خواص شیر سگ

۸ خواص شیر سگ یا فرفیون برای بدن انسان

خواص شیر سگ یا فرفیون

شیر سگ نام یک گیاه دارویی است که نام اصلی آن فرفیون است و به آن شیر پنیر نیز می گویند که در این مقاله به خواص شیر سگ یا فواید فرفیون می پردازیم.

شیر سگ یا فرفیون یک گیاه دارویی بوده که خواص درمانی بی شماری دارد. این گیاه که به آن شیر پنیر نیز می گویند از تیره ی فرفونیان می باشد. گیاهان خانواده ی فرفونیان اکثرا دارای شیره ای سفید رنگ هستند که وقتی گیاه زخم می شود یا برگی از آن جدا می شود از محل زخم گیاه، خارج می شود که آن را لاتکس می نامند. از معروفترین گیاهان خانواده ی افوربیا می توان به گیاه خانگی مرجان اشاره کرد. مرجان ها نیز مانند بقیه ی گیاهان خانواده ی افوربیا هنگام بریده شدن ساقه لاتکس ترشح می کنند.

خواص شیر سگ
خواص شیر سگ یا فواید فرفیون یا شیر پنیر

گیاه شیر سگ گیاهی یک ساله بوده دارای گل های ریز زرد رنگی می باشد. در فصل زمستان این گیاه خشک می شود و مجددا در بهار از محل ریشه رشد می کند. در شمال غربی ایران در منطقه ی مشکین شهر این گیاه به وفور یافت می شود. هنگام شکسته شدن یا برش ساقه های این گیاه از آن مایعی سفید رنگ ترشح می شود که به شدت سمی بوده و غیر خوراکی است. همچنین استعمال موضعی این شیره نیز بسیار خطرناک بوده چنانچه با چشم ها تماس پیدا کند، ممکن است منجر به کم بینایی یا کوری چشم شود. همچنین از تماس پوست با شیره ی این گیاه باید اجتناب شود، زیرا این شیره دارای ترکیباتی است که قادر به تجزیه ی پروتئین های پوست می باشند، چنانچه پوست در مدت زمانی طولانی در معرض تماس با این شیره قرار گیرد، ممکن است دچار مشکلات جدی پوستی نظیر سرطان پوست شود. گزارشات زیادی از مسموم شدن و مرگ حیوانات بر اثر خوردن شیره ی این گیاه اعلام شده است.

 

 

فواید شیر سگ یا خواص فرفیون

این گیاه علی رغم سمی بودنش دارای خواص درمانی خاصی می باشد که برای بهره بردن از این خواص درمانی بهتر است طبق تجویز پزشک متخصص طب سنتی و به مقداری مشخص و معین از آن استفاده نمود. در ادامه به بعضی از خواص شیر سگ یا خواص فرفیون اشاره می کنیم.

  • یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان انواع زگیل شیر سگ یا شیره ی گیاه فرفیون می باشد. این مایع به دلیل اینکه دارای خواص تجزیه کنندگی پروتئین می باشد قادر به تجزیه و بهبود زگیل ها است.
  • برای درمان بیماری وبا نیز می توان از این گیاه بهره برد. اگر تخم این گیاه را با مقداری دانه ی فلفل سیاه روی حرارت بو دهید، درمان مناسبی برای وبا می باشد.
  • روغنی که از تخم گیاه فرفیون به دست می آید ملین بوده باعث درمان یبوست می شود.
  • یکی دیگر از خواص شیر سگ دفع انگل ها می باشد. برای دفع انگل ها باید مقداری از ریشه ی گیاه فرفیون را در مقداری آب جوشانده و آب را میل کنند. همچنین چنانچه بدن را با این آب شست و شو دهند، خارش بدن کاهش می یابد.
  • جالب است بدانید که این گیاه در درمان عقرب گزیدگی بسیار مفید عمل می کند. در قدیم روی محل عقرب گزیدگی مقداری از گیاه فرفیون تازه ی کوبیده شده قرار می دادند.
خواص شیر سگ
خواص شیر سگ یا فواید فرفیون یا شیر پنیر

 

  • یکی از مشکلات شایع سالمندان دردهای مزمن مفصل می باشد. از دیگر خواص شیر سگ می توان به تسکین این درد ها اشاره کرد. مالش موضعی شیره ی سفید رنگ این گیاه به همراه روغن زیتون به مفاصل، درد آن ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • جوشانده ی این گیاه دارای خاصیت رفع گرفتگی رگ ها و عروق خونی می باشد، برای باز کردن رگ های بسته مناسب است.
  • شیره ی این گیاه چنانچه به صورت موضعی بر روی ضایعات بیماری قوبا استعمال شود، اثرات شفا بخشی خواهد داشت.

 

همانطور که گفته شد حیوانات با خوردن این گیاه ممکن است دچار مسمومیت یا حتی مرگ شوند. در بین روستاییان این گیاه به گیاه گاو کشت معروف است. زیرا روستاییان معتقدند که اگر گاوی از این گیاه بخورد می میرد در حالی که گوسفند با خوردن این گیاه دچار مرگ نمی شود.

در سال ۱۳۹۵ تحقیقاتی بر روی خواص این گیاه انجام گرفت که نشان داد شیرآبه ی این گیاه خواص ضد قارچ و ضد عفونی بسیار بالایی دارد و شاید در آینده بتوان از شیره ی این گیاه مواد ضد عفونی طبیعی تهیه کرد.

خواص شیر سگ برای انسان

خواص شیر سگ یا فرفیون

در این مقاله به خواص شیر سگ یا فواید فرفیون که نام یک گیاه دارویی است می پردازیم.

گیاه دارویی شیر سگ از تیره ی فرفیونیان، گیاهی درمانی بوده که به آن، شیر پنیر نیز گفته می شود.

تقریبا در تمام انواع گیاهانی که در دسته ی Euphrbia قرار دارند، شیره ای سفید رنگ که به آن لاتکس نیز گفته می شود، وجود دارد.

جالب است بدانید گل مرجان که در خانه ها به عنوان گیاه آپارتمانی نگهداری می شود نیز از خانواده ی فرفیون ها می باشد و با بریدن شاخه های آن می توانید مایع سفید رنگی که از محل برش جاری می شود را مشاهده نمایید.

گیاه فرفیون گیاهی یک ساله است. گل های کوچک زرد رنگ دارد. در کشور ما در مشکین شهر این گیاه در مقادیر زیاد یافت می شود. چنانچه این گیاه در مزارع بروید به عنوان علف هرز محسوب شده و وجین می شود.

خواص شیر سگ

خواص شیر سگ یا فواید فرفیون

مایع سفید رنگی که هنگام شکستن یا بریدن قسمت های این گیاه ترشح می شود به شدت سمی بوده و قابل خوردن نمی باشد.

این گیاه در اثر سرما مقاوم نبوده و با شروع سرما خشک می شود.بعد از پایان فصل سرما مجددا از محل ریشه جوانه زده و رشد خواهد کرد.

شیره ی سفید رنگ گیاه فرفیون بسیار سمی می باشد به طوریکه اگر به چشم ها برسد باعث کوری یا کم بینایی چشم ها می شود.

در تماس با پوست شیره ی این گیاه منجر به تجزیه پروتئن های پوست می شود که این امر در دراز مدت احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می دهد.

همچنین خوردن مقادیر زیادی از این گیاه توسط حیوانات ممکن است باعث مرگ یا مسمومیت آن ها می شود.

مصرف دارویی شیره ی این گیاه بصورت موضعی بوده با توجه به اینکه سمی است مصرف خوراکی ندارد.

 

فواید شیر سگ یا همان فرفیون

از مهمترین خواص شیر سگ یا خواص فرفیون به خاصیت های زیر میتوان اشاره کرد.

در درمان زگیل استفاده از شیره ی این گیاه بر روی زگیل ها توصیه می شود که به دلیل خاصیت تجزیه کنندگی این شیره ، پروتئین های زگیل تجزیه شده باعث از بین رفتن زگیل می شود.

از تخم فرفیون می توان برای درمان بیماری وبا استفاده کرد.برای این کار لازم است آن را به همراه دانه ی فلفل بو داده و مصرف کنید.

از روغن تخم فرفیون ها می توان برای کاهش یبوست استفاده کرد.

جوشانده ی ریشه ی فرفیون باعث دفع انگل می شود.

شستن بدن با آبی که در آن این گیاه را جوشانده باشند باعث کاهش خارش در بدن می شود.

هنگام عقرب گزیدگی می توانند این گیاه را به صورت تازه کوبیده بر روی محل عقرب گزیدگی قرار دهند.

در درمان دردهای مفصلی می توانید شیره ی این گیاه را با روغن زیتون ترکیب کرده برای موضع دردناک استعمال کنید.

خوردن جوشانده ی این گیاه باعث باز شدن رگ های بدن در مواردی که نیاز به باز شدن رگ های بدن می باشد، می شود.

برای درمان بیماری قوبا (که به صورت پوسته های خشک در نقاط مختلف بدن به وجود می آید و خارش دارد، استفاده از شیرابه ی این گیاه اثرات شفابخشی دارد.

این گیاه برای مصرف دام مناسب نمی باشد، به آن گاوکشت می گویند زیرا اگر گاو آن را بخورد می میرد ولی گوسفند با خوردن آن دچار مرگ نمی شود فقط ممکن است مبتلا به اسهال شدید شود.

در تحقیقی که در سال ۱۳۹۵ به منظور بررسی خواص ضد عفونی این گیاه انجام شد ، نتیجه حاصل شد که شیرآبه ی این گیاه دارای خواص ضد عفونی و ضد قارچ بالایی می باشد. شاید با انجام تحقیق ها و بررسی های گسترده تر بتوان از شیره ی این گیاه جهت تولید مواد ضد عفونی طبیعی استفاده کرد.

خواص شیر سگ ماده

 
 برترین ها: یک کودک هندی به نام«Chotu» پس از مرگ پدرش و فقر بیش از حد خانواده مجبور است از شیر سگ تغذیه کند.

و نکته جالب آنکه سگهای ماده ولگرد نیز به این کودک شش ساله اجازه نوشیدن شیر را می دهند.









خواص شیر خرگوش

شیر خرگوش برای تقویت عضله قلب  و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از سرطان ها مفید است.
 دانشمندان می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد که  شیر خرگوش در درمان بیماریهای قلبی مفید است و  به زودی  این شیر برای کمک به درمان بیماران قلبی به بازار خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، دانشمندان در حال حاضر روی پروژه تولید گله‌هایی از خرگوش‌های شیرده متمرکز شده‌اند تا به درمان بیماران قلبی با شیر خرگوش کمک کنند.

یک مزرعه در هلند اعلام کرده است: برای اولین بار فروش تجاری شیر خرگوش را آغاز می‌کند.

خرگوش‌های این مزرعه از طریق اصلاحات ژنتیکی حاوی یک ژن انسانی و پروتئینی موسوم به بازدارنده “C۱” شده‌اند.

شیر این خرگوش‌ها می‌تواند از پس زدن اعضای پیوندی و آسیب بافتی در نجات یافتگان از سکته مغزی، حمله قلبی و تصادفات رانندگی جلوگیری کند و هم چنین برای درمان نوعی اختلال موروثی سیستم ایمنی موثر است.

محققان می‌گویند؛ ما اکنون ظرفیت تولید ارزان این شیر را در مقادیر نامحدود و فراوان داریم.
 
 پیش از این تحقیقات نشان داه بود که استفاده از شیر شتر در وعده های غذای روزانه برای درمان زخم معده و بیماری های سرطانی توصیه می شود .

پژوهشگران اعلام کرده بودند که  در شیر شتر پروتئین ویژه ای وجود دارد که نقشی مشابه هورمن انسولین دارد که در هر لیتر شیر 40 واحد از آن یافته می شود، این پروتئین میزان کلسترول خون را کاهش داده و مانع تصلب شرایین می شود.

نتایج مطالعات نشان می دهد ترکیب اسیدهای آمینه در شیر شتر مشابه ترکیب هورمن انسولین می باشد و بر همین اساس میزان چربی گوشت شتر تنها 1 الی 2 درصد است.

قیمت شیر اسب

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نوشیدن شیر اسب در بسیاری جاها آن‌چنان رایج نیست ولیکن در برخی مناطق جهان رواج بالایی دارد. بدیهی است که این شیر از اسب ماده گرفته می‌شود و به همین دلیل گاه با نام شیر مادیان نیز آن را می‌شناسند. البته با وجود انواع و اقسام شیر، همچون شیر گاو، شیر بز، شیر سویا و دیگر شیرها، به ندرت از شیر اسب استفاده می‌شود. گفتنی است که در برخی مناطق اروپا و آمریکا نوشیدن شیر اسب ممنوع می‌باشد. البته از قدیم شیر مادیان برای بسیاری از فرهنگ‌ها از اهمیتی خاص برخوردار بوده و این امر ناشی از خواص بسیار عالی این شیر است.

 

پیش از آن که به ارزش غذایی شیر اسب بپردازیم، ذکر این نکته لازم می‌نماید که شیر اسب به نسبت شیر گاو از لاکتوز بیشتری برخوردار است و این امر به معنای آن است که شیر اسب برای کسانی که به عدم تحمل لاکتوز دچارند جایگزین خوبی برای شیر گاو نیست. اما در عین حال، شیر اسب به نسبت شیر گاو از کازئین کمتری برخوردار بوده و لذا هضم آن آسان‌تر است.

ارزش غذایی

 

شیر اسب سرشار از ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و ویتامین E می‌باشد. افزون بر این ویتامین‌ها، شیر اسب قادر به تأمین مقدار مناسبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهنِ مورد نیاز بدن است. در آخر بهتر دانسته شود که ۷ اونس شیر اسب، تنها ۸۸ کالری دارد و این در حالی است که همین مقدار از شیر گاو، ۱۳۰ کالری دارد.

شیر اسب چه خواصی دارد؟

خواص شیر اسب

۱- درمان اگزما:

 

در طب سنتی از شیر اسب، یا همان شیر مادیان، برای درمان برخی التهابات پوستی، همچون اگزما و پسوریازیس، استفاده می‌شود. ترکیب این شیر با روغن نارگیل می‌تواند موجب کاهش علائم این نوع التهابات شود.

۲- کمک به هضم:

 

از آن‌جا که شیر اسب، به نسبت سایر شیرها، از کازئین کمتری برخوردار است هضم آسان‌تری هم دارد. همچنین به سبب وجود پادتن‌ها در این شیر، مصرف آن می‌تواند موجب تعادل وضعیت روده شده و نتیجتاً نفخ، یبوست و موارد از این قبیل را برطرف سازد.

۳- بهبود سلامت استخوان‌ها:

 

شیر اسب، به نسبت شیر گاو، از مواد معدنی بیشتری برخوردار است و می‌تواند در بهبود سلامت استخوان‌ها مفید باشد.

۴- کاهش فشار خون:

 

شیر اسب، به سبب آن که از مقدار پتاسیم بالایی برخوردار است، می‌تواند موجب کاهش تنش در عروق و رگ‌های خونی شود و نتیجاتاً کاهش فشار خون را در پی داشته باشد.

۵- سم‌زدایی بدن:

 

برخی تحقیقات نشان دهده‌ی این امر هستند که شیر اسب، بر روی کبد اثرات محرک دارد و می‌تواند با کمک به کبد موجب سم زدایی بدن شود.

فواید شیر شتر

خواص معجزه‌آسای شیر شتر؛ از سم‌زدایی بدن تا رفع کم‌خونی!

شیر شتر که به دوغ شتر هم معروف است دارای خواص بی‌شماری است که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیر شتر چهره را شفاف می‌کند و اخلاط غلیظ را از بدن دفع می‌کند و ضدیبوست است. مصرف شیر شتر برای رفع دیابت، کنترل فشارخون، رفع گرفتگی عروق و پوکی استخوان مفید است.

ــ در مخزن الادویه حکیم عقیلی خراسانی آمده است که شیر شتر جالی (جلادهنده)، منضج (پزنده اخلاط خام و غلیظ) و محلل (حل‌کننده اخلاط غلیظ و اورام) است.

ــ شیر شتر نسبتاً ترش‌مزه است، به همین دلیل به آن دوغ شتر هم گفته می‌شود, چربی آن کم است و به‌دلیل گرم بودن مزاج آن چربی شیر از آب آن جدا نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: تاثیر "شیر شتر" بر کاهش علائم دیابت


ــ شیر یا دوغ شتر برای تقویت عضلات به‌خصوص عضله قلب کودکان مفید است.

ــ دوغ شتر به افرادی که دچار زخم معده و زخم اثنی‌عشر دارند، توصیه می‌شود.

ــ شیر شتر باعث تقویت چشم می‌شود و برای درمان کبد چرب, اگزما, چربی‌های زیرپوستی, مصرف شیر شتر با شکر صاف کننده پوست و برای رفع بی‌اشتهایی مفید است.

ــ شیر شتر دارای پروتئین ویژه‌ای است که مشابه انسولین عمل می‌کند، به همین دلیل برای دیابتی‌ها بسیار مفید است، البته این پروتئین ویژه باعث کاهش کلسترول خون و از گرفتگی عروق قلب پیشگیری می‌کند.

خواص فوق العاده و باورنکردنی شیر شتر

ــ شیر شتر دارای ویتامین C بالایی است و لاکتوز آن نسبت به شیر گاو کمتر، به همین دلیل برای دیابتی‌ها مفید است.

ــ شیر شتر چهره را شفاف می‌کند و اخلاط غلیظ را از بدن دفع کرده و ضدیبوست است.

ــ مصرف شیر شتر برای رفع دیابت، کنترل فشار خون، رفع گرفتگی عروق و پوکی استخوان مفید است.

ــ در تحقیقات اخیر مشخص شده است که دوغ یا شیر شتر برای افرادی که دچار اوتیسم هستند نیز مؤثر است.

ــ شیر شتر در دماى 4 درجه سانتی‌گراد به‌مدت 12 روز و در دماى معمولى اتاق به‌مدت 48 ساعت حفظ می‌شود.

ــ به‌عقیده محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی شیر شتر نسبت به شیر گاو بسیار مغذی‌تر است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، همچنین چربی و کلسترول کمتر نسبت به شیر گاو دارد.

خواص فوق العاده و باورنکردنی شیر شتر

ــ شیر شتر برای درمان کم‌خونی, تنگی نفس, دردهای مفاصل و بیماری‌های طحال مفید است.

 شیر یا دوغ شتر را می‌توان از فروشگاه‌هایی که محصولات غذایی سالم عرضه می‌کنند, خریداری کرد.


حدیث نقل شده در خصوص اهمیت شیر شتر

امام صادق (ع) می فرمایند: شیرشتر درمان هر بیماریست و بدن را از چربی و آلودگی ها پاک می کند.

-علت فشار خون،بیشتر درد گردن، پا و کتف از گرفتگی رگهاست که شیرشتر باز کننده رگها است.

منابع:تسنیم/فرهنگ نیوز

انتهای پیام/

آشنایی با خواص فوق العاده شیر شتر

قیمت شیرخردرایران

یک بانوی اشکذری با استفاده از وام خوداشتغالی کمیته امداد و ایجاد یک مزرعه پرورش الاغ، زمینه اشتغال را در روستای تقوّیه بخش خضرآباد شهرستان اشکذری استان یزد فراهم آورد.

به گزارش فـش نیوز به نقل از ایرنا، با توجه به خواص دارویی و صنعتی برخی فرآورده های قابل استحصال از الاغ، پرورش این حیوان در کشورهای مختلف مانند چین و برخی کشورهای آفریقایی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و دیگر کشورها نیز در زمینه واردات و پرورش این حیوان اقداماتی را آغاز کرده اند.

در طب سنتی، شیر، پوست و حتی فضولات الاغ که با نام عنبرنسارا شناخته می شود، خواص درمانی دارد و در درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

«طاهره زارع» بانوی کارآفرین اشکذری با استفاده از وام خود اشتغالی کمیته امداد شهرستان اشکذر و حمایت جهاد کشاورزی، نخستین مزرعه پرورش الاغ را در روستای تقوّیه بخش خضرآباد این شهرستان راه اندازی کرده است.

زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کار با سرمایه گذاری اولیه 30 میلیون تومان آغاز شد و هم اکنون در این مزرعه 150 راس الاغ وجود دارد که از این تعداد 40 راس آن شیرده هستند.

این بانوی کارآفرین اشکذری با اشاره به اینکه کار خود را از سه سال قبل آغاز کرده، تصریح کرد: خرید الاغ ها از شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری انجام و برای خرید هر الاغ و کرّۀ آن یک میلیون تومان هزینه شد.

زارع از تولید روزانه 30 کیلوگرم شیر الاغ در این مزرعه خبر داد و گفت: شیر الاغ تولیدی به صورت قرارداد یکساله کیلویی 15 هزار تومان و از طریق فروش خانگی هر کیلو 30 هزار تومان انجام می شود.

وی افزود: شیر الاغ برای درمان برخی بیماری ها مانند آسم، قند خون، سرما خوردگی، آلرژی و برای پایین آوردن تب ناشی از عفونت تجویز می شود.

وی تصریح کرد: از دیگر فرآورده های الاغ، روغن قلم پا و پی آن است که کیلویی 400 هزار تومان به فروش می رسد ولی به دلیل اینکه بیماری و تلف شدگی در حیواناتی مانند الاغ بسیار کم، تولید این فراورده اندک است.

زارع درباره انگیزه ایجاد این مزرعه گفت: برای بهبودی فرزندم که از بیماری آلرژی شدید رنج می برد، پزشک شیر الاغ تجویز کرد از این رو در ابتدا برای درمان خانگی چند الاغ خریداری کردم و بعدا تعداد آنها را افزایش دادم.

وی ادامه داد: فضولات الاغ یا عنبرنسارا نیز اثر آنتوبیوتیکی دارد و برای درمان سرماخوردگی، بیماری های تنفسی، برونشیت و خارش پوست مفید است و از آن در آفت کشی و کرم کشی مزارع نیز استفاده می شود و هم اکنون فضولات این حیوان کیلویی چهار هزار تومان به فروش می رسد.

این بانوی کارآفرین درباره مشکلات این مزرعه نیز گفت: کمبود آب و علوفه در روستا به دلیل خشکسالی برای بخش کشاورزی مشکل ساز شده و هم اکنون هزینه زیادی برای تامین آب پرداخت می شود.

وی فقدان مکان مناسب در محدوده خارج از روستا برای نگهداری از الاغ های این مزرعه و اجبار به نگهداری حیوانات در محدوده روستا که با اعتراض مردم مواجه شده را از مشکلات مقابل روی این مزرعه عنوان کرد.

روستای تقوّیه بخش خضرآباد شهرستان اشکذر در 40 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

جهاد کشاورزی مجوزی برای فروش شیر الاغ صادر نکرده است
سرپرست اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تکذیب چنین ادعایی گفت: سازمان جهاد کشاورزی و بخش‌های تولیدات دامی این سازمان همچنین نظام‌مهندسی‌های وابسته به آن مجوزی برای فعالیت مرکزی با چنین رویکردی را صادر نکرده است. داریوش امینی در ادامه تأکید کرد: تولیدات دامی و محصولاتی که ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد تنها به یک سازمان وابسته نیست و باید سایر سازمان‌های وابسته بویژه دانشگاه علوم پزشکی و غذا و دارو نیز دراین‌باره مجوزی مبنی بر سلامت فعالیت صادر کرده باشند؛ اما با مشاهده مجوزی که به استناد آن این افراد دست به این فعالیت زده‌اند متوجه شدیم پروانه فعالیتی که این مرکز برای ادامه فعالیت خود از آن استفاده می‌کنند تحت عنوان پرورش‌دهنده الاغ بوده که توسط نظام صنفی کارهای کشاورزی یکی از شهرستان‌های غیر اصفهانی صادرشده و در آن به فرآورده‌های لبنی صادر از آن اشاره نشده است.
خاصیت های شیر الاغ تنها در سطح طبابت خانگی ثابت‌شده
برای پیگیری بیشتر در مورد فعالیت‌هایی ازاین‌دست و اینکه تا چه اندازه محصولات آنها دارای اعتبار و ارزش است، نظر مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان را جویا شدیم. حسین صفاری دراین‌باره گفت: آنچه مسلم است فروش شیر الاغ ممنوع است و در برخی از مواقع افراد برای طبابت‌های خانگی و خودسرانه خاصیت‌هایی برای این نوع از شیر بیان می‌کنند که در عمل واقعیت ندارد. او بابیان اینکه مجوزی از سوی وزارت بهداشت برای فروش و یا بسته‌بندی شیر الاغ وجود ندارد، اضافه کرد: فروش شیر الاغ به هر صورت تخلف است و در صورت شناسایی این متخلفان با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد. صفاری تأکید کرد: شیر الاغ می‌تواند منبع انتقال بسیاری از بیماری‌ها به انسان باشد به همین خاطر باید قبل از مصرف شیر از سلامت حیوان اطمینان حاصل شود. صفاری اظهار داشت: سلامت دامی که شیر آن به بازار ارائه می‌شود توسط کارشناسان بهداشت و دامپزشکی‌ها در چند مرحله موردبررسی قرار می‌گیرد و واکسینه می‌شوند. این در حالی است که شیر الاغ به دلیل اینکه فروش آن در برنامه ارائه به بازار نیست، کنترلی نیز از سوی سازمان‌های بهداشتی مربوطه بر آن صورت نمی‌گیرد. صفاری در ادامه بابیان اینکه شیر الاغ به دلیل دارا بودن فاکتورهایی متفاوت با شیر گاو و گوسفند عمر نگهداری کوتاه‌تری دارد تصریح کرد: پاستوریزه‌کردن، نگهداری و جابه‌جایی آن شرایط ویژه‌ای نیاز دارد که در مراکزی که به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند رعایت نمی‌شود. مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان عنوان کرد: مردم باید در صورت مواجه‌شدن با چنین محصولاتی هوشمندانه عمل کنند تا شاهد انتقال بیماری و آلودگی ثانویه و خطرات جانبی آن نباشیم. او در ادامه با اشاره به اینکه هیچ مرکز مجاز فروش شیر الاغ در کشور وجود ندارد، بیان داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت ارائه شیر الاغ مجاز نیست و سو استفاده از مجوزهایی که برای پرورش الاغ صادرشده در راستای فروش شیر الاغ برخورد خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشکی متولی تأیید سلامت محصولات غذایی
از سوی دیگر مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مورد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مجوزی برای فروش شیر الاغ نه‌تنها در شهرستان اصفهان که حتی در سایر نقاط استان هم صادر نکرده است گفت: درصورتی‌که مجوزی از سوی دانشگاه علوم پزشکی که متولی اصلی تأیید سلامت محصولات خوراکی است، دریافت نکرده‌اند و مشغول به تولید و فروش شیر الاغ هستند فعالیت آنها خلاف و مجرمانه است. او در ادامه اظهار داشت: حتی اگر طبق ادعا مطرح‌شده از جهاد کشاورزی مجوز گرفته باشند باید نخست از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو اقدام به دریافت مجوز می‌کردند که چنین حرکتی صورت نگرفته است. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد: سلامت و بهداشت محصولات غذایی بسیار موردتوجه ما قرار دارد و مردم باید بدانند هر مجموعه‌ای که بدون مجوز کالایی ارائه می‌کند آن کالا ازنظر ما غیرقابل‌مصرف است. به‌هرحال موضوع فروش شیر الاغ آن‌هم با تبلیغاتی که در مورد آن صورت می‌گیرد نیازمند رسیدگی و ممانعت از ادامه فعالیت افراد سودجو است. قبل از اینکه با فاجعه‌ای در مورد ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام شویم در بسیاری از مواقع دیده‌شده بسیاری از مردم در مواجه با تبلیغات اغواگر و گسترده فریب‌خورده و در کنار پرداخت هزینه‌های زیاد سلامتی آنها نیز چالش روبرو شود.

گرانترین شیر

این روزها خبر مهم و البته تکراری اقتصاد و جامعه ما گرانی و بالا رفتن قیمت ها به سرعت نور است. از لوازم خانگی و خودرو گرفته تا مواد خوراکی و پوشاک همه یکصدا و همدست در حال بالا کشیدن خود هستند و اراده ای هم برای پایین آمدن ندارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، لبنیات هم از این قاعده مستثنی نیست و آنها هم هم نوا با سایر اقلام گران می شوند. پنیر یکی از لبنیات پر طرفدار میان مردم در سراسر جهان است و در کشور خودمان هم هوادارن زیادی به خصوص سر میز صبحانه دارد که البته گران شدنش هم ظاهرا باعث نشده از یاد ایرانی ها برود.

اما نوعی از پنیر هم هست که ویژه مرفه هاست. عاشقان پنیر که پول کافی هم دارند برای خرید هر کیلو از این پنیر که از شیر الاغ تهیه می شود، باید 800 پوند پول بدهند!

این نوع پنیر در مزرعه ای در بوسنی تهیه می شود و برای تولید هر کیلوی آن به 25 لیتر شیر الاغ نیاز است:

این نوع پنیر که Pule نام دارد، در صربستان تولید شده است و قیمت هر کیلوگرم آن 800 پوند است

 

این خانم در حال دوشیدن شیر الاغ برای تهیه یکی از گرانترین، اگر نگوییم گرانترین، پنیرهای جهان است

 

گفته می شود برای تولید هر کلیو از این پنیر به 25 لیتر شیر الاغ نیاز است


الاغ های پنیر ده در مزرعه زاساویکا در غرب بلگراد پرورش می یابند

 

می گویند طعم و مزه این پنیر گران قیمت را باید امتحان کرد

 

شیر الاغ ها داخل ظرف های مخصوص ریخته می شود

 

پنیرهای تولید شده پیش از عرضه کنترل کیفیت می شوند

 

پنیر الاغ در کنار برخی پیتزاهای ایتالیایی یا سایر غذاهای لوکس و گران قیمت جهان جای خود را پیدا کرده است

 

بفرمایید پنیر تازه الاغ!

 

این مزرعه همچنین شیر الاغ را هم بسته بندی و عرضه می کند که گفته می شود یکی از رازهای زیبایی است

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

  • اسقاط خودروهای صفری که جرمشان ماندن درسیل است
  • دلایل عدم اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی
  • با 8 شکست خورده مشهور آشنا شوید + عکس
  • استخدام شرکت صنعتی داداش برادر مهندس بیوک (شونیز)
  • همه مدارک مورد نیاز برای اخذ وام ۴ میلیونی!
  • دعوت به همکاری بانک اقتصاد نوین
  • 10 نکته برای گرفتن تصمیات هوشمندانه
  • دعوت به همکاری بانک خاورمیانه
  • چطور با نا امیدی بجنگیم؟
  • استخدام پردازش سیستم پرنیان
  • 5 اشتباه معمول در مصاحبه های استخدامی
  • در قاب تصویر/ مترو نیویورک را چطور خشک می کنند؟!
  • ارسال رزومه های گسترده ی کارجویان بانکی
  • وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال استخدام 800 بازرس کل است
  • در دانشگاه ها چه می گذرد
  • برای اینکه سرتان کلاه نرود اینجا را ببینید
  • نتایج قرعه کشی بانک ها را اینجا ببینید
  • دیدنی های ایران و جهان
  • برای دیدن آخرین اخبار و استخدام ها به مابپویندید

► نابینای ایرانی تبار در مجلس قانونگذاری آمریکا/عکس
فکر می کنید اوباما و رامنی چهار سال دیگر چه شکلی می شوند؟! ◄


گرانترین پنیر جهان از شیر الاغ تولید می شود!