحتی در مقعد
  • تورم در اطراف مقعد
  • توده ای در نزدیکی مقعد که ممکن است حساس یا دردناک باشد

انواع بواسیر و درجه بندی آن

علائم هموروئید معمولا به محل آن بستگی دارد. درمان بواسیر بستگی به محل تشکیل آن و درجه آن بستگی دارد. در زیر به انواع آن و درجه بندی آن اشاره می کنیم.

هموروئید داخلی. این نوع بواسیر در داخل رکتوم قرار دارد. شما معمولا نمیتوانید این هموروئید را ببینید یا احساس کنید و به ندرت ناراحتی ایجاد می کند؛ اما فشار دادن یا سوزش در هنگام عبور از مدفوع می تواند به سطح التهاب آسیب برساند و باعث خونریزی شود.

هموروئید خارجی. این نوع بواسیر زیر پوست در اطراف مقعد تشکیل می شود. هنگام تحریک، هموروئید خارجی می تواند خارش یا خونریزی داشته باشد.

درجه بندی بواسیر

  • بواسیر درجه١: در این نوع بواسیر سیاهرگ ها گشاد شده اند ولی هرگز از مخرج خارج نمی شوند و تنها علامت آنها خونریزی است.
  • بواسیر درجه٢: سیاهرگهای گشاد شده در زمان دفع از مخرج خارج می شوند لیکن با پایان اجابت مزاج خودبخود به داخل مخرج بازگشت می کنند.
  • بواسیر درجه ٣: توده های بواسیری با دفع مخرج خارج می شوند ولی خودبخود به داخل مخرج باز نمی گردند بلکه با کمک دست به داخل مخرج بازگردانده می شوند.

شیوع همورئید

همورئید چه در زنان و چه در مردان بسیار شایع می باشد. در حدود نیمی از جمعیت باالی ۵۰ سال به آن مبتلا هستند و در میان زنان حامله نیز شیوع زیادی دارد. در زنان حامله هم بعلت فشار جنین به روی احشاء شکمی و هم بعلت تغییرات هورمونی، سیاهرگهای مقعدی متورم می شوند. همچنین در هنگام زایمان نیز بر روی این وریدها فشار زیادی وارد می شود، ولی بهر صورت در بیشتر زنان همورئید ناشی از حاملگی یک مسأله زودگذر و غیردائمی است.

علل ایجاد بواسیر

شایعترین علت آن یبوست طولانی و زور زدن در موقع دفع مدفوع می باشد. هر دو عامل فوق سبب افزایش فشار داخل شکم شده و مانع بازگشت خون وریدی در مخرج می شوند. هر عامل دیگری نیز که مانع بازگشت خون ورید بشود می تواند سبب ایجاد هموروئید می شود. رگ ها در اطراف مقعد تمایل به کشش تحت فشار دارند و ممکن است برآمدگی و یا تورم داشته باشند. تورم رگ های اطراف مقعد می تواند در نتیجه افزایش فشار به آنها باشد از جمله موارد که باعث افزایش فشار به رگ های مقعد می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاقی (حجم فراوان چربیهای داخل شکم سبب افزایش فشار داخل شکم می شود)

  • حاملگی
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • ژنتیک
  • سیروز کبد نیز در راه بازگشت خون وریدی مخرج ایجاد مانع کرده و سبب بواسیر می شود
  • شقاق (fissure) نیز از طریق ایجاد یبوست و بالا بردن فشار داخل کانال مخرج سبب بواسیر می شود.
  • تنش در طی حرکات روده
  • برای مدت زمان طولانی در توالت نشستن
  • اسهال مزمن یا یبوست
  • رژیم کم فیبر
  • افزایش سن

درمان بواسیر

 

تشخیص

پزشک  بوسیله دستگاهی که در داخل مقعد گذاشته می شود و داخل مقعد و پائین راست روده دیده می شود و به آن آنوسکوپ می گویند مقعد و راست روده را معاینه می کند و بدنبال وریدهای برجسته و متورم می گردد. همچنین گاهی پزشک پس از پوشیدن دستکش با انگشت می تواند محیط داخل مقعد را معاینه کند تا از اختلالات دیواره مقعد اطلاع حاصل کرده و آنها را لمس کند. گاهی لازم است بوسیله سیگموئیدوسکوپ وسیله ای که علاوه بر راست روده قسمت سیگموئید که قسمت انتهای روده بزرگ در طرف چپ می باشد را نشان می دهد بیمار معاینه شود تا سایر علل خونریزی گوارشی رد شود. پزشک شما ممکن است بعد از معاینات فیزیکی برای تشخیص بهتر و درمان بواسیر روش های زیر را پیشنهاد دهد.

کولونوسکوپی

معاینه دیجیتالی

درمان بواسیر

به توجه به شدت بواسیر و نوع آن می توان برای درمان بواسیر از روش های مختلفی استفاده کرد. اگر شدت درد و خونریزی کم باشد می توان برای درمان بواسیر از روش های خانگی استفاده کرد، در صورتی که درمان خانگی جوابگو نبود می توان از روش های دیگر از جمله دارویی و جراحی برای درمان بواسیر استفاده کرد.

درمان بواسیر با استفاده از درمان های خانگی

شما اغلب می توانید درد خفیف، تورم و التهاب هموروئید با درمان خانگی کاهش دهید. اغلب این تنها درمان مورد نیاز است. از درمان های خانگی بواسیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوردن غذاهای با فیبر بالا خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات
  • از درمان موضعی استفاده کنید. کرم یا کرم حاوی هیدروکورتیزون را به محل التهاب بگذارید.
  • یکی دیگر از روش های درمان بواسیر حمام گرم یادر آب گرم نشستن است. منطقه مقعد خود را در آب گرم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دو تا سه بار در روز بگذارید.
  • محدوده مقعد را تمیز نگه دارید.
  • از کاغذ توالت خشک استفاده نکنید.
  • از دیگر روش های درمان بواسیر می توان به استفاده از پد های سرد برای کاهش درد اشاره کرد. برای خنثی کردن تورم، بسته های یخ یا فریزر سرد را روی ناحیه مقعد خود قرار دهید.
  • داروهای ضد درد را بخورید. برای کاهش درد می توانید تحت نظر پزشک دارهای مسکن را مصرف کنید.
  • با این درمان ها، علائم هموروئید اغلب در عرض یک هفته از بین می روند. اگر یک هفته یا بیشتر در معرض امتناع یا خونریزی هستید، به پزشک خود مراجعه کنید.

درمان بواسیر با استفاده از دارو

اگر هموروئید شما فقط ناراحتی خفیف را تولید می کند، پزشک ممکن است از کرم ها، پماد ها، شامپوها یا پد های ضد بواسیر استفاده کند. این محصولات شامل مواد تشکیل دهنده مانند هیدروکورتیزون و لیدوکایین است که حداقل می تواند به طور موقت درد و خارش را از بین ببرد.

درمان بواسیر با استفاده از روش های جراحی

در مواردی نیز همورئید باید بوسیله جراحی درمان شود. در این موارد با نابود کردن وریدهای واریسی ناحیه مقعد همورئید درمان می شود. از جمله روش های جراحی برای درمان بواسیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بستن ورید مقعدی بوسیله باند پلاستیکی: در این روش یک نوار پلاستیکی دور پایه ورید متورم بسته می شود. با بستن این نوار جریان خون آن قطع شده و پس از چند روز ورید خشک و چروکیده شده و کنده می شود.
  • اسکلروتراپی: در این روش با تزریق مواد شیمیائی بداخل همورئید و اطراف آن باعث چروکیده شدن آن می شوند
  • کوآگوالسیون با نور مادون قرمز: یک وسیله مخصوص می باشد که همورئید را می سوزاند.
  • عمل جراحی برداشتن همورئید: گاهی در موارد همورئید داخلی و خارجی خیلی بزرگ یا همورئید با عالئم شدید ممکن است نیاز به جراحی وریدهای برجسته داشته باشد.

عوارض جانبی

عوارض هموروئید بسیار نادر هستند اما شامل موارد زیر می شوند:

کم خونی به ندرت، خونریزی مزمن ناشی از هموروئید ممکن است باعث کم خونی شود که در آن شما به اندازه کافی سلول های قرمز خون سالم برای حمل اکسیژن به سلول های خود ندارید. هموروئید strangulated. اگر خون برای خونریزی داخلی قطع شود، هموروئید ممکن است آسیب دیده باشد، یکی دیگر از علل درد شدید.

پیشگیری از بواسیر

بهترین راه برای جلوگیری از هموروئید این است که از یبوست جلوگیری کنید. برای جلوگیری از هموروئید و کاهش علائم هموروئید، این نکات را دنبال کنید:

  • خوردن غذاهای با فیبر بالا، مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات. انجام این کار باعث تسریع مدفوع می شود و حجم آن را افزایش می دهد که به شما کمک می کند تا از تنش هایی که باعث ایجاد هموروئید می شود جلوگیری کنید.
  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید. هر روز شش تا هشت لیوان آب و مایعات دیگر (به جای الکل) بنوشید تا مدفوع را نرم نگه دارید.
  • مکمل های فیبردار مصرف کنید.
  • در هنگام دفع مدفوع فشار زیاد ندهید فشار دادن و نفس کشیدن در هنگام تلاش برای عبور مدفوع باعث ایجاد فشار بیشتری در رگهای رکتوم پایین می شود.
  • ورزش. برای کمک به جلوگیری از یبوست و کاهش فشار روی رگ ها، فعال باشید. ورزش همچنین می تواند به شما در از دست دادن وزن بیش از حد کمک کند که ممکن است باعث ایجاد هموروئید شما شود.
  • اجتناب از طولانی مدت نشستن. نشستن بیش از حد طولانی، به ویژه در توالت، می تواند فشار روی رگ ها در مقعد را افزایش دهد.

بهترین میوه برای درمان بواسیر

تغذیه مناسب جهت پیشگیری و بهبودی بیماری های مقعد

جهت پیشگیری و یا بهبودی بیماری های مقعدی مانند هموروئید داخلی و یا حارجی ، فیشر ، شقاق ، سینوس موئی ، بواسیر ، فیستول می توان با تغذیه مناسب از مبتلا شدن و یا بهبود یافتن این بیماری ها  بهره برد. همانگونه که مشاهده می نمائید انواع بیماری های مقعدی متفاوت بوده و هر کدام نیاز به تغذیه مفاوتی جهت درمان آنها می باشد. با این حال برخی عادات غذایی در بروز این بیماری ها بسیار شایع می باشد که در صورتی که هر شخص یه خوبی این توصیه ها و رژیم های غذایی را رعایت نماید می تواند از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری نماید.

 

فواید فیبر و معالجه بیماری های بواسیر و هموروئید با آن

اگر شما می خواهید سالم باشید، به فیبر غذایی خود اهمیت دهید. فیبر نه تنها به حرکات روده کمک می کند، بلکه تحقیقات نشان داده است که در پایین آوردن کلسترول خون نیز نقشی مهم دارا است. حتی فیبر موجود در غذا، خطر سرطان کولون (سرطان روده بزرگ) را کاهش می دهد.

هنگامی که شما میوه جات، سبزیجات و دانه ها و غلات را مصرف می کنید، در واقع فیبر را به بدنتان وارد کرده اید.

درمان بواسیر با روغن زیتون

شقاق که با نام علمی فیشر مقعدی هم شناخته می شود یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی است. این بیماری بر اثر ایجاد یک ترک یا شکاف طولی مشخص در پوست یا غشای اطراف ناحیه ی مقعد به وجود می آید. این ترک ممکن است در اثر عوامل متعدی به وجود بیاید که از شایع ترین آنها می توان به یبوست اشاره کرد.
یبوست زمانی به وجود می آید که آب بدن کم می شود و میزان حرکات روده ها کاهش می یابد . در نتیجه مدفوع به شدت خشک و سفت می شود و دفع آن بسیار سخت می شود .  در چنین مواقعی فرد در حین اجابت مزاج برای دفع مدفوع فشار زیادی به خود وارد میکند و مدت طولانی تری در دستشویی می نشیند ، در نتیجه ی این فشار و زود زیاد ، پوست و غشای دیواره ی مقعد بر اثر خروج مدفوع سخت و سفت به شدت آسیب می بیند و ممکن است دچار کشیدگی و پارگی شود . در نتیجه فرد به شقاق دچار می شود .
شقاق بیماری مهلک و کشنده ای نیست ولی اگر تحت درمان قرار نگیرد میتواند عوارض متعددی برای فرد ایجاد کند که ابتلا به کم خونی و فقر آهن یکی از اینهاست .
برای بیماری شقاق روش های درمانی مختلفی تا به امروز معرفی شده است . موثرترین و قطعی ترین درمان برای این بیماری عمل جراحی و لیزر درمانی است ولی روش های درمان خانگی از قدیمی ترین روش های درمانی است که برای این بیماری به وجود آمده است . ریشه ی بسیاری از این روش های درمانی به هزاران سال پیش باز می گردد و اثربخشی آنها در طول سالیان اثبات شده است .

درمان خانگی شقاق

روش های درمان خانگی برای شقاق های اولیه و کوچک ممکن است موثر و کارآمد باشند و اثر درمانی داشته باشند ولی نمی تواند پاسخ درستی برای شقاق های حاد و پیشرفته به حساب بیایند  ولی در کاهش علائم و نشانه ها نقش موثری دارند .
در ادامه با انواع روش های درمان خانگی شقاق بیشتر آشنا می شویم :
  • آب : معجزه ی این ماده در درمان بسیاری از بیماری ها به اثبات رسیده است . اگر شقاق دارید یا مستعد ابتلا به آن هستید سعی کنید در طول روز ۸ الی ۹ لیوان آب بنوشید . آب دشمن یبوست است و از بروز آن جلوگیری می کند . این روش درمانی از کلیدی ترین روش های درمان خانگی شقاق به حساب می آید .
  • منابع غنی از فیبر: فیبر برای داشتن یک دستگاه گوارش سالم لازم و ضروری است . استفاده از رژیم غذایی حاوی منابع غنی از فیبر تاثیر بسیار زیادی در حرکات منظم روده ها و جلوگیری از ایجاد یبوست دارد . میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و آجیل از غنی ترین منابع فیبر می باشند .
  • روغن زیتون: روغن زیتون سرشار از چربی های سالم است . این ماده سیستم داخلی روده ها را بسیار روان می کند  و باعث می شود که مدفوع به آسانی در روده ها حرکات کند . اگر به شقاق مبتلا هستید یا دچار یبوست های شدید می شوید در برنامه ی غذایی خود روغن زیتون فراوان قرار دهید .
  • درمان شقاق مقعدی با عسل :همچنین می توانید روغن زیتون ، عسل و موم عسل را به مقدار مساوی تقسیم کنید و آن را حرارت دهید تا ذوب شود . سپس پس از سرد شدن این ترکیب را به محل شقاق خود بمالید  .
  • آلوئه ورا: آلوئه ورا اکسیری برای التیام درد است . خواص قدرتمند این ماده برای تسکین درد و التیام بافت های آسیب دیده سالهاست که شناخته شده است . به همین دلیل به عنوان یکی  از قدرتمندترین و موثرترین روش های درمان خانگی شقاق شناخته شده است . می توانید ژل داخل برگ های آلوئه ورا را مستقیما به برای محل شقاق خود استفاده کنید .
  • نشستن در آب گرم: از موثرترین روش های درمان خانگی برای شقاق شناخته می شود. اگر می خواهید علائم و نشانه های شقاق شما کاهش بیابد روزانه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در وان یا ظرف آب گرم بنشینید . این کار را برای چندین بار در روز تکرار کنید  .
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل  خواص درمانی فوق العاده ای دارد . برای بهبود شقاق خود می توانید هم آن را میل کنید و هم روغن آن را به وسیله ی پنبه برای محل شقاق خود استفاده کنید .
  • سرکه سیب: سرکه ی سیب از موثرترین روش های درمان خانگی شناخته شده برای شقاق است . می توانید ترکیب سرکه ی سیب با آب و کمی عسل را هروز به محل شقاق خود بمالید .
  • شیر: اگر می خواهید بدن سالمی داشته باشید هروز قبل از خواب شیر گرم بنوشید . شیر گرم برای تنظیم حرکات روده بسیار مفید است .
  • از زور زدن و نشستن طولانی مدت در توالت بپرهیزید
  • رعایت بهداشت فردی

مقعد ناحیه ای حساس و بسیار آلوده است . پس باید مرتب آن را تمیز و خشک نگه دارید تا شقاق شما دچار عفونت نشود . بهترین روش برای تمیز نگه
.داشتن مقعد شستن آن به وسیله ی آب ولرم و خشک  کردن آن با دستمال نرم و تمیز است

  • عدس

عدس از منابع غنی فیبر است و برای درمان شقاق بسیار مفید است . سعی کنید در
.برنامه ی غذایی خود عدس و جوانه ی عدس را قرار دهید و آن را به طور مرتب مصرف نمایید

  • وازلین و چرب کننده ها

.برای جلوگیری از خروج راحت تر مدفوع از مقعد می توانید از وازلین و چرب کننده های طبیعی استفاده نمایید و مقعد خود را چرب نمایید

  • پمادهای آنتی شقاق

خاصیت درمانی این پمادها و همچنین قطره های آنتی شقاق در روند درمان این بیماری مورد تایید  پزشکان قرار گرفته است و برای کاهش علائم و نشانه
.های شقاق موثرند

  • ورزش و تحرک

ورزش و تحرک از بروز یبوست جلوگیری می نمایند . این امر هم باعث جلوگیری از ایجاد شقاق می شود و هم به کاهش علائم و نشانه های آن کمک می
.کند

  • تخم کتان

.از موثرترین ماده ها برای درمان یبوست شناخته می شود . این ماده حرکات روده را بسیار منظم می کند و از فشار دفع مدفوع می کاهد

  • .هرگز محل شقاق خود را نخارانید و دست نزنید
  • .هرگز از دستمال های زبر برای خشک کردن مقعد خود استفاده نکنید
  • .بر روی سطوح سفت و سخت ننشینید و از بالش نرم برای نشستن استفاده کنید

درمان بواسیر در طب سنتی

بواسیر از دیدگاه طب سنتی

تاریخچه بیماری بواسیر (هموروئید) از منظر طب سنتی ایران، تاکنون مورد کنکاش مورخان و محققان تاریخ پزشکی قرار نگرفته است. علی رغم پیشرفت هایی که در زمینه درمان این بیماری در سال های اخیر رخ داده است باز هم درمان دارویی مؤثر و اختصاصی در طب نوین وجود ندارد.

بواسیر به معنی گشاد شدن عروق انتهایی مقعدمی باشد که باعث بیرون زدگی نیز می شود.

نگرش طب سنتی ایران به بیماری هموروئید را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

علت اصلی این بیماری خلط سودا یا خون سوداوی است.

تولید خلط سودا ناشی از چند عامل است؛ از جمله افزایش حرارت کبد، ضعف طحال، افزایش برودت، سده طولانی مدت، ازمان و عود مکرر بیماری ها.

عوامل مستعد کننده

  • سن بالای ۴۰ سال
  • فصل پاییز
  • یبوست
  • افزایش فشار داخل شکمی
  • رژیم غذایی
  • تحرک بدنی کم
  • خواب ناکافی
  • آب و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد و خشک
  • افسردگی

جراحی بواسیر ، خوب یا بد ؟

پیشگیری ازهموروئیدجراحی کردن و دور انداختن عروق بواسیری باعث می شود خلط سودایی که آنجا تجمع یافته است در بدن پخش شود و در سایر اعضا مشکل ایجاد نماید. طب قدیم بدون جراحی، رفع مشکل می کند و به هیچ وجه عمل کردن بواسیر را توصیه نمی کند.

بواسیر خون سودایی می باشد که باید بیرون برود و علت تولید آن که غلبه خلط سودا در بدن است باید مرتفع شود.

تدابیر درمانی جهت درمان بواسیر رفع یبوست، پاک سازی بدن از خلط سودا، تعدیل مزاج کبد، طحال و معده است.

افزایش فشار داخل شکم و یبوست از عوامل مستعد کننده محسوب می شوند.

یبوست از عوارض یک بیماری است اما خود، عامل بسیار با اهمیتی در بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بواسیر می باشد.

بنابراین توصیه می کنیم هر شخصی که دچار یبوست می باشد اگرچه بیماری های دیگری را هم داشته باشد بایستی اول نسبت به رفع یبوست اقدام کند؛ زیرا اولاً یبوست عوارض بسیار زیادی را به دنبال دارد و معمولاً با رفع یبوست، بسیاری از عوارض موجود هم خود به خود برطرف خواهند شد .

توصیه هایی برای درمان یبوست 

پیشگیری از بروز یبوست با مصرف سبزی و میوهجهت درمان یبوست موارد زیر توصیه می شود:

  • روغن مالی شکم ، پهلو و مثانه با روغن زیتون هر شب قبل از خواب انجام شود.
  • صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب جوش با نبات میل شود.
  • روزانه ۳ قاشق روغن زیتون خالص ( با چند قطره لیموترش ) مصرف شود.
  • مایعات بین غذا و بلافاصله بعد از غذا مصرف نشود.
  • دو ساعت بعد از صبحانه و عصر نیم لیوان از دم کرده مغز فلوس همراه با گل سرخ میل شود.
  • باید از خوردن سرخ کردنی، کباب، گوشت های غلیظ، گوشت گوساله و گاو، شیر و آنچه وابسته به شیر است، سیر، ادویه جات، سوسیس و کالباس، انواع ساندویج ها، شیرینی جات قنادی نانی که با جوش شیرین پخته شده باشد، آب یخ، نوشابه و هر چیزی که باعث یبوست و سفتی مدفوع شود پرهیز کنند.
  • غذاها باید ملین و نرم کننده باشند.

سودا را چگونه از بدن دفع کنیم ؟

تقویت اعضا رئیسه (سایکودایجست) - پارسی طبجهت پاکسازی بدن از خلط سودا می توان از مقطر تقویت کننده اعضای رییسه بدن مقطر ۹ گیاه (۲) سیکودایجست بهره گرفت. گیاهان به کارگیری شده در آن حاوی مواد موثره ای هستند که جهت تعدیل و دفع انباشتگی خلط سودا نقش بسزایی دارند.
غلظت معین از ماده هر گیاه در این ترکیب، طبیعتی گرم و تر به محصول نهایی بخشیده که باعث می شود این مقطر منضج بسیار خوبی برای خلط قدیمی سودا باشد. همچنین این محصول تمام اعضای رییسه «مغز، قلب، کبد، تخمدان در خانم ها و بیضه ها در آقایان» را تقویت و در نتیجه عوارض سوء‌مزاج سودا و تمام بیماری هایی که ناشی از انباشتگی خلط سودا هستند را به سادگی برطرف می کند.

درمان بواسیر دکتر روازاده

توصیه های بهداشتی: درمان بواسیر چاپ فرستادن به ایمیل

بواسیر یعنی گشاد شدن عروق انتهایی مقعد که باعث بیرون زدگی نیز می شود.
از نظر طب سنتی بواسیر علامتی است از ایجاد و ازدیاد یک خلط فاسد در بدن که باید پاک سازی شود.
جراحی کردن و دور انداختن عروق بواسیری باعث می شود خلط سودایی که آنجا تجمع یافته است در بدن پخش شود و در سایر اعضا مشکل ایجاد نماید. طب قدیم بدون جراحی، رفع مشکل می کند و به هیچ وجه عمل کردن بواسیر را توصیه نمی کند،

بواسیر خون سودایی می باشد که باید بیرون برود و علت تولید آن مرتفع شود.
مراقب باشید یبوست نگیرید و همواره مزاجتان روان کار کند، سودازا نخورید و توصیه بهداشتی مربوط به منع سودازاها را رعایت و برای درمان بواسیر به شرح ذیل عمل نمایید:
برای درمان دارویی باید 50 گرم خار شتر را با سه لیوان آب بجوشانند (و اگر آرام بجوشانند با دو لیوان) تا در زمانی حدود نیم ساعت به یک لیوان تبدیل گردد و آن را نگاه دارد به همان شکل تا صبح بماند و بعد آن را صاف کنند و آن یک لیوان را به مدت 5 روز بخورند و در عین حال با ضماد بواسیر (قابل تهیه از مطب) یا با روغن های طبیعی (روغن محلی یا روغن کوهان شتر) محل را چرب نگه دارند. همچنین در برخی موارد بسته به نظر پزشک، می بایست زالو بیاندازند و یا از دستشان به شیوه سنتی خون بگیرند و فصد درمانی کنند.
ضمناً از اغذیه غلیظ و ثقیل مانند گوشت گاو، آهو، انواع گوشت قرمز، بادنجان، عدس، کلم، شیر، خرما، ماهی شور، نمک زیاد، سیر، پیاز، میوه های باد انگیز که این علت را تشدید می کنند بپرهیزند.
گوشت سفید طیور (مانند گنجشک)، مرغ محلی و خروس فربه و هر چه مولد خون صالح است مانند خربزه، انار، زرشک، آلو، رب غوره، شیره خرفه، سماق، آبغوره، آبلیمو، آش و لیمو باشد، بخورند، چراکه خون ثقیل را دفع می کنند. اگر از خلط صفرا باشد خوردن هلیه زرد مفید است.

تذکر: اگر بعد از درمان، موارد فوق الذکر را رعایت نکردید و سودازاها را زیاد مصرف کردید یا این که یبوست پیدا کنید، ممکن است بیماری شما برگردد.

درمان دارویی بواسیر

درمان دارویی بواسیر یا هموروئید و کنترل علائم حاد بیماری

درمان دارویی بواسیر یا هموروئید

با بی‌نتیجه ماندن درمان‌های خانگی و تغییرات رفتاری و اصلاح عادات غلط زندگی نیاز به پیش گرفتن روش های پزشکی برای درمان بواسیر یا هموروئید است. البته انتخاب درمان به نوع و میزان پیشرفت بیماری بواسیر یا هموروئید نیز بستگی دارد، در مراحل ابتدایی این بیماری معمولاً درمان قدم به قدم برگزیده می‌شود.
هدف اصلی از درمان‌های دارویی کنترل علائم حاد بواسیر یا هموروئید به جای درمان خود بیماری است. در واقع داروها فقط به صورت علامتی می‌توانند نشانه‌های آزاردهنده‌ی بیماری را کنترل کنند. داروهایی که برای بواسیر یا هموروئید توصیه‌ی می‌شوند معمولاً به صورت قرص، شیاف و پماد موضعی هستند.
بواسیر یا هموروئید به صورت اتساع واریسی شبکه‌ی وریدی مقعد و اطراف آن بروز می‌کند و دارویی به نام Phlebotonics که از عصاره‌های گیاهی (حاوی فلاونوئیدها) و ترکیبات مصنوعی تشکیل شده است می‌تواند با مکانیسمی نامشخص به بهبود قدرت انقباضی ورید‌ها، تثبیت نفوذپذیری مویرگ‌ها و افزایش گردش لنفاوی کمک کند. این دارو در درمان نارسایی‌های مزمن وریدی نیز بسیار مؤثر است. از آمارهای به دست آمده در سال ۲۰۱۲ اثرات مفید قابل توجه این دارو در کنترل خونریزی، خارش و ترشحات لزجی بیماری بواسیر یا هموروئید اثبات شده است. این دارو در کاهش علایم بعد از عمل جراحی بواسیر یا هموروئید نیز مفید است. هیدروکورتیزون و لیدوکائین نیز از داروهای ضدالتهابی و موقتی مؤثر در کنترل درد و خارش هستند که البته نباید به صورت دائمی مصرف شوند.

در ادامه با  لیستی از داروهای مفید که در درمان علامتی بیماری بواسیر یا هموروئید و کاهش علایم آن آشنا می شویم که صرفاً جهت آشنایی آورده شده است. این داروها فقط با نظر و دوز تجویزی پزشک متخصص مجاز به مصرف هستند.

Anucort-HC rectal
Proctofoam HC rectal
Proctosol HC rectal
hydrocortisone acetate rectal (هیدروکورتیزون استات رکتال)
Analpram-HC rectal
Proctozone-HC rectal
lidocaine topical (لیدوکائین موضعی)
Preparation H rectal
RectiCare topical
Anusol-HC rectal
Analpram-HC Singles rectal
Caladryl topical
Preparation H (phenylephrine,witch hazel) topical
hydrocortisone rectal رکتال) (هیدروکورتیزون
Proctofoam topical
Preparation H Maximum Strength rectal
pramoxine topical (پراموکسین موضعی)
Calmol-4 rectal
phenylephrine rectal (فنیل افرین رکتال)
Tronolane topical
dibucaine topical
hydrocortisone-pramoxine rectal (هیدروکورتیزون-پراموکسین رکتال)
Hemorrhoidal Suppository rectal رکتال) (شیاف‌های هموروئیدی
Preparation H (phenylephrine,cocoa butter) rectal
Proctocort rectal
dibucaine rectal
Hemorrhoid rectal (هموروئید رکتال)
Calamine Medicated topical
Hemorrhoidal Cream rectal رکتال) (کرم‌های هموروئیدی
lidocaine-hydrocortisone rectal (لیدوکائین-هیدروکورتیزون رکتال)
LMX 5 topical
Major-Prep Hemorrhoidal rectal
phenylephrine-cocoa butter rectal
Procto-Pak rectal
Procto-Med HC rectal
witch hazel topical
pramoxine-zinc acetate topical موضعی) (پراموکسین زینک استات
pramoxine-calamine topical
Calahist Clear topical
Hemorrhoidal rectal
Caldyphen topical
Aveeno Anti-Itch topical
phenyleph-shark liv oil-mo-pet rectal
phenyleph-shark liver oil-glycrn-pet rectal
Nupercainal rectal
Caldyphen Clear topical
pramoxine-camphor-zinc acetate topicalCalahist topical
Calahist with Pramoxine topical
Anu-Med rectal
lidocaine-hydrocortisone topical
Calagesic topical
Calaclear topical
Callergy Clear topical
phenylephrine-witch hazel topical
lidocaine-hydrocortisone-aloe vera rectal
Medicated Pads topical
phenylephrine-pramoxine-glycerin-white pet rectal
Hemorrhoidal Cooling topical
pramoxine-zinc oxide topical (پراموکسین زینک اکسید موضعی)
Hemorrhoidal Hygiene topical
Preparation H (Witch Hazel) topical
PramCort rectal
Procort rectal
AneCream5 topical
LC-5 topical
phenylephrine-mineral oil-petrolatm rectal
GRx Hemorrhoidal rectal
Hemorrhoidal (phenylephrine-cocoa) rectal
Itch Relief (pramoxine-zinc) topical
Ana-Lex Kit rectal
Ana-Lex rectal
lidocaine-glycerin topical (لیدوکائین-گلیسیرین موضعی)
RectiCare (glycerin) topical
Hemorrhoidal (witch hazel) topical
Hemorrhoidal (pramoxine-zinc) topical (هموروئیدی (پراموکسین، زینک) موضعی)
Hemmorex-HC rectal
RectaSmoothe topical
Calamine Plus (pramoxine-calamine) topical (کالامین (پراموکسین، کالامین) موضعی)
تماس با ما
تماس با ما
پرسش و پاسخ
  • الناز

    سلام خسته نباشید ۲۵سالمه و ب درد شدید مقعد گرفتارم و علائم ک ذکر کرده بودین اصلا ندارم ن خونریزی ن یبوست و ‌…
    فقط تیکه ای ب صورت گوشت اضافه و کوچیک دراومد کمتر از نصف بند انگشت..
    باید چکار کنم بنظرتون؟همونطور ک گفتین روم نمیشه برم دکتر

    • clinic

      با سلام
      زائده مقعدی ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد و احتمالاً زائده مربوط به بیماری هموروئید یا زگیل مقعدی باشد بدون معاینه نمی توان اظهار نظر قطعی نمود حتماً به سلامت خود اهمیت داده خجالت را کنار بگذاریم بیماریهای مقعدی در میان مردم شایع بوده و معاینه آن برای پزشک امری عادی است در صورتیکه زائده ایجاد شده دائمی باشد نیاز به جراحی دارد که البته با روش لیزری بدون دردسر بدون درد و خونریزی و سرپایی رفع شده و ظاهر قبلی ناحیه مقعد خود را باز خواهید یافت.

  • محمد

    سلام…بنده ۱۰سال پیش بیمارستان ناجا(نیروی انتظامی) عمل همورئید کردم … پرستار مراقبم بعد عمل بهم گفت دکتر فقط دور مقعدم رو تراشید و اون تیکه گوشت زائد رو نگرفت……. دقیقا۲ سال بعدش دوچاره همورئید شدم تا الان………۲ ماه پیش رفتم عمل کنم دکتر گفت من عملت نمیکنم چون یکبار عمل کردی میترسم بی اختیاری بهت دست بده …… خلاصه با کلی صحبت قبول کرد اون تیکه گوشت اضافه رو برداره.ولی به همورئید دست نمیزنه …..الان هم یک طرف مقعدم همورید (فیشر)دارم….اقای دکتر خدایش با لیزر برای همیشه همورئیدم برطرف میشه؟ (یعنی با لیزر واقعا ریشش خشک میشه؟)……ایا شما با بی حسی نخاعی عمل لیزر رو انجام میدید یا فقط بی حسی ناحیه مقعد؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای دکتر من بچه شهرستانم جای خواب داخل تهران ندارم.ایا میشه یک روزه بیام عمل کنم بعدش برگردم؟؟؟؟….ایا چند ساعت بعد عمل میتونم داخل ماشین روی صندلی بشینم و برگردم شهرستان؟…..اقای دکتر از زمان لیزر کردن چند روز طول میکشه خوب بشم…..و سوال اخر هزینه عمل لیزر همورئید (حدودأ ) از چقدر تا چقدر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/چون از شهرستان میام باید بدونم چقدر پول با خودم بیارم…خواهشا به تمام سوالاتم پاسخ دقیق بدید…..باکمال تشکر از وقت گرامی تون

    • clinic

      با سلام
      در صورت رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل و ترک عوامل محرک بازگشت بیماری هموروئید با کمک روش لیزری ۱۰۰% تضمینی درمان خواهید شد به صورتی که در همان روز مراجعه جراحی انجام شده طی یک الی دو ساعت ترخیص می شوید می توانید به شهر خود بازگردید و نشستن بعد از عمل مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد از طرفی این جراحی تحت بی حسی موضعی و نه بی حسی کمر انجام میشود و در معرض انواع داروهای بیهوشی قرار نخواهید گرفت. از روز بعد از عمل در حدی بهبود پیدا می‌کنید که به کار و فعالیت های روزانه خود بازگردید و نیاز به استراحت طولانی مدت روش های سنتی نخواهید داشت.

  • چمن پرا

    سلام اقای دکتر من بیرون زدگی دارم دیگه خسته شدم ازبس دارو مصرف کردم چکارکنم خوب شم

    • clinic

      با سلام
      زائده مقعدی با کمک درمان های دارویی برطرف نخواهد شد و نیاز به درمان جراحی دارد بهتر است برای بررسی وضعیت بیماری خود حضوری مراجعه کنید نگران نباشید در صورت نیاز به جراحی امروز با ابداع روشهای نوین لیزری امکان جراحی سرپایی وجود داشته نیاز به مراقبت استراحت طولانی مدت پانسمان و یا تحمل عوارض داروهای بیهوشی و یا قرار گرفتن در معرض آلودگی عفونی محیط بیمارستان ندارید و در محل کلینیک سرپایی تحت بی حسی موضعی درمان خواهید شد و از روز بعد می‌توانید بدون استراحت به محیط کار خود باز گردید.

  • شکوفه

    باسلام ۵۵ساله هستم از۱۵سال پیش درگیر بیماریهای کولون هستم تشخیص اولیه کولیت اولسراتیوبود پنج بارکولونوسکوپی شدم علایم کولیت برطرف شده ولی دوبار بخاطرهموروییدداخلی وشقاق وزخمهای انال جراحی شدم درطول این مدت خونریزی مقعدداشتم الان همورویید کاملن مشخصه وآزارم میده تمایلی به جراحی عمومی ندارم آیا بالیزر مشکل من کاملن برطرف میشود؟متشکرم

    • clinic

      با سلام
      بله برای بررسی وضعیت بیماری خود حضوری مراجعه کنید امروزه سخت ترین و پیشرفته ترین مراحل بیماری های ناحیه مقعد با کمک روش های نوین لیزری بدون درد و خونریزی تحت بی حسی موضعی در محیط کلینیک قابل درمان بوده به صورتی که در همان روز مراجعه ترخیص شده نیاز به مراقبت و استراحت طولانی مدت روش های سنتی نخواهید داشت می توانید از روز بعد زندگی عادی را برای خود را آغاز کرده به محیط کاری بازگردید و نیازی به کمک و حمایت دیگران نداشته باشید.

  • حسن

    مدتی هست درد معقد دارم خیلی زیاد.خون ریزی داستم فعلا ندارم .بیرون زدگی درموقع دغع دارم که باید باانگست جا زد ببرون زدگی سمت جلو است .سمت عقب هم درد دارم مثل بربدگی.یبوست هم ندارم. از جواب تون متشکرم

    • clinic

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که دادید احتمالاً دچار بیماری مقعدی بواسیر شدید که اگر به موقع برای دریافت درمان آن مراجعه نکنید بیماری پیشرفت کرده باعث بود به وجود آمدن علایم آزار دهنده دیگری خواهد شد که دفع مدفوع شما را دچار مشکل می کنند بهتر است به سلامت خود اهمیت داده هرچه زودتر برای دریافت درمانهای حداقلی مراجعه کنید در غیر این صورت نیاز به جراحی پیدا خواهید کرد که البته با وجود روشهای نوین لیزری امکان جراحی بدون درد و خونریزی در مورد کلینیک وجود دارد تا در همان روز مراجعه ترخیص شده از روز بعد بتوانید زندگی روزمره خود را بدون نیاز به حمایت اطرافیان داشته باشید.

  • Habib

    با سلام
    مدتی دچار یبوست هستم اما با مصرف پیردولاکس خوب میشوم.اما یه مدتی مصرف نکردم یمقدار دچار بیرون زدگی مقعد و ضایعه کم و بیش شده ام که وقتی پماد ویتامین ا استفاده کردم کم شد.میخواستم بدونم با این کار کلا رفع میشه مشکلم.یا نیاز به داروی دیگری هست.ممنون

    • clinic

      با سلام
      ابتلا به یبوست و عدم کنترل به موقع آن باعث شده تا دچار یک بیماری مقعدی دیگر چون بواسیر شوید. در صورتی که زائده مقعدی ایجاد شده دائمی باشد با کمک درمان های دارویی برطرف نشده و تنها راه برای رهایی کامل از آن انجام جراحی خواهد بود که البته با کمک روش های لیزری سرپایی و تحت بی حسی موضعی بدون عوارض و درد خونریزی قابل انجام خواهد بود. از طرفی نباید خود را برای کنترل یبوست وابسته به درمان‌های دارویی کنید بلکه باید با تغذیه و سبک زندگی صحیح این مشکل را برطرف نمایید. میزان مایعات مصرفی خود را به بیش از ۸ لیوان در روز افزایش داده مواد غذایی پر فیبر مانند آلو گلابی انجیر خشک میوه سبزیجات مصرف کنید روغن زیتون به غذا اضافه کرده و از به تاخیر انداختن عمل دفع مدفوع بپرهیزید و به محض احساس نیاز به دفع خود را به دستشویی برسانید.

  • سید جلا

    سلام بعداز اجابت مزاج سوزش و درد شدیدی دارم حتی وقتی که یبوست ندارم و باید عمل اجابت را چندین مرتبه انجام دهم اولا ایا با لیزر خوب میشه دوم هزینه عمل بالیزر در ضمن اکثر موارد خونریزی دارم ممنون

    • clinic

      با سلام
      دوست عزیز برای بررسی وضعیت خود و تشخیص نوع بیماری و شدت پیشرفت آن و درمان لازم ابتدا باید حضوری مراجعه نموده ویزیت شوید. در صورتی که نیاز کلی به جراحی باشد نگران نباشید با کمک روش درمانی نوین لیزری بدون درد و خونریزی سرپایی و بدون عارضه روشهای سنتی در کلینیک درمان شده و همان روز ترخیص میشوید و از روز بعد از عمل آنقدر بهبود یافتید که حتی به سر کار بروید.

  • بیتا

    در دوران بارداری کمی بیرون زدگی ازمقعد آیدا کردم بدون هیچ دوردو خونریزی پزشکم گفت بعد از زامان درست میشود تا شش ماه الان بیرون زدگی خیلی بیشتر شده اما خونریزی ندارم البته دوسال از زایمانم گذشته نیاز به جراحی هست آیا؟

    • clinic

      با سلام
      تحمل وزن جنین در دوران بارداری و تغییرات هورمونی این دوران زنان را تحت تأثیر عوارض و بیماریهای مقعدی و عود آن قرار داده و اگر دچار زائده مقعدی شدید با درمان دارویی رفع نشده و نیاز به درمانهای دیگری چون جراحی خواهید داشت که خوشبختانه با کمک روش امروزی لیزری که مورد استقبال بسیاری از پزشکان و بیماران قرار گرفته بدون درد و خونریزی بهبود یافته و در مدت کوتاه یک روز سلامت خود را بازیابید. از روز بعد از عمل بدون نیاز به حمایت کسی زندگی عادی خود را داشته و نیاز به اقدام مراقبتی پردردسر روشهای سنتی را ندارید.

  • علی

    چند هفته است که به صورت دو روز یا یک درمیان دچار خارش مقعدی می شوم ایا این نشانه بواسیر هست؟

    • clinic

      با سلام
      خارش مقعد می‌تواند دلایل بسیاری چون بیماری‌های مقعدی، عفونی و انگلی، بیماری‌های زمینه‌ای یا روانی داشته باشد یا از بهداشت فردی ضعیف یا اضطراب ناشی شود. برای تشخیص علت این مشکل شما باید تحت بررسی و معاینه و آزمایش‌های دقیق قرار گیرید و یک شرح حال دقیق از نوع خارش، عوامل تحریک کننده یا کاهنده آن و سایر اطلاعات لازم از شما تهیه شود تا بتوان به تشخیص و درمان مؤثر دست یابیم. اگرچه مراحل تشخیص و درمان کمی زمان‌بر خواهد بود اما بهتر از عدم درمان و تحمل این مشکل است.

  • یاری

    سلام من بعد اززایمان به بوا سیر مبتلاشدم بواسیرمن خارجی است همراه با خون دوماه میشه این دردو. دارم لطفا یک پماد یا داروی خوبی بهم بگویید ممنون

    • clinic

      با سلام
      دوست عزیز بدون مراجعه حضوری شما و بررسی وضعیت و مرحله بیماری امکان تجویز دارو یا توصیه درمانی پزشکی وجود ندارد. خونریزی ناحیه مقعد علاوه بر این بیماری میتواند نشانه بیماریهای گوارشی و یا بیماری حدیتری چون سرطان باشد بنابراین نباید آن را جدی نگرفت و حتماً لازم است تا ارزیابی بالینی شده و سایر علل پر خطر رد شود و سپس تحت درمان متناسب قرار بگیرید. برای جلوگیری از عود بیماری نیز لازم است تا تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کرده و مراقب دفع مدفوع روان و بدون فشار خود باشید و از نشستن طولانی مدت و مداوم بپرهیزید.

  • مهراب

    سلام حدودا ۵روز هستش مدفوع به سختی دفع میشه وهمراه بادرد هستش و چند قطره خون در کاسه ی توالت میچکد ایا بواسیر است ؟برای درمان باید چه کار کنم

    • clinic

      با سلام عارضه مقعدی ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر به سبب ابتلا به یبوست باشد ، اگر برای درمان این مشکل هیچ اقدامی نکنید، بیماری پیشرفت نموده و علایم آزار دهنده دیگری مانند خارش و سوزش شدید و یا مشکل در دفع مدفوع بروز خواهد کرد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود و بررسی علت مراجعه کند. بیماری مقعدی بین مردم شایع بوده و معاینه آن برای پزشک طبیعی است، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارد و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشد، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید. برای پیشگیری از یبوست خود باید میزان مایعات مصرفی خود را به هشت لیوان روزانه افزایش داده و مواد غذایی پر فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه، آلو و انجیر خشک و گلابی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهد، تحرک داشته باشد و ورزش کنید، پیاده روی منظم و روزانه حداقل سی دقیقه برای تحریک حرکت روده بسیار مناسب است. به محض احساس نیاز به دفع مدفوع خود را به دستشویی برسانید و از زور زدن هنگام دفع مدفوع بپرهیزید و از به تأخیر انداختن عمل اجابت مزاج خودداری کنید. از مصرف انواع داروهای مسهل در طولانی مدت بپرهیزید زیرا روده را دچار تنبلی و اختلال عملکرد نموده باعث تشدید یبوست میشود.

  • داود

    سلام مدت زیادی هست ازکیست مویی وهمچنین هیموروئدرنج میبرم که البته اخیرا زیادشده خواستم بدونم آیا درمان لیزر به صورت دائم ازبین میره بایدچیکارکنم …بیمه قبول میکنید

    • clinic

      با سلام تنها راه درمان اصلی و قطعی کیست مویی در حال حاضر جراحی است و هیچ درمان خانگی، گیاهی یا حتی دارویی و آنتی‌بیوتیکی و خروج ترشحات کافی و صد در صد نبوده و فقط به کاهش علایم کمک می‌کند و در صورت عدم درمان به موقع دیر یا زود بیماری با علایم بدتری خود را نشان خواهد داد و روند بهبودی طولانی میشود. پس خود به خود خوب نخواهد شد، بنابراین برای درمان قطعی لازم است تا در اسرع وقت مجدد جراحی کنند و با مشاوره تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا دچار عود نشوید. جراحی کیست مویی به روشهای مختلف سنتی باز و بسته و لیزری قابل انجام است که خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری افراد دارای بیماری زمینه ای هم میتوانند بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی از روی پوست جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابند. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارند و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردند بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشند، ولی نباید فعالیت خیلی سنگین و یا نشستن طولانی مدت داشته باشید تا دچار عود نشوید. در صورت رعایت نکات مراقبتی با روش لیزری تضمینی درمان خواهید شد.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید
    من از زیر شکمم یعنی زیر تافم تیر میکشه و مقعدم به درد میاد
    امکان داره بواسیر باشه؟
    مچکرم.

    • clinic

      با سلام درد مقعدی و اطراف آن می‌تواند نشانه یک بیماری مقعدی مانند هموروئید یا شقاق مقعدی بوده یا مربوط به مشکلات استخوان دنبالچه و حتی اسپاسم و گرفتگی عضلات دریچه‌ای مقعد باشد که تشخیص قطعی آن نیازمند مراجعه حضوری شما و معاینه بالینی است. بهتر است پیش از پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر و تشدید آسیب بافتی ناحیه برای تشخیص و درمان لازم بسته به نوع بیماری مراجعه حضوری نمایید. نشستن در لگن آب گرم و کمپرس گرم به کاهش درد کمک خواهد کرد اما درمان قطعی نخواهد بود. بیماری مقعدی در میان مردم شایع بوده و معاینه آن برای پزشکان امری عادی است و جای نگرانی و خجالت وجود ندارد.

  • احمدرضا

    سلام ضمن عرض وادب.بنده دارای دانه های که شامل شش عدد بیرون مقعد دارم که اذیتم میکند ورم وخارش وسوزش دارد

    • clinic

      با سلام زائده ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر باشد، عدم توجه به درمان به موقع این زائده باعث پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر مانند خونریزی و سوزش و خارش خواهد شد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید زائده با درمان دارویی رفع نخواهد شد و نیاز به جراحی دارد، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید.

  • clinic

    با سلام برای بررسی ناحیه از نظر عود به جراح خود مراجعه نمایید.

  • clinic

    با سلام دوست عزیز بیماری مقعدی شما با درمان خانگی و یا به صورت خود به خود رفع نخواهد شد، لازم است تا برای بررسی وضعیت و میزان پیشرفت بیماری و درمان مناسب دارویی و یا در صورت نیاز جراحی که به روش لیزری قابل انجام است حضوری مراجعه نموده و معاینه بالینی شوید. در صورت داشتن زائده معمولاً نیاز به جراحی هست که البته با کمک روش نوین لیزری بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی عمومی و یا بستری شدن در بیمارستان سرپایی جراحی شده و از روز بعد شرایط بازگشت به مار روزمره را خواهید داشت.

  • وحید

    بهترین کرم برای درمان بواسیر خارجی چیست

    • clinic

      با سلام بدون بررسی وضعیت بیماری فرد امکان تجویز دارو وجود ندارد. در هر فرد یک کرم میتواند موثر باشد.

  • معصومه

    سلام ۵۸ساله هستم ازتولد فرزند دوم ۳۲سال پیش دچار بیماری بواسیر شدم فصل سرما اذیت میشم ولی تابه حال مشکل چندانی نداشتن اما مدتی دچار یبوست شدم وهرشب قرص سی لاکس استفاده میکنم برای دفع مزاج اگر یک شب نخورم دچار یبوست میشم وهم انداخت مقعد وهم ازبیرون دچار درد وسوزش میشوم چه کنم ممنون

    • clinic

      با سلام عارضه مقعدی ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر به سبب ابتلا به یبوست باشد، در صورتی که برای درمان این مشکل هیچ اقدامی نکنید دیر یا زود بیماری پیشرفت نموده و علایم آزار دهنده دیگری مانند خارش و سوزش شدید و یا مشکل در دفع مدفوع بروز خواهد کرد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود و بررسی علت مراجعه کنید. بیماری مقعدی بین مردم شایع بوده و معاینه آن برای پزشک طبیعی است، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید. برای کنترل یبوست خود باید میزان مایعات مصرفی خود را به هشت لیوان روزانه افزایش داده و مواد غذایی پر فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه، آلو و انجیر خشک و گلابی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، تحرک داشته باشید و ورزش کنید، پیاده روی منظم و روزانه حداقل سی دقیقه برای تحریک حرکت روده بسیار مناسب است. به محض احساس نیاز به دفع مدفوع خود را به دستشویی برسانید و از زور زدن هنگام دفع مدفوع بپرهیزید و از به تأخیر انداختن عمل اجابت مزاج خودداری کنید. از مصرف انواع داروهای مسهل در طولانی مدت بپرهیزید زیرا روده را دچار تنبلی و اختلال عملکرد نموده باعث تشدید یبوست میشود.

  • ناشناس

    سلام از۲۰سال پیش هنگام بارداری اولم مبتلا شدم زائید ی بیرون زده اندازه بند انگشت است. تا سال گذشته اصلا درد نداشتم اما پارسال درد گرفت یکبار زالو درمانی کردم و خوب شد. مهر امسال دوباره درد گرفته زالو درمانی کردم اما فایده ای نکرد از جراحی چیزهای بدی شنیدم می خواستم بدونم تا چه اندازه معتبر است برگشتنش.قطع رگ اعصاب .دردبعدازعمل. آ یا با لیزر وجود نداره یا چقدر اطمینان داره

    • clinic

      با سلام عارضه مقعدی ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از عود بیماری مقعدی بواسیر شما باشد، در صورتی که برای درمان این مشکل هیچ اقدامی نکنید دیر یا زود بیماری پیشرفت نموده و علایم آزار دهنده دیگری مانند خارش و سوزش شدید و یا مشکل در دفع مدفوع بروز خواهد کرد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود و بررسی علت مراجعه کنید. بیماری مقعدی بین مردم شایع بوده و معاینه آن برای پزشک طبیعی است، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید. در صورت رعایت اصول مراقبتی و تغییر مناسب در سبک زندگی روش لیزری صد در صد تضمینی خواهد بود.

  • ناشناس

    سلام دکتر
    چند سالی هست که گرفتار بواسیر هستم وبعلت خجالت به دکتر مراجعه نکردم
    دراین زمینه لطفا راهنمایی کنید و باید جراحی شود احتمال این هست با دارو درمان شود و هیچ علاقه ای به جراحی سنتی ندارم مگر بالیز

    • clinic

      با سلام عارضه مقعدی ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر به سبب ابتلا به یبوست باشد، در صورتی که برای درمان این مشکل هیچ اقدامی نکنید دیر یا زود بیماری پیشرفت نموده و علایم آزار دهنده دیگری مانند خارش و سوزش شدید و یا مشکل در دفع مدفوع بروز خواهد کرد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود و بررسی علت مراجعه کنید. بیماری مقعدی بین مردم شایع بوده و معاینه آن برای پزشک طبیعی است، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید. برای کنترل یبوست خود باید میزان مایعات مصرفی خود را به هشت لیوان روزانه افزایش داده و مواد غذایی پر فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه، آلو و انجیر خشک و گلابی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، تحرک داشته باشید و ورزش کنید، پیاده روی منظم و روزانه حداقل سی دقیقه برای تحریک حرکت روده بسیار مناسب است. به محض احساس نیاز به دفع مدفوع خود را به دستشویی برسانید و از زور زدن هنگام دفع مدفوع بپرهیزید و از به تأخیر انداختن عمل اجابت مزاج خودداری کنید. از مصرف انواع داروهای مسهل در طولانی مدت بپرهیزید زیرا روده را دچار تنبلی و اختلال عملکرد نموده باعث تشدید یبوست میشود.

  • مهدی ح

    باسلام برای درد وخارش وسوزش بواسیر و هموریید درمان دارویی نیاز داشتم میخواستم بدونم قرص یا شربتی هستش برای درمان ان

    • clinic

      با سلام بدون مراجعه حضوری و بررسی وضعیت هموروئید امکان تجویز دارو وجود ندارد،در اسرع وقت حضوری مراجعه شود.

  • علی

    سلام خونریزی شدید دارم بخاطر بواسیر چکار کنم قطع شه

    • clinic

      با سلام باید بیماری مقعدی رو درمان کنید تا زمانی که درمان نشدید علایم ناشی از آن و آسیب بافتی ناحیه پا برجاست. هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید.

  • محمد علیزاده

    من بواسیر دارم واز عمل کردن ان می ترسم ولی بعضی وقت خیلی عذابم میده میشه راهنمایم کنید که چکار کنم

    • clinic

      با سلام بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید. اگر بواسیر شما با درمان دارویی رفع نشود، نیاز به جراحی دارد، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید.

  • بیتا

    با سلام وخسته نباشی.من بر هنگام اجابت مزاج دچار بیرون زدگی متورم در ناحیه مقعد شده‌ام چکار کنم؟

    • clinic

      با سلام زائده ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر باشد، عدم توجه به درمان به موقع این زائده باعث پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگری مانند بی اختیاری یا سختی در عمل دفع مدفوع و درد و خونریزی خواهد شد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید زائده با درمان دارویی رفع نخواهد شد و نیاز به جراحی دارد، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید.

  • حسن

    با سلام

    یه چند ماهی هست به اندازه یک جوش نزدیک به مقعد از بیرون آمده و بعضی مواقع خونریزی دارد البته درد یا سوزش ندارد چه دارویی رو پیشنهاد میکنید؟؟

    • clinic

      با سلام زائده ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر باشد، عدم توجه به درمان به موقع این زائده باعث پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگری مانند بی اختیاری یا سختی در عمل دفع مدفوع و درد و خونریزی خواهد شد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید زائده با درمان دارویی رفع نخواهد شد و نیاز به جراحی دارد، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید.

  • کوثر

    سلام حال شماخوبه من دوماهه زایمان کردم سه روز یبوست گرفتم شکمم که کارکرد مدفوعم سفت بود که باعث درد ویکم خون برروی مقعدم شد دردش وقتی اجابت مزاج میکنم هست بعد میره زیاد هم خون نمیاد بعد اجابت مزاج میره حالا هروقت که شکمم کار میکنه من این درد رو دارم به نظرتون چه دارویی مصرف کنم بره خواهشأکمکم کنید

    • clinic

      با سلام تغییرات هورمونی دوران بارداری باعث تغییراتی در عملکرد دستگاه گوارش و کاهش تحرک روده و بروز یبوست و زمینه ساز ابتلا به بیماری مقعدی هموروئید و یا فیشر در زنان باردار است که معمولاً در صورت عدم رعایت اصول رفتاری و رژیم غذایی مطلوب در این دوران منجر به این عارضه خواهد شد و پس از زایمان در صورت عدم توجه تشدید خواهد شد. بهتر است پیش از پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر و تشدید آسیب بافتی ناحیه برای دریافت درمان لازم مراجعه حضوری نمایید. درمان زائده فقط با جراحی امکان پذیر است که خوشبختانه با روش نوین لیزری بدون درد و خونریزی و بدون بیهوشی جراحی شده و زود سلامت خود را باز خواهید یافت. برای کنترل یبوست خود باید میزان مایعات مصرفی خود را به هشت لیوان روزانه افزایش داده و مواد غذایی پر فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و از مواد غذایی کمتر نفاخ مصرف کنید، تحرک داشته باشید و ورزش کنید، پیاده روی منظم و روزانه حداقل سی دقیقه برای تحریک حرکت روده بسیار مناسب است. به محض احساس نیاز به دفع مدفوع خود را به دستشویی برسانید و از زور زدن هنگام دفع مدفوع بپرهیزید و از به تأخیر افتاد انداختن عمل اجابت مزاج خودداری کنید. در صورتی بهبود خواهید یافت که مشکل یبوست رفع شود و به سبب درد عمل دفع را به تاخیر نیندازید.

  • محبوبه

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما . من در ماه پنجم بارداری هستم و دچار بواسیر حاد شدم طوری که دیواره های مقعدم به شدت ورم کردن و درد و خارش شدید دارم . دوبار هم دکتر رفتم که گفتم احتملا باید عمل بشم و گفتن بهتره با یه جراح مشورت کنم .داروهایی که دادن پماد انتی هموروئید و قرص مترونیدازول بود . بعداز هر اجابت مزاج هم در وان آب گرم میشینم ولی فایده ای نداره . واقعا دیگه امانمو بریده و نمیتونم تحمل کنم . به نظر شما در بارداری میشه عمل بواسیر انجام داد ؟ با تشکر از شما

    • clinic

      با سلام تغییرات هورمونی دوران بارداری باعث تغییراتی در عملکرد دستگاه گوارش و کاهش تحرک روده و بروز یبوست و زمینه ساز ابتلا به بیماری مقعدی هموروئید و یا فیشر در زنان باردار است که معمولاً در صورت عدم رعایت اصول رفتاری و رژیم غذایی مطلوب در این دوران منجر به این عارضه خواهد شد و پس از زایمان در صورت عدم توجه تشدید خواهد شد. بهتر است پیش از پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر و تشدید آسیب بافتی ناحیه برای دریافت درمان لازم مراجعه حضوری نمایید. درمان زائده فقط با جراحی امکان پذیر است که خوشبختانه با روش نوین لیزری بدون درد و خونریزی و بدون بیهوشی جراحی شده و زود سلامت خود را باز خواهید یافت. برای کنترل یبوست خود باید میزان مایعات مصرفی خود را به هشت لیوان روزانه افزایش داده و مواد غذایی پر فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و از مواد غذایی کمتر نفاخ مصرف کنید، تحرک داشته باشید و ورزش کنید، پیاده روی منظم و روزانه حداقل سی دقیقه برای تحریک حرکت روده بسیار مناسب است. به محض احساس نیاز به دفع مدفوع خود را به دستشویی برسانید و از زور زدن هنگام دفع مدفوع بپرهیزید و از به تأخیر افتاد انداختن عمل اجابت مزاج خودداری کنید. در صورتی بهبود خواهید یافت که مشکل یبوست رفع شود و به سبب درد عمل دفع را به تاخیر نیندازید. امکان جراحی ضروری در سه ماهه دوم بارداری وجود دارد.

  • شیوا

    سلام من بیماری بواسیر دارم دکتر گفت باید عمل بشی من نمیخوام برم عمل میخوام داروی انتی هموریئد مصرف کنم میخوام بدونم یادآوری انتی هموریئد درمان میشه

    • clinic

      با سلام خیر در صورت نیاز به جراحی با دارو رفع نخواهد شد، میتوانید با روش لیزری بدون درد و خونریزی و راحت و بدون دردسر جراحی کنید.

  • زهرا

    با سلام.بعد از انجام لیزر برای بواسیر .ایا میتوان رابطه مقعدی داشت در حالی که هیچ وقت قبلا رابطه مقعدی نداشتم؟

    • clinic

      با سلام رابطه مقعدی و ورود جسم سخت به مقعد باعث آسیب به دیواره و عود بیماری خواهد شد، بهتر است انجام نشود.

  • گلشن

    سلام
    در زمان شیردهی میشه عمل بواسیر با لیزر انجام داد
    و اینکه بعد از عمل برای شیردهی مشکلی پیش نمیاد

    • clinic

      با سلام خیر نگران نباشید زیرا جراحی لیزری نیاز به بیهوشی ندارد و تحت بی حسی موضعی انجام شده و از آنجایی که سرپایی است همان روز ترخیص شده و از روز بعد قادر به مراقبت کودک و شیردهی هستید.

  • مونا

    سلام ببخشید من چند ساله که مشکل بیرون زدگی دارم که به اندازه ی یه بند انگشت شده دکتر رفتم بهم پماد داد انتی هموروئید وگفت مصرف کن میخاستم بدونم جوابی میگیرم از مصرفش یا خیر باید لیزری عمل شه؟واینکه اگر لیزری عمل شه چه مقدار برام هزینه میشه؟ممنون

    • clinic

      با سلام زائده ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر باشد، در صورتی که برای درمان این زائده هیچ اقدامی نکنید دیر یا زود بیماری پیشرفت نموده و علایم آزار دهنده دیگری مانند درد و خونریزی و یا سختی در عمل دفع مدفوع بروز خواهد کرد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید زیرا زائده با درمان دارویی رفع نخواهد شد، خوشبختانه با کمک روش نوین لیزری جای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد، بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در روش لیزری نیاز به استراحت طولانی مدت روشهای سنتی و مراقبتهای سخت پس از جراحی ندارید و از روز پس از عمل می‌توانید به کار و فعالیت روزانه خود بازگردید بدون اینکه احساس ناراحتی در ناحیه داشته باشید، ولی نباید کار خیلی سنگین انجام دهید.

  • زهرا

    سلام.من ۳۰ سال دارم و حدود ۱۵ سال هست که یک بیرون زدگی به اندازه یه نخود کنار مقعدم دارم ولی نه درد نه سوزش و نه هیچ علایم دیگه ای ندارم..فقط ظاهر خوبی نداره ..لطفا بگین چکار کنم؟

    • clinic

      با سلام زائده ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر باشد، در صورتی که برای درمان این زائده هیچ اقدامی نکنید دیر یا زود بیماری پیشرفت نموده و علایم آزار دهنده دیگری مانند درد و خونریزی، خارش و یا سختی در عمل دفع مدفوع بروز و تشدید خواهد شد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید خوشبختانه با یک روش لیزری ساده می‌توانید بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی و یا معطلی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی و با یک بی حسی موضعی زائده را لیزر نموده و از وجود آن رها شوید.

  • مسعود

    سلام من دو سال در ناحیه مقعدم احساس گرمایی شدید دارم به اندازه یه جوشم در مقعدم مشاهده میشه ولی خونریزی ندارم فقط بعضی مواقع درد دارم لطفا راهنمایی کنید

    • clinic

      با سلام زائده ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد ولی با توجه به توضیحاتتان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلای شما به بیماری مقعدی بواسیر باشد، در صورتی که برای درمان این زائده هیچ اقدامی نکنید دیر یا زود بیماری پیشرفت نموده و علایم آزار دهنده دیگری مانند درد و خونریزی، خارش و یا سختی در عمل دفع مدفوع بروز خواهد کرد. بهتر است هر چه زودتر برای درمان خود مراجعه کنید خوشبختانه با یک روش لیزری ساده می‌توانید بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی و یا معطلی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی و با یک بی حسی موضعی زائده را لیزر نموده و از وجود آن رها شوید.

  • ابادی

    سلام میخواستم بدونم که همورویید درج سه که موقع اجابت مزاج میاد بیرون و بعد باید با دست ببری داخل و به اندازه یک بادام هست ، ایا بوسیله رابربند یا کش لاستیکی درمان میشه و شما این کار رو انجام میدید و هزینه اش چقدره و چه عوارضی داره چند وقته خوب میشه
    ممنون

    • clinic

      با سلام معمولاً روش رابربند برای انواعی از همورئید که زائده به شکل دائمی موجود است استفاده خواهد شد بله حضوری مراجعه شود ممکن است اصلا با درمان دارویی بهبود یافته نیاز به روش تهاجمی نداشته باشید.

  • اله

    با سلام وخسته نباشید من هنگام دفع باید زیاد زور بزنم هرچند که دفعم قطور نیست،،،،،تکه پاره است اندازه بند انگشت ولی باید زور بزنم تا بیاد لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    • clinic

      با سلام باید به منظور کنترل یبوست خود پیش از بروز عوارض و بیماری‌های مقعدی دیگر تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد نمایید. برای کنترل یبوست خود باید میزان مایعات مصرفی خود را به هشت لیوان روزانه افزایش داده و مواد غذایی پر فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه، آلو و انجیر خشک و گلابی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، تحرک داشته باشید و ورزش کنید، پیاده روی منظم و روزانه حداقل سی دقیقه برای تحریک حرکت روده بسیار مناسب است. به محض احساس نیاز به دفع مدفوع خود را به دستشویی برسانید و از زور زدن هنگام دفع مدفوع بپرهیزید و از به تأخیر انداختن عمل اجابت مزاج خودداری کنید. از مصرف انواع داروهای مسهل در طولانی مدت بپرهیزید زیرا روده را دچار تنبلی و اختلال عملکرد نموده باعث تشدید یبوست میشود. اگر این راهکارها مؤثر نبود برای بررسی بیشتر و دریافت درمان مناسب حضوری مراجعه نمایید.

  • حاصل

    اقای دکتر س.ال بنده این میباشد دریچه مقعده بنده در حال نشستن در دشویی درد وسوزش دارم ودر ضمن نه خون ریزی ونه هیچ علایمی دیگر مثل ورم کردن ندارم

    • clinic

      با سلام درد و سوزش مقعدی می‌تواند نشانه یک بیماری مقعدی مانند هموروئید یا شقاق مقعدی باشد که تشخیص قطعی آن مستلزم معاینه بالینی و مراجعه حضوری مادر شما است. در صورت مراجعه فوری در مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری امکان پاسخ گرفتن از درمان دارویی وجود دارد ولی در غیر این صورت ممکن است زمان طلایی را از دست داده و نیاز به جراحی پیدا کنید که البته با کمک روش نوین لیزری بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان به صورت سرپایی جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. البته به شرطی که کارتان سنگین نباشد.

  • امیر

    با سلام من دچارهمورئید نوع یک هستم و حدود یکسال هم درمان دارویی داشتهام کمی بهتر شده ام اما کامل خوب نشده ام لطفاً راهنمایی فرمایید با تشکر

    • clinic

      با سلام وقتی بیماری به درمان دارویی پاسخ ندهد نیاز به درمان غیر دارویی خواهد بود برای راهنمایی بیشتر حضوری مراجعه کنید.

  • ندا

    دخترمن۱۵سالشه ازهفته گذشته دو سه بار هنگام دستشویی بعد از مدفوع دو سه قطره خون دیده ولی دردنداره میگه یه برامدگی ریز بیرون مقعد داره دکترنمیره ممنون میشم راهنماییم کنید ماشهرستان هستیم

    • clinic

      با سلام خونریزی مقعدی می‌تواند نشانه یک بیماری مقعدی مانند هموروئید یا شقاق مقعدی، بیماری گوارشی، عفونی یا صعب‌العلاج مانند سرطان باشد که باید جدی گرفته شده و به موقع و فوری پیگیری شده و تشخیص داده شود. خونریزی مقعدی روشن و جدا از مدفوع شک به وجود بیماری مقعدی را بیشتر می‌کند اما تا زمانی که مشاهدات بالینی تحت بررسی بیشتر و کولونوسکوپی تأیید نشود باید بیماری را جدی پنداشته و پیش از بروز سایر علایم آزار دهنده و پیشرفت بیماری و بروز عوارضی چون کم خونی پیگیری شود. بنابراین هر چه سریع تر برای تشخیص و دریافت درمان لازم اعم از دارویی یا جراحی فرزند خود را بیارید و او را مجاب کنید که معاینه نه درد دارد و نه ترس و نه خجالت و برای بهبودی و سلامتش لازم است تا مراجعه کند.

  • شیما

    سلام دوسالی هست بیرون زدگی مقعد دارم وهر چندماهی چند روز هنگام عمل دفع مدفوع خونریزی پیدا میکنم به پزشکم مراجعه کردم وپماد إنتی هموروئید وشربت انجیر دادن
    چندسال قبلم عمل کیست مویی انجام دادم که نمونه رو کامل برنداشته وکیست مویی برگشته و الان خیلی درد دارم بهترین راه درمانی که هم از دست کیست مویی وهم شقاق راحت بِشم چیست که دوباره امکان برگشت نباشه

    • clinic

      با سلام دوست عزیز هیچ تضمینی برای عدم عود و درمان بیماری کیست مویی و فیشر چه به صورت دارویی و چه جراحی و روش لیزری تا زمانی که خود شما همکاری نکنید، وجود ندارد. تضمین عدم عود و رهایی کامل از این بیماری در گرو تغییرات مطلوب و مناسب در سبک زندگی و رژیم غذایی و اصلاح عادات غلط رفتاری روزمره شماست. برای معاینه و راهنمایی بیشتر لازم است تا حضوری مراجعه شود.

  • خوشی

    سلام خسته نباشین
    من قبلا هنگام دفع مزاج کم خون ریزی و درد زیادی داشتم که از اب سالم قابل مصرف در محیط من وجود نداشت که بعد از گذشت زمان من با مصرف مایعات وگذشت زمان.
    الان کمی احساس خارش و یک ذره سوزش احساس میکنم ولی دیگه از خونریزی و یا درد شدید خبری نیس
    ولی از طرفی روم نمیشه به دکتر مراجع کنم میشه کمکم کنین بفرمایید از کدام دارو برا بهبودی میشه مصرف کنم؟؟؟

    • clinic

      با سلام دوست عزیز بدون معاینه امکان تجویز دارو یا توصیه درمانی خاص وجود ندارد تا ناحیه مقعد معاینه بالینی نشده و نوع بیماری مقعدی احتمالی مشخص نشود نمیتوان نظر داد و درمان فایده ندارد . بیماریهای مقعدی در میان افراد شایع بوده و معاینه آن برای پزشک عادی است و خجالت ندارد زودتر برای معاینه و درمان مناسب مراجعه حضوری کنید.

  • ناشناس

    باسلام من سه روز ک کنار مقعدم التهاب خیلی کوچیکی ایجادشده اندازه یه عدس ب جراح مراجعه کردم گفت براثر عفونت اینطوری شده وبا دارو و یک سری کپسول و پماد انتی هموروئید رفع میشه دوتا امپول ضد التهاب هم زدم بنظر شما خوب میشم با دارو ورمش تا چن روز طول میکشه تا خوب بشه

    • clinic

      با سلام بستگی به تشخیص و علت بیماری دارد، اگر واقعا عفونت و آبسه مقعدی بوده باشد، نیاز به تخلیه دارد و با درمان دارویی صد در صد بهبود نمی یابد و ممکن است عود کند، در صورت تشخیص هموروئید با درمان دارویی و رعایت نکات مراقبتی در سبک زندگی بهبودی طی چند هفته حاصل خواهد شد.

  • نیلای

    من در هنگام دفع مدفوع درد زیادی دارم همراه با خونریزی و این درد تمام روز هست الان هشت هفتست اینجوریم لطفا راهنماییم کنید

    • clinic

      با سلام درد و خونریزی مقعدی دو نشانه بارز ابتلا به بیماری مقعدی هموروئید یا شقاق مقعدی است که تشخیص قطعی آن نیازمند مراجعه حضوری شما و معاینه بالینی است. از طرفی خونریزی مقعدی می‌تواند نشانه یک بیماری صعب‌العلاج مانند سرطان نیز باشد، بنابراین باید جدی گرفته شده و بلافاصله پیگیری شود، هر چه سریع‌تر و پیش از وخیم شدن بیماری برای تشخیص و درمان لازم مراجعه حضوری نمایید.

  • ناشناس

    باسلام من بیرون زدگی مقعد دارم اگریوبوستم رفع بشه بیرون زدگ مقعد رفع میشه باتشکر

    • clinic

      با سلام با کنترل یبوست عدم پیشرفت و عدم عود بیماری تضمین شده ولی برای از بین بردن بیرون زدگی نیاز به جراحی سرپایی لیزری خواهد بود.

  • نیلوفر

    سلام من بعد از زایمان دچار همورویید شدم.اوایل بعد از زایمان خوب شد ولی الان بعد از ۴ماه دوباره اود کرده.بیرون زدگی از مقعد داره ولی زیاد نیست داروی بهبود چی توصیه میکنید

    • clinic

      با سلام بسته به میزان پیشرفت بیماری هموروئید درمانهای دارویی یا جراحی در موارد پیشرفته توصیه خواهد شد، بهتر است هر چه سریع‌تر و پیش از پیشرفت بیماری و تشدید آسیب بافتی ناحیه و بروز نشانه‌های آزار دهنده دیگر برای تشخیص و دریافت درمان لازم مراجعه نمایید. در صورت عدم پیگیری فوری شانس نتیجه گرفتن از درمان دارویی را از دست داده و قطعاً نیاز به جراحی پیدا خواهید کرد. سعی کنید با به موقع رفتن به دستشویی جهت اجابت مزاج و خودداری از زور زدن هنگام دفع مدفوع از تشدید آسیب بافتی ناحیه جلوگیری کنید.

  • نیلو

    من ٢ماه ونیم باردار هستم یبوست ندارم ولی نفخ شدید دارم ولی دچار زوائدی در مقعد شدم که ملتهب هستن برای درمان از چه داروی استفاده کنم که ضرری نداشته باشه

    • clinic

      با سلام مادر عزیز ضمن عرض تبریک بارداری شما، از مصرف خودسرانه دارو به خصوص در این دوران مهم و حساس از زندگی بپرهیزید. بدون بررسی زائده موجود در ناحیه مقعد و مشاهده بالینی آن امکان معرفی و تجویز دارو وجود ندارد، ابتدا باید نوع بیماری و میزان پیشرفت آن طی معاینات لازم بررسی شود و سپس درمان لازم تجویز گردد. بنابراین پیش از پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر و آسیب بافتی شدیدتر برای معاینه و تشخیص بیماری و دریافت درمان لازم مراجعه نمایید.

  • لقمان

    من قبلا تقریبا ١٠ سال قبل عمل کردم ولی الان نزدیک به یکسال است که دوباره اوت کرده و خونریزی بصورت مرتب دارم و خیلی بزرگ شده تقریبا وقتی کامل بیرون میاد به اندازه یک گردو شده لطفا پیشنهاد های لازم را در خصوص عمل بالیزر یا درمان دارویی مبذول فرمایید
    باتشکر

    • clinic

      با سلام اگر زائده ایجاد شده وسیع باشد و بخش اعظمی از ناحیه مقعد درگیر بیماری باشد احتمال پاسخ گرفتن از درمان دارویی محدود و حتی غیر ممکن خواهد بود. در روش لیزری بدون درد و خونریزی و بدون عوارض سایر روشهای جراحی سنتی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان جراحی شده و در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید. در همان روز مرخص شده و از روز بعد می‌توانید کار و فعالیت روزمره خود را آغاز نمایید. البته در هیچ روش درمانی هیچ تضمینی برای عدم عود بیماری وجود ندارد. عدم عود مستلزم همکاری خود فرد در دوری از عوامل مستعد کننده بازگشت بیماری است. هر چه سریع‌تر برای معاینه و درمان لازم مراجعه نمایید.

  • حسینیان

    از علائم توضیح داده شده به احتمال زیاد دچار هموروتید می باشم. حدود ۱۰ تا ۱۲ سال سابقه این عارضه را دارم و بعضی اوقات حدود ۱۰ تا ۲۰ روز دچار خون ریزی مقعدی هنگام اجابت مزاج می شوم و خود به خود یک ماه تا ۴۰ رو. قطع می شود. گاهی اوقات هم درد دارم. باتشکر

    • clinic

      با سلام خونریزی مقعدی می‌تواند نشانه یک بیماری مقعدی، گوارشی، عفونی یا حتی بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان باشد، بنابراین باید مشکل خود را جدی گرفته و هر چه سریع‌تر برای معاینه و بررسی دقیق علت خونریزی و درمان لازم مراجعه کنید. برای مشخص شدن علت خونریزی به کولونوسکوپی تشخیصی نیز دارید. پیش از وخیم شدن بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر و آسیب بافتی شدیدتر برای درمان مناسب اعم از دارویی یا جراحی مراجعه کنید.

  • علیخانی

    باسلام گرم خدمت آقای دکتر وتبریکات سال نو: مدت هشت ماه عمل همورویید انجام داده ام ولی هنوز مشکل دفع با درد رادارم وهم نیز با ترشح وتاحال به نتیجه ای نرسیده ام لطفا به کمک شما احتیاج دارم متشکرم

    • clinic

      با سلام عمل هموروئید به تنهایی برای رهایی از آن کافی نیست، خود فرد نیز باید در جهت پیشگیری از عود مجدد بیماری همکاری کند. شما باید از عوامل مستعد و تشدید کننده بیماری مانند ابتلا به یبوست، ورزش نادرست، بلند کردن اجسام سنگین، نشستن طولانی مدت دوری می کردید. در هر صورت در حال حاضر پیش از بروز علایم آزار دهنده دیگر برای معاینه و درمان لازم مراجعه کنید.

  • غلام

    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر دقیقا دو روز هست که همورئید دارم برجستگی که با دفع بیرون میاد و بعد برمی گرده، از حدود ۸ ماه پیش هم نزدیک مقعد منفذی باز شد و گاهی ترشح خونی داشت. آیا هر دو را باید با جراحی بردارم؟ البته حدود ۱۵ سال پیش هم سینوس پیننیدال در ابتدای شروع باسن یعنی نزدیک استخوان خاجی داشتم که با جراحی برداشته شد.
    با تقدیم احترام

    • clinic

      با سلام شدت پیشرفت بیماری هموروئید شما باید تحت معاینه بالینی بررسی شود، اگر در همین مرحله درجه دو باشد و فوری جهت درمان مراجعه کنید می‌توان امیدوار بود که با درمان دارویی رفع شده و بهبود یابید، نیازی به جراحی پیدا نکنید، سوراخی که از آن ترشحات خارج می‌شود نیز در صورتی که تشخیص نهایی آن فیستول مقعدی باشد راه درمانی جزء جراحی ندارد، اما نگران نباشید با روش لیزری امکان جراحی با درد و خونریزی و عوارض کمتری نسبت به سایر روشهای جراحی سنتی فرآهم است.

  • آتنا

    من دختری ٢٣ ساله هستم حدواد یک سال پیش دچار یبوست شدید شدم و در اثر فشارزیاد دچار خون ریزی شدم تا چند روز خون ریزی ادامه داشت که به دکتر مراجعه کردم گفتن که هموروئید هستش . که با یک سری دارو . پماد داخل مقعدی بر طرف شد . ولی الان دوباره یک هفته ای میشه به اون حالت برگشتم خون ریزی هم دارم هرچی هم مواد غذایی فیبر دار میخورم و جوشونده ی گیاهی اصلا اثری نداره . من کیست هم دارم و داروی یاسمین مصرف میکنم . ممنون میشم اگر من راهنمایی کنید . واقعا دارم اذیت میشم . با تشکر

    • clinic

      با سلام عدم عود بیماری هموروئید مستلزم رعایت اصول مراقبتی پس از درمان و دوری از عوامل مستعد کننده بازگشت بیماری است، تا زمانی که تغییرات محسوسی در سبک زندگی خود ایجاد نکنید، درمان مؤثر نبوده و دوباره عود می‌کند. قبل از پیشرفت بیماری و بروز عوارض بیشتر برای درمان خود مراجعه نمایید.

  • رفوئی

    دکتر از شدت درد و گریه اصلا نمی دونم چی دارم می نویسم فقط درد درد درد .
    الان ۲ روزه نمیتونم دفع داشته باشم ۲۰ بار رفتم دستشویی زخم و برجستگی هموروئید بقدری اذیتم میکنه که به محض دفع خودم را منقبض می کنم .
    دیشب تموم صبح رو بیدار بودم و از درد شکم می نالیدم . از شدت نگه داشتن مدفوع دلم درد گرفته . امروزم جمعه است و واقعا فکر می کنم خدا تو این سه روز میخواد مرگم رو ببینم . توم ناف و شکم و مقعد تیر می کشه و به شدت احساس دفع دارم ولی فکر می کنم مدفوع خیلی خشک باشه که بعد از ۲ روز تقریبا ۳ روز دردش رو ندیگه می تونم تحمل کنم .
    چیکار کنم .؟ یه دارویی بهم معرفی کنین بتونم راحت برم دستشویی از شدت شکم درد نمی تونم راحت راه برم .
    چی باید از داروخانه تهیه کنم ؟روم نمیشه به خانواده بگم .
    تورو خدا کمکم کنین درد و گریه امانم رو بریده.

    • clinic

      با سلام یبوست شدید باعث زخم و احتمالاً شقاق ناحیه مقعدی شده که به دلیل دردناک بودن مانع دفع مدفوع و منجر به نگه داشتن مدفوع و در نتیجه تشدید یبوست در شما شده است، از رفتن به دستشویی و زور زدن خودداری کنید، بدون معاینه امکان تجویز دارو وجود ندارد، با مصرف روغن زیتون و افزایش مصرف مایعات و مواد غذایی پر فیبر در جهت کنترل یبوست خود بکوشید و تحرک بدنی و پیاده روی داشته باشید، اگر شرایط شما اورژانسی بوده و اصلا امکان دفع ندارید باید به بیمارستان مراجعه کنید تا با عمل تنقیه به دفع مدفوع شما کمک کنند. پس از رفع این مشکل اورژانسی برای بررسی مقعد و درمان لازم آن مراجعه کنید.

  • امیر

    با عرض سلام آقای دکتر می خواستم بدونم جراحی با لیزر چه تفاوتی با جراحی معمولی داره و من بعد از عمل چقدر طول میکشه که بتونم سر کارم برگردم؟

    • clinic

      با سلام جراحی لیزری روش نوین در جراحی است که به جای استفاده از تیغ برش جراحی روش سنتی از اشعه لیزر برای برش استفاده می‌شود. به همین دلیل لیزر فقط ناحیه موزد نظر را برش داده و به بافت سالم اطراف ناحیه آسیب نمی‌زند. با امکان انسداد سر عروق باز شده در ناحیه حین جراحی خونریزی را کاهش می‌دهد. احتمال عفونت پس از عمل نیز در آن به دلیل کاهش دستکاری انسانی نسبت به سایر روش های جراحی سنتی کاهش می‌یابد. امکان بهبودی نسبی و بازگشتن به محیط کار و فعالیت روزمره نیز در مدت خیلی کوتاه حتی روز پس از عمل فرآهم می‌شود.

  • سجاد

    سلام من ۳۹ سال دارم داداشم بیماری سرطان روده بزرگ داشت که بعد از دوسال فوت کردند و حالا خواهرم ۲ ماهی هست که فهمیدیم او هم سر طان روده بزرگ دارد و الان مراحل شیمی درمانی انجام می دهد من سوالم این است دکتر من بخواهم از خودم و بیماری مطمن بشوم چکار باید بکنم و کجا مراجعه بکنم ممنون میشم منو راهنمایی کنید با تشکر از جنا بعالی

    • clinic

      با سلام به متخصص گوارش مراجعه کرده و باید تحت آزمایش و حتی کولونوسکوپی قرار بگیرید تا از عدم وجود بیماری احتمالی مطمئن شوید.

  • فاطمه

    باسلام وخسته نباشید خاننی ۳۶ساله هستم چهارماه پیش قبل از زایمانم یبوست بدی گرفتم که بعداز اجابت مزاج خیلی بهم فشاراومد بعد از چتد ساعت درد زیادی گرفتم پماد آنتی هموریید لستفاده کردم خوب شدم بیست روز بعد از عمل سزارینم باز همون درد گرفتار شدم به پزشک جراح رفتم گفتن شقاق داری باید عمل بشی ۱آبان عمل کردم تقریبا تا هفت هفته بعد اجابت مزاج خیلی درد داشتم دردام روزبه روز بدتر میشد به پزشک دیگر مراجعه کردم گفتن کلونوسکپی انجام بده ببینم دردات از چیه انجام دادم گفتن رودهات مشکلی نداره فیشر آنال مزمن داری باید عمل بشی سراز ناچاری ب۲۲آذر باز عمل شدم الان ۱۶روز از عمل مجددم میگذره بازم بعد از دستشویی درد دارم شکمم هم کاملا خوبه بدون یبوست زندگیم مختل شده آقای دکتر خواهش میکنم من چیکار کنم داغونم شرایط اومدن پیش شما را هم ندارم توراخدا راهنماییم کنید

    • clinic

      با سلام متاسفانه در مواردی درمان فیشر مزمن مشکل بوده و نیاز به صبوری بیمار دارد. تا زمان بهبودی کامل محل زخم عمل حداقل یک ماه باید صبر کنید و درد و رنج ناشی از آن را با مسکن تحمل کنید، اگر بهبود نیافتید برای تزریق بوتاکس و فلج سازی عضلات ناحیه مقعد اقدام کنید.

  • مرتضی

    با سلام خدمت شما . من مدت زمان ۶ماه است که همورید تورموزه رو عمل کردم .ومدتی است احساس میکنم قسمت دیگر ان هم دچار یک التهاب کوچکی است که گاهی بیرون زدگی کمی احساس میشود باید چه کار کنم که شدیدتر نشود روزی یک بار اجابت مزاج را دارم ولی گاهی کم وگاهی زیاد الو هم استفاده میکنم وبعضی موقه احساس تخلیه نشدن کامل رادارم ممنونم میبخشید

    • clinic

      با سلام ممکن است دچار نوع دیگری از هموروئید شده باشید که مراحل درمان آن با هموروئید ترمبوزه تفاوت داشته و پیش از پیشرفت بیماری باید برای درمان آن مراجعه نمایید. مراجعه فوری امکان مؤفقیت آمیز بودن درمان دارویی را بالا می‌برد. زمان را غنیمت شمرده و مراجعه کنید. از نشستن طولانی مدت و ابتلا به یبوست و زور زدن حین اجابت مزاج بپرهیزید. ورزش سنگین نیز نداشته باشید.

  • بهاره

    سلام . خسته نباشید من حدود دوساله که در انتهای ستون فقرات دارای کیست پینولیدال شدهام که هر روز ترشحات از آن خارج میشود ولی به علت اینکه مشغله ی کاری دارم نی توان جراحی کنم . خواستم سوال کنم ایا امکان ابتلا به بیماری های دیگه هست ؟ به علت اینکه سطح ان یه خورده باز می باشد .با تشکر

    • clinic

      با سلام بهتر است هر چه سریع‌تر درمان را پیگیری نموده و جراحی شوید با به تأخیر انداختن عمل روند درمانی همین بیماری مشکل تر شده و ممکن است نیاز به چند بار جراحی پیدا کنید. احتمال پخش عفونت در بدن و بروز علایم عمومی نیز وجود دارد.

  • آزاده

    با سلام
    از دو الی سه سال قبل دجار هموریید هستم اوایل درد و سوزش به همراه خونریزی داشتم ولی الان درد و سوزش ندارم و خونریزی فقط در بعضی مواقع ، ولی دجار بیرون زدکی مقعد هستم، میخواستم راه درمانش و بدونم واینکه بجز جراحی راهی وجود داره؟
    در صورت جراحی لیزیک ، زمان بهبودی جند روز می باشد؟ ایا نیاز به استراحت دارد ؟
    با تشکر

    • clinic

      با سلام علایم بیماری هموروئید ممکن است برای مدتی خاموش شده و با بروز یک یبوست شدید یا یک عامل مستعد کننده دیگر به صورت شدیدتر با علایم جدیدتری بروز کند. پس کاهش علایم نشانه بهبودی شما نیست، ضایعه بدون جراحی از بین نخواهد رفت، با روش لیزری بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان و همچنین بدون نیاز به استراحت طولانی مدت بهبودی خود را باز می‌یابید و از روز بعد عمل امکان آغاز کار و فعالیت روزمره خود را دارید.

  • محمد

    سلام خدمت شما اقای دکتر محترم،من ۷ماه پیش یک دونه کوچک در مقعدم داشتم ولی پیگیری نکردم،چون درد نداشتم،و چون شغلم طوری هست که به پزشک دسترسی ندارم،خیلی سخت هست،من ۲ماه پیش نزد پزشک رفتم ووقتی معاینه شدم دکتر فرمودند در اثر استفاده زیاد و بی موقع از پماد انته همورویید،زخمی در قسمت مقعدم بوجود امده که چرکی شده،و طبق نظر پزشکم سیپروفلاکساسین خوردم،و یک دوره هم مترو نیدازول خوردم،دکتد که دوباره معاینه کرد گفت این بواسیر نیست،فقط یک زخم کوچک هست در اثر طولانی نشستن و استفاده از توالت ایرانی اینطوری شده است،چون البته ببخشید ،من هیچوقت یبوست نداشتم،اقای دکتر ولی من رو به بهبود رفتم،و کرم انتی همورویید و داروی پسلیوم استفاده می کردم اما حالا که مشغول کار هستم دور از همه جا ببخشیدا، زمان دفع مدفوع درد دارم و در مدفوع رگه های خون هست،وبعد از هر بار دستشویی رفتن درد دارم،،لطفا بگید بپماری من شقاق است، وبرای بهبود باید چه کار کنم؟؟؟خواهش می کنم جواب من را بدهید

    • clinic

      با سلام به احتمال فراوان دچار شقاق مقعدی شده‌اید که بدون مراجعه به پزشک راهکار درمانی برای آن وجود ندارد. از نشستن طولانی مدت بپرهیزید و در لگن آب گرم روزی سه باز هر بار ده دقیقه بنشینید تا درد التیام یابد، سپس در اسرع وقت مراجعه کنید ممکن است بیماری مزمن شده و نیاز به اقدام درمانی غیر دارویی، تزریق بوتاکس یا جراحی داشته باشد.

  • شهلا

    هنوزجرأت مراجعه به پزشک رو در مورد مشکلم پیدا نکردم.میدونم عمل بواسیر و دوره نقاهتش سخت ودردناکه.اگه استفاده ازلیزر روش بهتری برای رفع این مشکله ترجیح میدم بااینکه مسافت طولانیه بیام و این کارو انجام بدم.دردکمتر ودوره نقاهته کمتری داشته باشم.در این موردکمک میخوام.ممنون

    • clinic

      با سلام بله پس از تأیید نیاز شما به جراحی امکام انجام آن با روش لیزری بدون درد و خونریزی و بدون عوارض روشهای جراحی سنتی وجود دارد. در این روش که به صورت سرپایی در کلینیک معتبر انجام می‌شود نیازی به بستری و بیهوشی عمومی و تحمل عوارض ناشی از آن نیست. در مدت کوتاهی سلامت خود را باز می‌یابید و نیازی به استراحت طولانی مدت ندارید، از روز پس از عمل جراحی می‌توانید کار و فعالیت روزمره خود را آغاز نمایید.

  • سجاد

    ضمن عرض سلام بابت وب سایت پزشکی کاملتون … دکتر من چن سالی هست که به بیماری بواسیر داخلی گرفتار شدم که چن مرتبه ای به پزشکان مرجعه نمودم و گفتن که چیزیت نیست الان مدت بیش از یه ماه است که خیلی اذیتم می کنه بواسیر من درد و حونریزی و خارش و یبوست نداره ولی هنگام نشستن اذیت می کنه البته یه روش سنتی به من گفتن که شستن محل درد با آب نمک گرم موثره ولی این کار انجام دادم تاثیر چندانی نداره … دکتر خواهشا راهنماییم کنین که آیا ممکنه این مشکل به یک بیماری بد تبدیل بشه تنها ترس من همینه و اینکه چگونه می تونم ازش خلاص بشم ؟

    • clinic

      با سلام بله عدم پیگیری درمان بیماری مقعدی ای چون هموروئید و عدم دوری از عوامل مستعد و تشدید کننده آن باعث وخیم شدن بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر و آسیب بافتی شدیدتر و همچنین سخت شدن مراحل درمانی خواهد شد. بنابراین بیماری خود را جدی بگیرید و از بدتر شدن آن جلوگیری کرده، در کنار درمان علت ابتلا به آن را پیدا کرده و از آن دوری کنید.

  • پری

    ضمن تشکر بنده چند روز پیش بعد از یبوست متوجه همورویید خارجی شدم از آنتی هورویید استفاده کردم الان به اندازه ۳ میل زایده ای بیرون است درد و خونریزی ندارم سابقه یبوست دارم به دلیل کم مصرف کردن مواد فیبری همینطور سابقه واریس در پا هم دارم آیا امکان دارد بدون جراحی وضعیتم تنظیم شود ؟آیا اینمقدار بیرون زدگی عوارضی دارد؟سپاسگزارم

    • clinic

      با سلام عدم توجه به یبوست باعث ایجاد عارضه هموروئید در شما شده است تا زمانی که بیماری یبوست خود را کنترل نکنید و درمان آن را پیگیری نکنید، درمان هموروئید فایده ندارد و مجدداً عود خواهد کرد. از خوددرمانی جدا بپرهیزید زیرا با عدم استفاده صحیح از داروها باعث مقاومت دارویی یا حتی حساسیت دارویی در خود خواهید شد، برای بررسی ضایعه و درمان لازم باید تحت معاینه بالینی قرار بگیرید. اگر در مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری مراجعه کنید احتمال پاسه گرفتن از درمان دارویی بالا خواهد رفت.

  • حسین

    سلام چند وقته بواسیرم میزنه بیرون و خوب میشه ولی ایندفعه حدودا ۴ برابر معمول هست و اذیتم میکنه میخوام تا دچار خونریزی نشده درمانش کنم

    • clinic

      با سلام برای تعیین نوع بواسیر و میزان درجه پیشرفت بیماری هر چه سریع‌تر مراجعه کنید تا درمان لازم اعم از دارویی یا جراحی در صورتی که ضایعه ایجاد شده به صورت دائمی بیرون زده باشد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. ولی نگران جراحی خود نباشید با کمک روش های نوین لیزری بدون و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان و همچنین بدون نیاز به استراحت طولانی مدت درمان شده و بهبود یابید.

  • نوری

    با سلام من حدود چند هفته ای میشه نزدیک مقعد برآمدگی بوجود آمده که گاهی وقتی دچار اسهال میشم این برآمدگی بزرگ میشه و خیلی درد. داره نمیتونم خم بشم و بنشینم وبعد چند روز دوباره برآمدگی کوچک میشه علتش چیه

    • clinic

      با سلام به احتمال فراوان دچار یک بیماری مقعدی به نام هموروئید شده اید که البته تشخیص قطعی آن بدون معاینه میسر نمی شود. ابتلا به اسهال مکرر باعث آسیب بافتی و تورم عروقی ناحیه مقعد و در نتیجه بیرون زدگی در محل شده است که اگر به درمان آن توجه نکنید، علاوه بر دائمی شدن ضایعه باعث بروز مشکلات دیگر در مقعد خواهد شد که روند درمانی را مشکل و پر مخاطره می کند. البته برای گرفتن نتیجه کامل از درمان باید اسهال خود را نیز هم زمان درمان نمایید تا بیماری عود نکند.

  • شاپوری

    با سلام خانمی هستم که نزدیک یک ساله دچاره بواسیر شدم به دکتر مراجعه کردم ب نظر خودم بواسیرم خیلی حاد چون هنگام مدفوع خیلی درد میکشم و گوشت اضافه ای از اندازه ی لوبیا بزرگتر اما دکتر گف هیچ مشکلی نیس و با رفع یبوستم خود ب خود از بین میره با اصرار من برام شیاف و چند تا پماد تجویز کرد.ب طور منظم استفاده نکردم ولی همون چند باری ک استفاده کردم هیچ تاثیری نداشت من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم شوهرمم خیلی برای رابطه ی مقعدی اصرار میکنه و متاسفانه سکس از پشت هم دارم و موقع سکس دردم خیلی زیاد تر میشه.ممنون میشم راهنماییم کنین

    • clinic

      با سلام خانم عزیز، برای نتیجه گرفتن از درمان تجویزی پزشک خود باید به او اعتماد کرده علی رغم استفاده منظم داروهای تجویزی، از انجام کارهای آسیب رسان و مستعد کننده عود بیماری مانند روابط جنسی مقعدی حداقل تا زمان بهبودی بپرهیزید، با این سیستم رفتاری شما حتی اگر تحت جراحی هم قرار بگیرد، به بهبودی کامل دست نخواهید یافت.

  • محمودی

    من در ناحیه مقعد جوش چرکی دارم که هر چند وقت یکبار از ان چرک خارج میشود و بعضی اوقات خارش دارد .میخواستم ببینم مشکل من مممکن است بواسیر یا چیز دیگری باشد و دوبار هم خونریزی کم داشته با تشکر

    • clinic

      با سلام ممکن است دچار آبسه یا فیستول مقعدی شده باشید که اگر درمان آن را جدی نگیرید دچار مشکلات و آسیب بافتی شدیدتر و در نتیجه روند درمانی سخت تر خواهید شد. بنابراین هر چه سریع‌تر برای درمان خود مراجعه نمایید.

  • اصفهانی

    سلام وخسته نباشیدخدمت شما.۲۷ سالمه.هنگام دفع مدفوع ازداخل مقعدیه چیز گوشتی درمیادمخاستم ببینم مشکلی برازایمانم نداره.میتونم طبیعی زایمان کنم

    • clinic

      با سلام اگر چه تحت زایمان طبیعی کمی فشار به ناحیه مقعدی وارد خواهد شد ولی آسیب بافتی که در دوران بارداری به سبب تغییرات هورمونی این دوران با مستعد شدن شما به یبوست ایجاد شده نسبت به زایمان بیشتر بوده و زایمان طبیعی جای نگرانی ندارد. اما پس از زایمان حتماً باید تحت که یک درمان دارویی مناسب و حتی جراحی در صورت نیاز قرار بگیرید تا بیماری بیش از این بدتر نشود.

  • چادری

    سلام.خداقوت.من ۲۵اسفندجراحی هموروییدداخلی خارجی انجام دادم هنوز همورویددخارجی من وجودداره دکترم قبل عمل میگفت ازبین میره.الان بعدعمل میگخ انشاللله.من خیلی میترسم میشه بگین تاکی بعدعمل هموروییدخارجی ازبین میره؟ممنون میشم

    • clinic

      با سلام بستگی به اندازه ضایعه و نوع جراحی دارد، در روش لیزری معمولا طی چند روز پس از عمل آثار بهبودی مشاهده خواهد شد، ولی در روش های جراحی سنتی این مدت زمان طولانی تر بوده و ممکن است بهبودی زخم عمل و ضایعه تا بیش از یک ماه زمان ببرد. البته عدم رعایت اصول مراقبتی پس از عمل جراحی نیز ممکن است مانع بهبودی کامل و از بین رفتن ضایعه شود. بهتر است پزشک خود را در جریان سبک زندگی خود قرار دهید تا بیشتر به روند بهبودی کمک کند.

  • سمائی

    با سلام خدمت آقا ی دکتر بنده مدت کوتاهی است از ناحیه مقعد دچار خارش خونریزی ضعیف گردیدیم دوبار هم به دکتر مراجعه کردم هربار داروهای متفاوت نوشتند ولی اثر گذاری کوتاه مدتی داشت .الان خواستم از خدمت شما بپرسم آیا من بیماری بواسیر دارم درمان چیست .اجرکم عندالله

    • clinic

      با سلام بدون معاینه شما و بدون اطلاع از داروهای تجویزی نمی توان نظر داد، ولی احتمال دارد که به یکی از دو بیماری بواسیر یا شقاق مقعدی که در میان مردم شایع تر است مبتلا شده باشید. درمان بسته به مرحله بیماری از دارویی تا جراحی متغیر بوده و البته درمان تضمینی در گرو تغییراتی در سبک زندکی شماست تا دیگر مستعد ابتلا به بیماری یا عود آن نگردید.

  • کاظمی

    ۵ روز پیش به صورت اتفاقی جسم سنگینی را جابجا کردم و دیروز یک عدد بستنی لیوانی خوردم و حدود دو ساعت بعد درد شدیدی در ناحیه شکم احساس کردم و بلافاصله به دستشویی رفتم اسهال شده بودم ولی در آخر کار متوجه شدم خون بعد از مدفوع اسهالی نیز دیده شد و ناحیه مقعد نیز کمی سوزش داشت خلاصه شب موقع خواب کمی شربت عسل خوردم صبح موقع اجابت مزاج خونی ندیدم ولی ظهر بعد از خوردن نهار یک دفعه درد شدیدی در ناحیه شکم احساس کردم بلافاصله به دستشویی رفتم باز هم اسهال بودم ودر آخر اجابت مزاج تو مدفوع خون دیدم واز صبح تا حالا احساس سوزش کمی در مقعد احساس میکنم طوری که سوزش قابل تحمل است . لطفآ راهنمایی فرماید با تشکر از شما دکتر عزیز

    • clinic

      با سلام وجود اسهال خونی می تواند نشانه یک بیماری عفونی و یا گوارشی بوده یا اصلاً به گوارش ارتباطی نداشته و مربوط به یک زخم، شقاق یا بیماری هموروئید در ناحیه مقعد باشد که تشخیص قطعی آن با کمک آزمایش مدفوع و معاینه ناحیه مقعد میسر خواهد شد. بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان خود مراجعه نمایید. البته وجود خون در مدفوع می تواند به بیماری های صعب العلاج دیگر نیز مربوط شود که همین موضوع ضرورت مراجهه فوری را دو چندان می کند.

  • صفاری

    با عرض سلام حدود بیس سال است که عمل بواسیر باز انجام داده والان مجددا دوباره مشکل دارم وهم درد وهم خونریزی دارم واز عمل باز می ترسم وقصد دارم اگر با لیزر جنین عملی باشد عمل نمایم

    • clinic

      با سلام بله امکان جراحی با لیزر بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان و به صورت سرپایی و بهبودی طی مدت کوتاهی وجود دارد، البته به شرطی که ابتدا معاینه شده و ضرورت جراحی تأیید گردد.

  • شمیرانی

    سلام وقت بخیر،آیا پروخالی کردن مقعد(ناحیه رکتوم) با آب بعداز دفع، مفیدست یا مضر؟ ضمنا سردوگرم بودن آب چه اهمیتی دارد؟ از نظر بهداشت بیرون و داخل مقعد چندسال اینکارو میکنم حس سبکی وراحتی دارد بعلاوه رکتوم کاملا خالی از مدفوع میشود.

    • clinic

      با سلام اگر پر و خالی کردن سطحی باشد و فقط مربوط به ناحیه انتهایی باشد به شرطی که سر شیلنگ با مقعد تماسی پیدا نکند از لحاظ بهداشتی مشکلی نداشته و خطری ندارد، بهتر است درجه حرارت آب ملایم بوده و خیلی سرد یا گرم نباشد که باعث حساسیت پوستی در ناحیه گردد. اگر به این کار عادت پیدا کرده اید، انجام آن اشکالی ندارد.

  • سمانه

    با سلام .آقای دکتر۱۰ ساله که ازدواج کردم همون روز های اول بعد از نزدیکی شاید به دلیل فشاری که بهم اومد نزدیک مقعد یه برآمدگی بزرگ به صورت باد کرده به وجود اومد که پس از مدت کوتاهی باد اون نشست ویه برآمدگی اطراف مقعدم به وجود آورد حالا نه درد دارم نه خونریزی ،فقط وجودش،خارج شدن از شکل طبیعیش اذیتم میکنه.تا الانم روم نشده به دکتر مراجعه کنم،حالا آیا قابل بهبود هست؟باعمل جراحی خوب میشه وآیا بدتر نمیشه اگه جراحی کنم یا مشکلات دیگه برام پیش نمیاد؟با تشکر فراوان

    • clinic

      با سلام بله امکان جراحی با لیزر بدون درد و خونریزی روش های جراحی سنتی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان و به صورت سرپایی وجود دارد تا از ظاهر نامناسب و نا متعارف ناحیه رها شوید و فشار روانی از روی شما برداشته شود. ولی تداوم زیبایی ناحیه مستلزم رعایت اصول رفتاری و خودداری از تکرار روابط جنسی مقعدی خشن است، در غیر این صورت تضمینی وجود ندارد که دوباره ضایعه عود نکند. خجالت را کنار بگذارید و برای کسب سلامتی روح و جسم خود به پزشک مراجعه کنید. این بیماری های مقعدی شایع بوده و معاینه آن برای پزشکان همانند سایر اعضای بدن عادی است.

  • شیرزاد

    سلام آقای دکتر من الان یک ماه داخلی مقعد درد داره وداخلی مقعد بی حس است وگوشت اضافه آمده دکتر هم رفتم قرس هم داره شربت لاکتولوز قدس سیپرفلوکساسین .سی لاکس مترونیدازول .شیاف ایپروئید داره اما بهتر نمیشه مدفوع هم سخت میاد راهنمای کنید

    • clinic

      با سلام برای درمان بیماری هموروئید احتمالی خود ابتدا باید مشکل یبوست خود را حل کنید، درمان دارویی در درمان این بیماری کافی نبوده و شخص شما نیز باید در درمان بیماری همکاری کند. مصرف مایعات را به بیش از ۸ لیوان روزانه افزایش دهید، میوه و سبزی در هر وعده و میان وعده مصرف کنید، اجابت مزاج خود را به تأخیر نیندازید و به احساس دفع خود بها داده و سریع پاسخ دهید. روغن زیتون را به مواد غذایی مصرفی خود اضافه کنید. تحرک داشته باشید و ورزش کنید.

  • آقایی

    سلام خسته نباشید. لطفا جواب بدین.. من طبق اطلاعاتی که خودم از مطالب نت گرفتم به این نتیجه رسیدم که بواسیر درجه ۱ یا ۲ دارم . همینطور غلظت خون نیز دارم .میخواستم بدونم این دو ربطی به هم دارن یا نه. همینطور بعضی اوقات چند ساعت بعد از مدفوع مایع زرد رنگ و ابکی خارج میشود… ایا اینا ربطی به سرطان روده بزرگ داره.؟؟؟؟؟؟ اگر درمان نشود مشکل دار خواهد بود؟

    • clinic

      با سلام بله اخیراً ارتباط هایی میان غلظت خون و ابتلا به بواسیر در طب سنتی یافته شده که هنوز به قطعیت شناخته شده نیست، یکی از عوارض ابتلا به هموروئید درجاتی از بی اختیاری مقعدی است به صورت دفع مواد لزج و آبکی است که در صورت درمان مشکل خود و احتمالا یبوستی که توقع می رود درگیر آن باشید، بهبود خواهید یافت، بعید است که این عوارض به سرطان روده ارتباطی داشته باشد اما طی معاینات بالینی و در صورت کولونوسکوپی از این حیث نیز بررسی خواهید شد. بله عدم درمان به موقع منجر به پیشرفت بیماری و بروز علایم آزار دهنده دیگر و آسیب بافتی شدیدتر و پیشرفت بیماری و در نتیجه نیاز به درمان تهاجمی خواهد شد، پس هر چه سریع‌تر مراجعه کنید.

  • شیما

    سلام من خانمی بیست وهفت ساله هستم حدودسه سال که بواسیرخارجی وبیرون زدگی دارم امانه خونریزی دارم نه درد ولی میترسم که عمل جراحی کنم میخواستم بدونم بالیزرمیتونم درمان بشم ودوباره به حالت اولیه برگرده

    • clinic

      با سلام بله امکان جراحی با لیزر بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان در کلینیک معتبر و به صورت سرپایی و همچنین بهبودی در کوتاه مدت وجود دارد، تضمین عدم عود بیماری و بهبودی کامل با جراحی در گرو توجه شما به اصول مراقبتی پس از عمل و ترک عادات غلط مستعد کننده این بیماری است.

  • بابایی

    سلام با عرض خسته نباشید خدمت شما . دختری ۱۸ ساله هستم که حدود یک سال پیش به تشخیص پزشک معالجم دچار بواسیر شدم ایشون منو برای انجام کارهای تخصصی‌تر پیش متخصص جراحی عمومی فرستادن اما تو معاینه‌ای که داشته گفتن بواسیر خارجی ندیدن با این وجود من درد و خونریزی داشتم و قطع نشد چون از عمل ترس داشتم دیگه دکتر نرفتمو حجامت کردم ک ب نظرم موثر بود ٬ اما حالا فقط دچار خارش ناشی از هموروئید هستم که داروی مربوط به اونم روم جواب نداده لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم.

    • clinic

      با سلام درمان های خانگی و طب سنتی در درمان بیماری های مقعدی مانند هموروئید فقط جنبه حمایتی داشته و در جهت کاهش علایم و تسکین درد و عوامل آزار دهنده مؤثر است و به هیچ وجه نمی تواند بیماری را به صورت کامل درمان کند. خارش نیز یک علامت دیگر از بیماری شماست که به سبب عدم درمان کامل بروز کرده و چه بسا عدم مراجعه به موقع به پزشک و عدم پیگیری درمان سبب عود بیماری و بازگشت علایم درد و خونریزی خواهد شد، پیش از بروز آسیب بافتی شدیدتر برای درمان قطعی خود مراجعه کنید.

  • سپهری

    سلام خسته نباشید یک جوش کوچک چسبیده به مقعدم زده گاه گاهی کمی خون ازش هنگام اجابت مزاج میایدوهیچ ناراحتی دیگری برایم ندارد جز اینکه اکثر وقتها احساس میکنم چند قطره خون بیرون می اید ولباس زیرم رالکه میکند لطفا مرا راهنمایی کنید چکونه بدون دکتر رفتن مشکلم راحل کنم بسیار سپاسگزارم

    • clinic

      با سلام مشکل مقعدی شما ممکن است به سادگی یک جوش نبوده و احتمال دارد نشانه‌ای از بیماری آبسه یا فیستول مقعدی باشد که در این صورت تنها درمان آن جراحی بوده و باید هر چه سریع‌تر تحت معاینه و بررسی و درمان قرار گیرید. پس با مراجعه فوری خود از عود بیماری پیشگیری نمایید.

  • شاهین

    سلام مشکلم اینه که من یمدته که دور مقعدم یه برامدگی یک سانتی وچند تا ریز زده بعلاوه اینکه یه چیزی ازون وسط به اندازه یه عدس زده بیرون چیکار باید کنم درمانش چیه

    • clinic

      با سلام به احتمال فراوان دچار یک بیماری مقعدی به نام هموروئید شده اید که در صورتی که ضایعه ای که از آن بیرون زده است دائمی باشد نیاز به جراحی خواهید داشت، البته با کمک روش های نوین لیزری بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی و حتی بستری شدن در بیمارستان جراحی خواهید شد و به سرعت بهبود می یابید البته به این شرط که با تغییراتی مثبت در سبک زندگی خود از عود بیماری پیشگیری نمایید.

  • نادری

    با سلام دکتر_ من یکبار درست ۲۴ سالگی عمل بواسیر داشتم ولی این عمل جواب نداد وبعد ۱ سال دوباره خونریز مقعد داشتم ولی شاید درسال یکبار یا ۲ اتفاق می افتاد اما چون ورزش میکردم الان حدود ۴ سال ورزش گذاشتم. کنار بخاطر شغل پرتونگاری صنعت ی که دارم وقت ندارم و ساکن پروژه هستم درد من الان به.جایی رسیده در هفته حداقل یکبار خونریزی دارم و مدام سوزش مقعد دارم از شما تقاضا بعنوان یک برادر کوچکتر شما را هنمایی کنید وبالیزر این بواسیر کوچک که دارم قابل درمان هست یا نه ….متشکرم

    • clinic

      با سلام بله امکان جراحی لیزری هموروئید شما وجود دارد ولی این در صورتی است که تحت معاینه بالینی اثبات شود که نیاز به جراحی دارید و همچنین در صورتی جراحی شما تضمینی خواهد بود که با انجام کار و فعالیت ورزشی سنگین و یا هر بی ملاحظاتی دیگر خود را در معرض عود بیماری قرار ندهید. با توجه به سابقه جراحی که داشته‌اید، احتمالا فرد با ملاحظه‌ای نبوده اید.

  • سلطانی

    با عرض سلام واحترام من همیشه برای دفع مشکل دارم حدودبیست ساله خارج از ناحیه مقعد گوشت اضافی که اول اندازه ماش بودوالان اندازه کوبیا شد درمسیرروده بزرگ مدت یکماه دردی یکدفعه ای تیر میکنم

    • clinic

      با سلام عدم توجه به درمان مشکل دفع و یبوست باعث ابتلای شما به عارضه‌ی هموروئید و همچنین عدم توجه به علایم هموروئید و ضایعه ایجاد شده باعث پیشرفت بیماری و بزرگ شدن ضایعه شده است، به احتمال فراوان در این مرحله از بیماری نیاز به جراحی خواهید داشت که با مراجعه فوری می توانید از بروز علایم آزار دهنده دیگر و آسیب بافتی شدیدتر پیشگیری نمایید. اگرچه باید متذکر شد که درمان جراحی در صورتی تضمینی خواهد بود که یبوست خود را کنترل نمایید. ابتلای مجدد به یبوست پس از عمل منجر به عود بیماری خواهد شد، پس از مراجعه مشاوره کاملی در مورد نحوه کنترل یبوست ارائه خواهد شد که به نوع رژیم غذایی و اصلاح عادات غلط رفتاری تأکید دارد.

سیر و درمان بواسیر

بواسیر نام یک بیماری است که در این بیماری یک رگ خونی در ناحیه مقعد ملتهب و متورم می شود. یبوست و اسهال مزمن از علت های شایع بیماری بواسیر هستند. بواسیر هم مانند آپاندیس در همه افراد وجود دارد اما این مسئله در افرادی حاد می شود که هنگام دفع بیش از حد به خودشان فشار می آورند. مصرف بعضی خوراکی ها در درمان بواسیر تاثیر بسزایی دارد. برای خواندن مطلبی در مورد درمان بواسیر با سیر با نیک صالحی همراه باشید.

مطلبی در رابطه با درمان بواسیر با سیر

مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند. متبلایان به بواسیر باید از مصرف عدس، بادمجان، اغذیه شور و غذاهای تند پرهیز کنند. متبلایان به بواسیر باید از مصرف عدس، بادمجان، اغذیه شور و غذاهای تند پرهیز کنند. دکتر رامین اسکندری متخصص گیاهان دارویی ضمن بیان خبر فوق اظهارکرد: بواسیر عبارتست از ورم دردناک رگ‌های مقعد که گاهی از آن خون می‌آید. وی افزود: این بیماری اغلب به دلیل یبوست مزمن و یا نشستن زیاد خصوصا نشستن زیاد در دستشویی به وجود می‌آید. وی با اعلام این که بواسیر مانند آپاندیس در تمام اشخاص وجود دارد، عنوان داشت: اما این بیماری تنها در کسانی عود می‌کند که موقع قضای حاجت به خود زیاد فشار بیاورند که معمولا این افراد به یبوست دائمی دچار می‌شوند.

درمان بواسیر با سیر

درمان بواسیر با سیر

درمان بواسیر با سیر و گیاهان دارویی

این متخصص انواع بواسیر را بادی، خونی، چرکی و حاد عنوان و خاطرنشان کرد: چنانچه افراد درصورت داشتن یبوست مزمن به موقع درمان را آغاز کرده و خصوصا از رژیم غذایی مناسب و میوه‌هایی همچون گلابی، پرتقال و انجیر استفاده کنند، مشکل آنان تبدیل به بواسیر نشده و متعاقب آن به عمل جراحی نیز نیاز نخواهند داشت. دکتر اسکندری در خصوص درمان بواسیر به کمک گیاهان دارویی گفت: بسیاری از گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات برای بهبود این مشکل توصیه می‌شوند که از آن جمله می‌توان به ضماد پیاز با زرده تخم مرغ جهت بواسیر و درد نشیمن گاه، مالیدن عصاره تاجریزی به محل بواسیر ، مالیدن ژله صبرزرد، بخور برگ باباآدم و مصرف سیر اشاره کرد.

درمان بواسیر با سیر

درمان بواسیر با سیر

وی همچنین، توت فرنگی، هویج، خربزه، ریواس، ریحان، انبه و بلوط برای مبتلایان به بیماری یاد شده را مفید اعلام کرد و ادامه داد: همچنین بیمار می‌تواند برای درمان بواسیر داخلی و خارجی ۱۲ تره فرنگی با پیاز و برگ آن را در ۶ تا ۸ لیتر آب جوشانده و در وان یا ظرفی ریخته و در آن بنشیند. این متخصص در پایان تصریح کرد: مهمترین راه درمان بواسیر به کار بردن رژیم غذایی مخصوص به هنگام مشاهده یبوست مزمن است.

همچنین بخوانید :  بیماری بواسیر، علت بوجود آمدن ، نشانه های بیماری

خوب است بدانید : هموروئید یا بواسیر چیست؟

الودکتر – هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان در مراحل بارداری به عنوان افرادی که اضافه وزن دارند نیز حساس می باشد. مقاربت مقعد گاهی اوقات می تواند باعث هموروئید شده و زخم می تواند داخلی یا خارجی باشد هموروئیدهای داخلی در داخل رکتوم رخ می دهند اگر آنها به اندازه کافی بزرگ باشند و یا به اندازه کافی نزدیک به مقعد باشند آنها ممکن است در طول اجابت مزاج متورم شوند. هموروئیدهای خارجی در منطقه باز اطراف رکتوم رخ می دهد اگر آنها به شدت تحریک شوند و لخته در زیر پوست ایجاد شود آنها می توانند یک توده سخت ایجاد کنند که به آن هموروئید ترومبوزه نامیده می گویند.در صورت شک به یک هموروئید، آن مهم است که نشانه های این بیماری را بدانید در اینجا نشانه ای از بواسیر داخلی و خارجی می باشد.

هموروئیدهای داخلی: بارز ترین علامت هموروئیدهای داخلی خونریزی روشن همراه با اجابت مزاج است شما خون قرمز روشن را در هنگام تمیز کردن خودتان می بینید در اغلب موارد، آنها باعث درد نمی شود.

درمان بواسیر با سیر

درمان بواسیر با سیر

هموروئیدهای خارجی: هموروئیدهای خارجی سبب خارش و سوزش در ناحیه مقعد می شود آنها اغلب باعث درد و گاهی اوقات خونریزی به ویژه هنگام پاک کردن پس از اجابت مزاج می شوند گاهی اوقات، نشستن با بواسیر خارجی بسیار ناراحت کننده است. در حالی که بواسیر معمولاً جدی نیست خونریزی از رکتوم می تواند با دیگر شرایط وخیم جسمی از جمله سرطان روده بزرگ یا مقعد، دیورتیکولیت و یا یک عفونت باکتریایی همراه باشد اگر شما تجربه هر نوع خونریزی رکتال جدید را دارید این مهم است که با دکتر خود تماس بگیرید و درمان صحیح انجام دهید.

مهمترین علت بواسیر

زیاد نشستن و ایستادن زیاد ، کارشدید،چاقی ، ضعیف بودن بافتهای بدن ، بحران روحی وعوامل وراثتی ازعواملی هستند که در ایجاد بیماری مؤثر میباشند. شایعترین علت بواسیر خارجی، فشار در هنگام اجابت مزاج و تکرار این کار در هربار اجابت مزاج است. بواسیر، هنگامی ایجاد می شود که رگهای رکتوم بزرگ و متورم شده و به صورت زائده ای در ناحیه مقعد حالت بیرون زدگی ایجاد کند. یبوستهای سخت ، بی نظمی کار روده، اولین علت بروز این بیماری یبوستهای سخت و اختلال در کار روده میباشد. تلاش برای تخلیه مدفوع وفشار بر رگهای اطراف مقعد باعث این بیماری میباشد و در شرایطی بر کبد و روده فوقانی تأثیر میگذارد.