جشن تولد نوجوان

چگونه تولد بگیریم

در روز تولد خود چه کنیم

رنگ‌های درخشان و روشن برای تزیین جشن استفاده کنید.

برای مشاهده ایده‌های بیشتر تم تولد بزرگسالان می توانید سری به دو مقاله تم تولد زنانه و تم تولد مردانه بزنید و از ایده‌های آن‌ها نیز بهره ببرید.

نقاط عطف زندگی

معمولا تولد‌های 30 سالگی، 40 سالگی، 50 سالگی و … به عنوان نقاط عطف زندگی یک فرد به حساب می‌آید. به طور خاص 30 سالگی برای خانم‌ها بخاطر ایجاد بحران 30 سالگی و 40 سالگی برای آقایان بخاطر بحران 40 سالگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورت تمایل شما عزیزان، در آینده به طور ویژه به هر یک از این نقاط عطف خواهیم پرداخت. درخواست‌های خود را با استفاده از صفحه تماس با ما و یا از طریق صفحات اجتماعی کیکانه با ما در میان بگذارید.

نمی‌خواهید مهمانی داشته باشید؟ (اما می‌خواهید تولد خود را جشن بگیرید؟)

در این بخش قصد داریم چند ایده برای برگزاری یک جشن تولد که به طور مستقیم به برگزاری مهمانی احتیاجی ندارد، مطرح کنیم.

جعبه آرزوها

همه‌ی ما علاقه داریم در زندگی کارهایی را تجربه کنیم. هر یک از کارهای مورد علاقه خود را روی کاغذهای جداگانه نوشته و درون جعبه‌ای قرار دهید. یکی از آن‌ها را برای جشن تولد خود انتخاب کنید، سپس از دوستان خود کمک بخواهید تا با هم آن کار را انجام دهید. به عنوان مثال شاید بخواهید به یکی از مناطق گردشگری ایران سفر کنید و یا یک بازی گروهی مهیج مانند پینت‌بال انجام دهید.

مهمانی کارت

اگر یکی از اعضای خانواده و یا دوستان شما به هر دلیلی از شما دور است و امکان برگزاری جشن تولد حضوری برای او وجود ندارد، می‌توانید از “مهمانی کارت” استفاده کنید. فرض کنید یکی از دوستان شما خارج از کشور است و یا در حال گذراندن خدمت سربازی می‌باشد. در چنین موقعیتی شما می‌توانید با سایر دوستان خود هماهنگ کنید و در یک روز خاص برای او نامه (پیام پستی و یا الکترونیکی) بفرستید. حتی برای این کار می‌توانید از یک تم خاص استفاده کنید. به عنوان مثال از همه بخواهید که یک خاطره مشترک از خودشان با کسی که تولدش است را بنویسند و برای او ارسال کنند. در صورت تمایل می‌توانید به همراه نامه، هدایای خود را هم ارسال کنید.

اگر می‌خواهید روز تولد خودتان را به تنهایی یا بدون جشن گرفتن برگزار کنید؛ می‌توانید سری به مقاله ایده هایی برای جشن تولد خودمان بزنید.

بازی‌های جشن تولد بزرگسالان

بازی‌های جشن تولد فقط برای کودکان نیست. بزرگسالان هم برای سرگرمی به بازی نیاز دارند. چه اشکالی دارد؟ از قبل تعدادی بازی برنامه‌ریزی کنید تا در روز تولد آن‌ها را انجام دهید. در ادامه سه بازی جالب به شما پیشنهاد می‌شود.

بازی بینگو

از بازی بینگو لذت ببرید. این بازی مبتنی بر شانس است. تعداد افراد شرکت کننده در بازی بینگو جمع از 3 تا 36 نفر متغیر است. چرا که 36 کارت بازی وجود دارد و در هر کارت یک ماتریس 5*5 شامل 25 خانه وجود دارد. البته به یاد داشته باشید که تاکنون، انواع مختلفی از بازی بینگو ارائه شده است که در هر یک تعداد کارت‌ها و خانه‌های هر کارت متفاوت است. بینگو جمع تنها یکی از آن‌ها است.

تم تولد بزرگسالان - جشن تولد بزرگسالان - بازی تولد بزرگسالان - بازی بینگو تم تولد بزرگسالان - جشن تولد بزرگسالان - بازی تولد بزرگسالان - بازی بینگو

آینده دیگران را پیش بینی کنید

اسامی افراد شرکت کننده در بازی را روی یک کاغذ بنویسید. هر بار قرعه کشی انجام دهید. نام هر کس درآمد، بقیه باید آینده 10 سال زندگی او را پیش‌بینی نمایند. پیش‌بینی‌ها را روی کاغذ نوشته و در آلبوم و یا جای دیگر نگهداری کنید. همین کار را برای سایر نفرات انجام دهید.

بازی دارت

سعی کنید این بازی را با انگیزه و به شکل مسابقه انجام دهید. به چند تیم تقسیم شوید و بازی را مطابق قوانین خودش انجام دهید. امتیازات را بشمارید و برای تیم برنده جایزه تعیین کنید.

تم تولد بزرگسالان - جشن تولد بزرگسالان - بازی تولد بزرگسالان - بازی دارت

بازی جنگا

این بازی بسیار مهیج است و نیاز به تمرکز بالا دارد. شما باید از میانه برج فقط با استفاده از یک دست یک بلوک را به نحوی برداشته که برج سقوط نکند.

تم تولد بزرگسالان - جشن تولد بزرگسالان - بازی تولد بزرگسالان - بازی جنگا

بازی مشاعره

یک بازی و سرگرمی جالب برای جشن تولد بزرگسالان که همه مهمانان می‌توانند در آن شرکت کنند. مطمئناً با این بازی آشنا هستید و به احتمال زیاد حداقل یک بار هم که شده آن را انجام داده‌اید و با در تلوزیون مسابقه‌های مشاعره را تماشا کرده‌اید. این بازی به این صورت است که نفر اول برای شروع بازی باید یک بیت شعر بگوید و نفر بعدی با توجه به اخرین حرف شعر نفر قبل یک بیت شعر جدید بگوید؛ به همین شکل بازی ادامه می یابد. برای اینکه به جذابیت این بازی بیفزایید و آن را به یک مسابقه برای بزرگسالان تبدیل کنید؛ می‌توانید قواعدی را برای آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال برا هر شعری که درست خواهده شود یک امتیاز مثبت و برای نخواندن شعر، اشتباه خواهند شعر و یا مکث بیش‌تر از 5 ثانیه یک امتیاز منفی در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید این قانون را نیز در نظر بگیرید که امتیاز منفی بالای مثلا 4تا موجب حذف از مسابقه شود.

روز تولد خود را ویژه کنید

علاوه بر تم تولد بزرگسالان و بازی‌ها و سرگرمی‌های مناسب جشن تولد بزرگسالان، با انجام کارهای دیگری می‌توانید یک جشن تولد خاطره انگیز برای خود و یا دیگران برگزار کنید. اما لازمه‌ی آن توجه به موارد زیر است.

کیک تولد

همه کیک تولد را دوست دارند چرا که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر جشن تولدی کیک آن است. سعی کنید کیکی مناسب با تم تولد سفارش دهید. همچنین به یاد داشته باشید که کیکی در حد امکان سالم برای مهمانان خود سرو نمایید. هر چه سن افزایش پیدا می‌کند باید بیشتر از قبل مراقب رژیم غذایی خود باشیم.

با مراجعه به مقاله‌های زیر می توانید یک مدل کیک تولد مناسب برای بزرگسالان انتخاب کنید:

چندین مدل کیک تولد برای بزرگسالان

جدیدترین ایده‌ها برای کیک تولد زنانه

ایده‌هایی برای کیک تولد مردانه

شعر، کتاب و داستان

بخشی از تولد خود را به خواندن اشعار شعرای بزرگ کشورمان و یا یک داستان کوتاه اختصاص دهید. با توجه به سرانه‌ی پایین مطالعه در کشور، چنین مهمانی‌هایی می‌تواند تمرین خوبی برای کتاب خواندن باشد. در پایان از هر یک از مهمانان بخواهید، یک کتاب به دیگران معرفی کند.

تم تولد بزرگسالان - جشن تولد بزرگسالان - بازی تولد بزرگسالان - شعر و کتاب

ساخت یک آلبوم عکس دیجیتالی (اسلایدشو)

اسلایدشو برای جشن تولد بزرگسالان یک ایده جذاب است. عکس‌های خود از مقاطع مهم زندگی مانند روز اولی که به مدرسه رفته‌اید، تصاویر مربوط به تولد‌های سال‌های گذشته، عکس‌های جشن عروسی خود و … را جمع‌آوری کرده و یک اسلایدشو بسازید. دیدن این تصاویر علاوه بر این که خاطرات شما را زنده می‌کند، برای دیگران هم بسیار جذاب و خاطره انگیز است.

کتاب خاطرات

قبل از شروع تولد از مهمانان بخواهید که خاطرات مورد علاقه‌ی خود با شما را بنویسند و در صورت وجود عکسی از آن خاطره را ضمیمه نوشته‌ی خود کنند. به این صورت شما یک کتاب خاطرات برای خود جمع‌آوری کرده‌اید که با ارزش‌تر از هر هدیه‌ای است.

توصیف دیگران از شما

از مهمانان بخواهید یک جمله درباره‌ی شما بگویند. سپس جملات را یادداشت کنید. حتی می‌توانید خودتان آن‌ها را راهنمایی کنید. مثلا از آن‌ها بخواهید که جمله‌ی “من علی را دوست دارم چون …” را تکمیل کنند. ممکن است کسی بنویسد من علی را دوست دارم چون به موقع سر قرار حاضر می‌شود. با این کار با ویژگی‌های مثبت اخلاقی خود از دیدگاه دیگران آشنا می‌شوید و سعی خواهید کرد آن ویژگی‌ها را حفظ کنید. پس از جمع‌آوری جملات آن‌ها را برای دیگران نیز بخوانید.

عدد تولد

از این ایده می‌توانید به عنوان تم تولد استفاده کنید. به این شکل که از مهمانان بخواهید هدایای شما را مطابق با سن تولدتان انتخاب کنند. به عنوان مثال اگر قرار است تولد 30 سالگی خود را جشن بگیرید، 30 عدد کاپ کیک می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای هدیه تولد شما باشد.

در پایان لازم به ذکر است که بزرگسالان هم علاوه بر کودکان از دیدن یک کیک تولد جذاب، خوشحال می‌شوند. برای مشاهده و خرید اینترنتی کیک تولد بزرگسالان، می‌توانید از اینجا اقدام نمایید.

ایده های جالب برای جشن تولد

خوراکیهای جشن تولد

تزیین تولد ساده و شیک

وسایل تولد

تزیین تولد بزرگسالان با بادکنک