نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی در شهریور پیش دانشگاهی

شرایط قبولی و فارغ التحصیلی در پیش دانشگاهی سالی واحدی

شرایط قبولی هر درس:

نصاب قبولی در هر درس، نمره سالانه 10 می باشد( ماده 57 آیین نامه پیش دانشگاهی سالی واحد روزانه).

در رشته هنر حداقل نمره قبولی سالانه در درس کارگاه هنر 12 می باشد( تبصره 2 ماده 57).

شرایط فارغ التحصیلی :

 ماده 58:  دانش آموزی فارغ التحصیل شناخته می شود که شرایط زیر را دارا باشد:

الف: در کلیه واحدهای درسی دوره پیش دانشگاهی در رشته مربوط قبول شده باشد.

ب: معدل کل وی حداقل 10 باشد.

تبصره 1) چنانچه پس از امتحانات خرداد ماه یا شهریورماه دانش آموزی صرفاً در یک عنوان درسی آخرین نمره بین 7 تا 10 را کسب نماید و معدل کل وی نیز حداقل 10 باشد با رعایت سایر شرایط فارغ التحصیل شناخته می شود.

تبصره 2) عدم استفاده از شرایط تبصره 1  ماده 58 در نوبت خردادماه با درخواست کتبی ولی دانش آموز بلامانع است.

نحوه محاسبه نمره سال:

نمره سالانه= (نمره مستمر1+ نمره پایانی 1 با ضریب2+نمره مستمر1 + نمره پایانی 2 باضریب 6)/ تقسیم بر ده

یعنی: مجموع نمرات ارزشیابی ها با ضریب تقسیم بر 10

توضیح: در پیش دانشگاهی ملاک قبولی هر درس نمره سالانه است نه نمره ورق

برای مثال اگر در نوبت خرداد ماه نمره سال درسی ده باشد هرچند نمره ورق زیر ده،در آن درس قبول هستید.

اگر در شهریور درس به صورت غیرحضوری ارائه شود، نمره مستمر ندارد. باید نمره ورق ده شود تا آن درس را قبول شوید.

و اگه پس از امتحانات خرداد ماه یا شهریورماه دانش آموزی صرفاً در یک عنوان درسی آخرین نمره بین 7 تا 10 را کسب نماید و معدل کل وی نیز حداقل 10 باشد با رعایت سایر شرایط فارغ التحصیل شناخته می شود.

با تشکر از کارشناسی سنجش گنبد

فرمول محاسبه نمره نهایی یک درس در دی ماه

روش محاسبه نمرات دروس مختلف در دوره متوسطه:

برای هر دانش آموز از اول سال تحصیلی تا آخر سال تحصیلی ۴ نمره برای هر درس در کارنامه ثبت می شود و هر کدام دارای ضریب می باشند که عبارت است از:

۱- نمره مستمر اول > ضریب ۱ 
۲- نمره پایانی اول( امتحانات دی ماه) > ضریب ۲
۳- نمره مستمر دوم > ضریب ۱
۴- نمره پایانی دوم ( امتحانات خردادماه ) > ضریب ۶

در آخر سال این نمرات با هم جمع می شود و تقسیم بر ۱۰ می شوند و نمره حاصله به عنوان نمره نهایی آن درس در کارنامه ثبت می شود و  این نمره قبولی و یا تجدیدی فرد را در آن درس مشخص می کند و همچنین از این نمرات معدل کل را استخراج می کنند.
برای مثال : نمرات درس ریاضی یک دانش آموز در طول سال تحصیلی و شیوه محاسبه آن را عنوان می کنیم:

نمره مستمر اول : ۱۷ >        ۱۷=۱×۱۷

نمره پایانی اول(دی ماه): ۱۶  >         ۳۲=۲×۱۶

نمره مستمر دوم: ۱۸ >        ۱۸=۱×۱۸

نمره پایانی دوم(خرداد ماه): ۱۴ >    ۸۴=۶×۱۴

 نمره نهایی ۱/۱۵=۱۰ تقسیم بر ۱۵۱ =۸۴+۱۸+۱۶+۱۷ 

لازم به ذکر می باشد که هر درس با توجه به اینکه چند واحذی می باشد به همان اندازه در معدل تاثیر دارد. مثلا تاثیر یک درس ۳واحدی در معدل ۳ برابر بیشتر از درس یک واحدی می باشد.

+ نوشته شده در  جمعه دوازدهم اسفند 1390ساعت 0:3  توسط مهدی شیروی- مشاور  |  /**/یک نظر

مشاوره مسیرشغلی:

 

مشاوره مسیرشغلی عبارتست از : فرایند کمک به فرد

 برای رشد و قبول تصویری یک پارچه و با کفایت

از خویشتن و نقش خویش در دنیای کار

 تا به این ترتیب این مفهوم واقعیت آزمایی شود

 و باعث رضایت فرد و جامعه گردد .

آسیب های داوطلبان در هنگام انتخاب رشته:

1- نا آشنایی با ملاکهای مهم انتخاب رشته(مسیر شغلی)

2- انتخاب بر اساس ملاکهای کاذب

3- انتخاب بدون بررسی و بر اساس اطلاعات محدود یا غلط

4- تصمیم گیری در زمان کوتاه و با اطلاعات کم

5- خود شناسی محدود

خودشناسی تحصیلی اولین رکن در تعیین مسیر شغلی

من کیستم؟                اهداف زندگی؟

چه توانایی هایی؟            مسیر زندگی؟

                     چه ارزشهایی؟

چه رغبت هایی؟       چه مهارت هایی؟

              چه استعدادی؟

چه نیازهایی؟                   چه شغلی؟

لطفا قبل از رسیدن به تقاطع مسیر خود را انتخاب نمایید

انواع تیپ های شخصیتی در مشاغل و رشته های مختلف:۱- واقع گرا

۲- جستجوگر

۳- هنری

۴- اجتماعی

۵- قراردادی

۶- تهوری

تیپ واقع گرا علاقه مند به :

فعالیت های عملی

مادی گرایی

کم حرف

موضوعات و فعالیت های خلاق

فنون و مهارت ها

کار با ابزار،حیوانات و ماشین ها

پیگیر

صرفه جو

غیر شهودی

رک

واقع گرایی یعنی کار با اشیاء 

  رشته ها و مشاغل مورد علاقه : مکانیک و ساخت وساز
کامپیوتر سخت افزار، الکترونیک ، طبیعت و کشاورزی

مهندسی،  نجاری

مربیان بدنساز
مربیان تربیت بدنی 
—جنگلبانان
دامداران ،مدیران محوطه سازی
باغبانان
 
تیپ جستجوگر : 

علاقه مند به:

فعالیت های علمی ،تحقیقاتی

مشاهده پدیده ها

مسائل انتزاعی و تحلیلی

منطق و درک مسائل

کنجکاو

منتقد

دقیق

خوددار

جستجوگری:  کار با ایده ها  —زیست شناس، ریاضیدان، فیزیکدان،شیمی دان، زمین شناس،پزشک، جراحان
 
علوم پزشکی :جراحان ،پزشکان ،دندانپزشکان
 
علوم :فیزیک ،زیست شناسی ،نجوم ،زمین شناسی 

—ریاضیات :جبر ،هندسه ،آمار
 
تیپ هنری :

علاقه مند به:

فعالیت های پیچیده

فعالیت های آزاد و غیر منظم

 فعالیت های هنری

خلاق

خیال پرداز

ابراز گر

آرمانگرا

شهودی

هنری :

—موسیقی دان، نقاش،طراح، بازیگر،طراح معماری داخلی


 

هنرهای بصری : معماران ،مجسمه سازان ، عکاسان ، طراحان داخلی، فیلمساز فیلمهای کارتونی 
—هنرهای اجرایی ، بازیگران ، موسیقیدانان 
نویسندگی : نویسنده رمان ، گزارشگر روزنامه ، گوینده برنامه های تلویزیونی
 

تیپ اجتماعی : 

علاقه مند به:

فعالیت های حمایتی

آموزش

فعالیت های مددکاری

 فعالیت های گروهی

پرستاری و ارتباط با کودکان

سخاوتمند

مهربان
اجتماعی یعنی کار با افراد 
مشاوران ،—روانشناسان ،مددکاران اجتماعی ،سرپرست خانه سالمندان

خدمات مربوط به امور سلامت :
تکنسین فوریتهای پزشکی
دستیار دندانپزشک
دستیار پرستار
پرستاران
 
منابع انسانی :
—مدیران بخش استخدام سازمانها
مدیران خدمات رفاهی
مشاوران مدارس
مدیران آسایشگاه سالمندان 
—علوم اجتماعی :
جامعه شناسان
معلمان علوم اجتماعی
 
تیپ تهوری :

علاقه مند به:

فعالیت های اقتصادی

اداره کردن دیگران

فعالیت های ماجراجویانه

 رهبری

مطمئن به خود

سلطه جو

پر حرف

تهوری: کار با افراد 

—مدیران فروش ، —دلالان ، نمایندگی های فروش 
مدیریت : مدیران اجرایی ، مدیران فروش ، ریئس شرکتها
 
سیاست و صحبت کردن در جمع : مدیران اجرایی ، سیاستمدران ، سخنرانان ، وکلای دادگستری
 
تیپ قراردادی :
 علاقه مند به:

فعالیت های ساده و مرتب

سرو کار داشتن با داده ها

سازمان دادن به کارها

 پیش بینی و برنامه ریزی

دور اندیش

فاقد تخیل

انعطاف نا پذیر

وظیفه شناس

قردادی : کار با داده ها 

—حسابدار، کارمند بانک، کارشناس مالیات، کارشناس برنامه و بودجه ،کتابدار


 

قانون : —قاضی ، وکلاء 
—برنامه نویسی کامپیوتر


مدیریت اداره(خدمات اداری)
  حسابداری و مالیات : حسابداران ، کارشناس برنامه و بودجه ، مدیران مالی

 
سوال : تیپ شخصیتی و شغلی دانش آموزان چگونه مشخص می شود؟
 
دانش آموزان می توانند از طریق کسب نتایج تست آزمون استرانگ شغلی که در روز جمعه ۲۸ بهمن از آن ها گرفته شد که در اختیار مشاور مدرسه می باشد ، تیپ شخصیتی - شغلی خود را با کمک مشاور تفسیر نمایند تا بتوانند با آگاهی بیشتر انتخاب رشته نمایند.

البته قابل ذکر می باشد که ملاک های دیگری نیز مانند : آزمون استعداد و نظر مشاور ، نظر معلمان دروس مرتبط با انتخاب رشته ، نظر والدین دانش آموز ، نطر خود دانش آموز و مهم تر از همه این ملاک ها نتایج امتحانات و نمرات دروس و همچنین معدل سال اول دبیرستان باید در نطر گرفته شود و با اطلاعاتی در مورد آینده شغلی رشته ها که از طریق افراد متخصص گرفته خواهد شد می توان انتخاب رشته مطمئنی انجام داد.

در ادامه به این ملاک ها و ارائه اطلاعات مهم در این زمینه خواهیم پرداخت.

نحوه محاسبه نمره نهایی شهریور

نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی در دی ماه

محاسبه نمرات شهریور دبیرستان

نمره شهریور چگونه محاسبه می شود

نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی سال سوم

نحوه محاسبه نمره در کارنامه (سوم دبیرستان)

2
رای
  1. علـــے نوتـــــ
    علـــے نوتـــــ
  2. آزمون و امتحان
  3. دوشنبه, 29 اردیبهشت 1393

سلام دوستان

من جبر و دینی رو خیلی افتضاح دادم

میشه بگین چجوری نمره تو کارنامه رو باید حساب کرد؟


و ضریب درسا چطوریه مثلا نمره کتبی نهایی ضربدر چند + چند میشه و نمره نهایی کارنامه به دست میاد؟


این طراحای بی رحم چرا اینطوری سوال در میارن دیگه

نامردا خیلی سخت درآوردن امسالو

کم کم اینقد سختش میکنن که میشه کنکور بعد کنکورو بر میدارن!!

فرمول محاسبه نمره نهایی یک درس در خرداد