سرگرمی های بزرگانه در فصل تابستان

به تازگی ما وارد فصل تابستان شده ایم ، بازی ها و سرگرمی های جالبی را در این بخش به شما آموزش خواهیم داد.

 

به گزارش تالاب امروزه خیابان‌ها پر شده از وسایل نقلیه و دیگر جایی برای بازی بچه‌ها جز سالن‌های ورزشی نیست. گرچه برای بعضی خانواده‌ها ثبت نام در سالن‌ها مقدور نمی‌باشد و باید به دنبال چاره‌ای باشند.

 

بعضی والدین به علت گرم شدن هوا ترجیح می دهند در منزل بمانند؛ در نتیجه باید برای بچه‌هایی که مدام تکرار می کنند «حوصله‌مان سر رفته» سرگرمی ایجاد کنند.

 

برای اینکه روزهای بلند تابستان را برای فرزندان به روزهایی به یاد ماندنی تبدیل کنیم؛ لازم هست کمی خلاقیت به خرج دهیم. در این نوشتار بعضی از سرگرمی ‌های خوشحال و ساده را توضیح میدهیم که می ‌شود بدون سرو صدا در آپارتمان ‌ها انجام داد.

 

عروسک پارچه‌ای

تهیه انواع عروسک‌ها و آموزش آن‌ها به فرزندان می تواند دیدنی و هیجان‌انگیز باشد. مثلاً از وسایل دور ریز و غیرقابل بهره گیری می توان برترین اسباب‌ بازی‌ها را تولید این عروسک ها در قدیم بسیار چندان بودند.

 

همۀ دختر بچه‌های دهه ‌های 60 دست ‌کم یکی از این عروسک‌ها داشته‌اند. عروسک‌های دست‌ساز شاید همچون باربی‌های جذاب نباشد، اما به علت نرم و راحت بودنشان، دخترها آن را اکثر دوست دارند.

معرفی انواع بازی ها و سرگرمی ها در فصل تابستان

تفریحات در تابستان

 

پازل و بازی فکری

با دقت به سن فرزندانتان، انواع بازی‌های فکری گروهی یا فردی، پازل، معما، جدول و حتی انجام آزمایش‌های عملی ابتدایی در منزل میتواند برترین سرگرمی برای پرورش نبوغ و استعداد باشد.

 

پازل‌های چوبی چون از مواد طبیعی تهیه میشوند، غیر سمی میباشند. در عین حال کاملاً تراشیده و صیقلی شده میباشند و برای بازی کودکان هیچ خطر یا مشکلی ایجاد نمی کنند. درضمن، با اشکال متنوعی که این قطعات دارند، می توانید شکل‌های هندسی را به آن‌ها آموزش دهید.

معرفی انواع بازی ها و سرگرمی ها در فصل تابستان

انواع تفریحات در تابستان

 

طراحی با دکمه

لباس‌هایی که کهنه می شوند می تواند در چند مرحله مورد بازبینی قرار گیرند تا نهایت بهره گیری از قسمت‌های گوناگون آن ‌ها بشود. با دکمه ‌های چوبی بزرگ و رنگی میتوانید یک تابلوی هنری بسیار جذاب و متفاوت درست کنید.

 

ابتدا دکمه ‌ها را رنگ بزنید و با کمک نخ‌های کنفی دکمه ‌های رنگی را به بوم وصل کنید. حتی میتوانید مهارت‌ های لازم را به بچه‌ها بیاموزید. کمی خیاطی به آن‌ها یاد دهید. مثلاً به آنان بیاموزید، اگر دکمه لباسشان کنده میشود، چه طور آن را بدوزند.

معرفی انواع بازی ها و سرگرمی ها در فصل تابستان

کاردستی

چند کتاب آموزش کاردستی برای کودکان (مناسب سن فرزندتان) تهیه کنید و هر روز زمانی را به درست کردن یک کاردستی با او اختصاص دهید. رشد خلاقیت و افزایش مهارت کار کردن با دست از مزایای این بازی هست.

 

تولید کاردستی برای بچه‌ها جذابیت دارد و در کنار آن میتوانند چیزهای زیادی بیاموزند. میتوانید یک شخصیت پسر یا دختر روی مقوا بکشید و دور آن را با قیچی ببرید.

 

سپس با کاغذهای رنگی لباس، کفش، کلاه آفتاب‌گیر و عینک آفتابی برایش درست کنید. در انتهای تابستان میتوانید نمایشگاهی از کارهای فرزندتان در منزل بگذارید و از آشنایان دعوت کنید تا از نمایشگاه او مشاهده کنند.

 

معرفی انواع بازی ها و سرگرمی ها در فصل تابستان
حروف روزنامه

چسب، قیچی و روزنامه باطله در اختیار بچه‌ها بگذارید تا با بریدن تصویر‌ها و حروف آن، عکس های و جملات اخیر درست کنند. اینکار باعث خلاقیت هر چه اکثر در نوشتن جملات و انشاء می شود و بار لغات آن‌ها را افزایش می دهد.

 

بیست سوالی

این بازی قدیمی، دارای مزایای آموزشی فراوانی هست. چرا که تمرکز، هوش و تخیل افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. گاهی که میهمان دارید، این بازی‌ را دسته جمعی انجام دهید. از فرزندتان بخواهید درمورد یک شیء در اتاق بدون اینکه نام آن را ببرد، توضیح بدهد. بعد از بقیه بچه ‌ها بخواهید حدس ‌های خود را در این مورد روی کاغذ بنویسند.

 

هر کس که درست حدس زد، برنده هست و فرصت دارد دفعه بعد درمورد یک شی اخیر توضیح دهد. می توانید بیست سوالی بازی کنید و توضیحات را در قالب سوال از هم بپرسید. این سوال‌ ها ممکن هست درمورد هر چیز دیگر باشد مثلاً شغل یا…

معرفی انواع بازی ها و سرگرمی ها در فصل تابستان

قصه بگویید

شما قصه‌ای را شروع کنید. سپس در یک جای حساس آن را قطع کرده و از فرزندتان بخواهید آن را ادامه دهد. سپس او در جایی که دوست دارد داستان را قطع کند و شما باید بقیه داستان را بسازید.

 

بد نیست که پس از پایان یافتن داستانتان، با کمک یکدیگر آن را در دفتر یادداشتی بنویسید تا یادگاری خوبی از این تابستان برای روزهای بزرگسالی اش باشد.

 

در نهایت، هر سرگرمی دیگری در نظر دارید میتوانید برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید، تا دیگران نیز از تجربیات شما بهره گیری نمایند با امید تعطیلاتی خوشحال…