برای ریپورت شدن چند نفر باید بلاک کنند

آموزش تصویری ریپورت پیج افراد ، پست ، کامنت و استوری در اینستاگرام

همانطور که می دانید در اینستاگرام یک شخص می تواند با کامنت و فیلم و تصویر برای شما مزاحمت ایجاد کند یا به مقدسات و ارزش های شما توهین کند و موجب آزار و اذیت شما شود. در اینستاگرام خیلی راحت می توانید این شخص را ریپورت یا گزارش کنید. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه ریپورت کامنت پیج ، عکس ، ویدیو ، استوری و اکانت یک فرد خاص را به شما آموزش می دهیم.

آموزش تصویری نحوه ریپورت عکس ، ویدیو ، کامنت و اکانت افراد در اینستاگرام

How to Report Someone Post , Profile or Comment on Instagram

هر شخص زمانی که اقدام به ساخت حساب کاربری در یک رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام می کند، باید تابع یکسری قوانین مختص آن شبکه اجتماعی باشد. این قوانین، محدودیت هایی را برای پاک نگه داشتن فضای اینستاگرام وضع می کنند.

برای مثال یک کاربر اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر نژاد پرستانه می کند. این کاربر قوانین استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام را زیر پا گذاشته. یا برای مثال، کاربری بدون کسب اجازه، تصاویر متعلق به یک کاربر دیگر را در پیج یا صفحه شخصی خود منتشر می کند. قبلا در انزل وب در مورد ۵ روش رفع مشکل ریپورت شدن در تلگرام و موبوگرام در چند ثانیه صحبت کردیم، امروز در انزل وب قصد داریم در مورد ریپورت کردن پروفایل شخص، نظرات، تصاویر و ویدیو در اینستاگرام صحبت کنیم.

ریپورت کردن اکانت در اینستاگرام چیست؟

معنی واژه Report در زبان فارسی یعنی گزارش. اینستاگرام با این کار هر کاربر اینستاگرام را بعنوان یک پلیس برای حفاظت از حریم و قوانین این شبکه اجتماعی در نظر می گیرد. در واقع زمانی که یک کاربر اینستاگرام تصویر یا یک پیج را گزارش می کند، همانند یک پلیس، در حفظ محیط و نظم اینستاگرام شراکت نموده است.

شما هم اگر به موردی برخورد کردید که قوانین نشر محتوا بر روی اینستاگرام را نقض نمود است، حتما تصویر یا کاربری که ناقض این قوانین می باشد را به اینستاگرام گزارش کنید. این کار شما باعث پاک شدن این شبکه اجتماعی از وجود کاربرانی خواهد شد که هنوز با فرهنگ استفاده از رسانه های اجتماعی آشنایی ندارند و چه بهتر که این افراد در اینستاگرام حضور نداشته باشند.

instagram15

آموزش ریپورت پروفایل یا اکانت در اینستاگرام

برای ریپورت کردن پروفایل یک شخص در اینستاگرام شما باید برنامه اینستاگرام را باز کنید. آیکن اینستاگرام در گوشی اندرویدی شما به صورت یک آیکن بنفش و نارنجی است. اگر شما آیکن اینستاگرام را در صفحه گوشی خود مشاهده نمی کنید آن را در لیست برنامه ها پیدا کنید.

instagram1

کلمه عبور و نام کاربری خود را وارد کنید.

instagram2

به پروفایل شخصی که می خواهید ریپورت کنید بروید. برای سادگی کار می توانید روی ذره بین پایین صفحه ضربه بزنید و نام شخص مورد نظر را وارد کنید.

instagram3

روی منو یا سه نقطه عمودی تپ کنید.

instagram4

روی Report تپ کنید.

instagram5

دلیل گزارش رپورت خود را انتخاب کنید: it’s spam ( اسپم) یا it’s inappropriate (نامناسب)instagram6

It’s spam برای اکانت‌های تبلیغاتی و هرز است و باعث بلاک کردن اکانت مورد نظر هم خواهد شد. برای سایر موارد It’s inappropriate را انتخاب کنید و یکی از گزینه‌های زیر را فشار دهید:

I don’t want this account to be able to see my photos or videos or search for me: اگر نمی‌خواهید این فرد بتواند تصاویر یا ویدئوهای شما را دیده و شما را جستجو کند. با فشردن این دکمه اکانت مورد نظر بلاک خواهد شد.

I believe this account violates Instagram’s community guidelines: اگر این اکانت قانونی را نقض کرده است. با انتخاب این گزینه چند تصمیم پیش رو خواهید داشت:

  • Report a photo, video or comment: ریپورت کردن عکس، ویدئو یا کامنت خاص
  • Report account: برای ریپورت کامل اکانت این گزینه را انتخاب کنید:
  • Posting annoying content: انتشار محتوای آزاردهنده: اینستاگرام ریپورت کردن محتوای خاص را از روش‌های قبلی پیشنهاد می‌کند.
  • Posting spam: در صورت پست کردن اسپم و مطالب هرز
  • This profile is pretending to be someone else: اگر این فرد خود را به جای کس دیگری جا زده است: گزینه Me وقتی که این فرد شما هستید
  • Someone I Know برای وقتی که کسی را که می‌شناسید مورد هدف قرار داده و A celebrity or public figure برای وقتی کسی خود را به جای یک شخصیت مشهور جا زده است. در گزینه آخر باید نام کامل فرد مورد نظرتان را نیز بنویسید.
  • Might be posting my intellectual property: وقتی اکانت محتوای دارای کپی‌رایت مربوط به شما را بدون اجازه منتشر می‌کند.

instagram

هنگامی که پروفایل ریپورت شد یک صفحه با علامت سبز به شما نمایش داده می شود و پیغام “Thank you for reporting this profile” به شما نمایش داده می شود که به خاطر ریپورت پروفایل از شما تشکر می کند.

اگر اینستاگرام متوجه شود که این شخص قوانین اینستاگرام را نقض می کند فورا این شخص را حذف می کند.

آموزش ریپورت پست عکس یا ویدیو در اینستاگرام

شما می توانید برای ویدیوهایی که در اینستاگرام می گذارید نظر سنجی قرار دهید اما در صورتی که قصد دارید یک پست را در اینستاگرام ریپورت کنید، برنامه اینستاگرام را باز کنید. نام کاربری و روز خود را وارد کنید. به پستی که می خواهید گزارش دهید بروید و روی سه نقطه عمودی تپ کنید. روی Report تپ کنید و دلیل ریپورت تان را انتخاب کنید.

instagram5

اگر تصویر یا ویدئو اسپم و هرز است It’s spam را فشار دهید و در غیر این‌صورت پس از فشردن it’s inappropriate یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • Self injury: تشویق به خودآزاری و آسیب به خود (خودکشی)
  • Harassment or bullying: آزار یا تهدید
  • Sale or promotion of drugs: فروش یا تبلیغ مواد مخدر
  • Sale or promotion of firearms: فروش یا تبلیغات اسلحه
  • Nudity or pornography: گزارش تصاویر و ویدئوهای برهنگی
  • Violence or harm: تشویق به خشونت یا آزار دیگران
  • Hate speech or symbol: تصاویر نژادپرستی، قومیتی و ضدزن یا ضدمرد
  • Intellectual property violation: گزارش انتشار محتوای دارای کپی‌رایت بدون کسب اجازه
  • I just don’t like it: اگر تنها این تصویر را دوست ندارید اینستاگرام توصیه می‌کند اکانت مورد نظر را بلاک کنید.

instagram14

آموزش نحوه ریپورت کامنت یا نظرات شخص در اینستاگرام

شما می توانید افراد را برای کامنت گذاشتن در پست اینستاگرام را محدود و انتخاب کنید، اما اگر قصد دارید کامنتی را ریپورت کنید باید برنامه اینستاگرام را باز کنید و کلمه عبور و نام کاربری خود را وارد نید.

به پستی که در آن کامنت مورد نظر شما وجود دارد بروید.

instagram9

علامت کامنت را تپ کنید.

instagram10

انگشت خود را روی آن کامنت نگه‌دارید.

instagram11

از بالای صفحه آیکن شبیه به تابلوی خطر را لمس کنید.

instagram12

اگر کامنت مورد نظر هرز یا اسپم است Spam or Scam را انتخاب کرده و در غیر این‌صورت Abusive Content را انتخاب کنید.

instagram13

آموزش ریپورت کردن عکس یا ویدیو استوری و لایو استوری اینستاگرام

برای ریپورت کردن استوری یا لایو استوری اینستاگرام تنها کافیست در هنگام تماشای استوری بر روی دکمه سه نقطه تپ کنید و سپس گزینه Report را انتخاب کنید.

آموزش ریپورت کردن عکس یا ویدیو استوری اینستاگرام

سپس با توجه به محتوا یکی از گزینه های its spam برای اسپم و its inappropriate برای محتوا نامناسب انتخاب کنید تا گزارش برای اینستاگرام ارسال شود.

آموزش ریپورت کردن عکس یا ویدیو استوری اینستاگرام

چند نفر ریپورت کنن کانال بسته میشه

بلاک (Block) تلگرام چیست و برای چه استفاده می‌شود؟

بلاک شدن در تلگرام به معنای قطع شدن راه ارتباطی با کسی است که شما را بلاک کرده است به طوری که شما نمی‌توانید پیامی به فرد موردنظر بدهید. در حقیقت اگر شما کسی را بلاک کنید، فرد مورد نظر دیگر قادر به پیام دادن به شما نیست. در ادامه چند کارکرد مهم بلاک در تلگرام را برای شما نام می‌بریم:

قطع ارتباط با دیگران

گاهی اوقات برای شما پیش می آید که نمی‌خواهید فرد خاصی به شما پیام دهد به همین خاطر او را در تلگرام بلاک می‌کنید.

خلاص شدن از تبلیغات نامرتبط و تکراری

با زیاد شدن گروه ها و کانال های تبلیغاتی برخی افراد حتی با استفاده از شماره و فرستادن پیام‌های انبوه اقدام به تبلیغات می‌کنند و این کار می‌تواند برای ما سرسام آور باشد، پس مناسب‌ترین گزینه می‌تواند بلاک کردن شماره تبلیغاتی باشد.

چگونه بفهمیم که بلاک شده‌ایم؟

برای اینکه بفهمیم که در تلگرام توسط فردی بلاک شده‌ایم یا نه، باید چند مورد را در کنار هم قرار دهیم و در صورتی که همه اتفاق بیفتند یعنی بلاک شده‌ایم.

مواردی که از طریق آنها می‌توانید بفهمید بلاک شده‌اید یا نه.

  1. حذف شدن تصویر پروفایل فرد مورد نظر
  2. تبدیل وضعیت آنلاین فرد مورد نظر به: last seen a long time ago
  3. هر چقدر برای فرد پیام بفرستید خوانده نمی‌شود. (فقط یک تیک کنار پیام زده می‌شود.)

بلاک در تلگرام

توجه داشته باشیم که در صورتی که هر سه تا مورد بالا اتفاق بی افتد یعنی بلاک شده ایم.

چگونه افراد را در تلگرام بلاک کنیم؟

اگر بخواهید کسی یا کسانی را در تلگرام بلاک کنید، مسیر شما بسیار ساده است. برای این‌کار دو روش وجود دارد. یکی از روش‌ها برای همۀ شماره‌ها کاربرد دارد و روش دیگر تنها برای لیست مخاطبین موبایل شما قابل استفاده است.

  • روش اول: بلاک کردن عمومی

    همانطور که گفتیم در این روش شما هر کس که بخواهید را می‌توانید بلاک کنید. برای بلاک کردن به این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

    1. برنامه (App) تلگرام را باز کنید
    2. به صفحه چت خصوصی با فرد موردنظر بروید
    3. در این صفحه روی عکس فرد مورد نظر بزنید که وارد پروفایلش بشوید
    4. در پروفایل شخص، قسمت یالا سمت راست روی سه نقطه بزنید و بلاک را بزنید و فرد بلاک می‌شود.

    توجه داشته باشید که این روش برای سیستم عامل‌های اندروید و ios کاربرد دارد و برای کاربران ویندوزفون (Winphone) با روشی مشابه همین باید عمل کنیم با این تفاوت که در آخرین مرحله سه نقطه در قسمت پایین سمت راست قرار دارد.

  • روش دوم: بلاک کردن افرادی که جز مخاطبین موبایل ما هستند

    1. برنامه (App) تلگرام را باز کنید
    2. به قسمت تنظیمات (Settings) تلگرام بروید، در این قسمت گزینه Privacy and Security  را انتخاب کنید
    3. گزینه Block Users را بزنید. در در این قسمت از لیست مخاطبانتان (Contact) افرادی را که می‌خواهید بلاک کنید از لیست مخاطبینتان اضافه کنید

    توجه داشته باشید که این روش برای گوشی های اندروید و ios  کاربرد دارد و برای کاربران ویندوزفون (Winphone) با روشی مشابه باید عمل کنیم با این تفاوت که در مرحله آخر که باید گزینه Blacklist را  انتخاب کنیم.

چگونه از بلاک تلگرام خارج شویم؟

برای خارج شدن از بلاک تلگرام دو روش وجود دارد که با استفاده از باگ(نقص نرم افزاری) در تلگرام می‌توانیم از آنها استفاده کنیم:

  • روش اول، حذف اکانت همراه با از دست رفتن اطلاعات:

    در این روش کافی است اکانت خود را حذف کنید و دوباره اکانت جدید بسازید و بعد از آن به راحتی می‌توانید به فردی که شما را بلاک کرده پیام دهید، باید توجه داشته باشید که در این روش تمامی مخاطبین، اطلاعات، پیام ها و فایل‌هایی که روی تلگرامتان داشته‌اید، حذف خواهند شد.

  • روش دوم، حذف اکانت بدون از دست رفتن اطلاعات

    با یک ترفند ساده می‌توان از بلاک تلگرام بدون از دست رفتن اطلاعات خارج شد. در این روش کافی است قبل از حذف اکانت خود، اطلاعات اکانت خود را به یک شماره دیگر انتقال دهید و سپس اکانت خود را حذف کنید و بعد از ایجاد مجدد حساب اطلاعات را به شماره خود برگردانید.

به همین راحتی می‌توانید مجدد به فردی که شما را بلاک کرده پیام دهید. البته توجه داشته باشید اگر حذف اکانت و ایجاد مجدد توسط شما زیاد شود، تلگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی می‌کند و اکانت شما را ریپورت می‌کند . در ادامه مقاله ریپورت و راه‌های رهایی از آن را نیز توضیح می‌دهیم. نکته‌ی خیلی مهم در خارج شدن از بلاک در تلگرام این است که اگر خیلی نیاز دارید به فرد مورد نظر پیام بدهید بلافاصله بعد از خروج از بلاک به وی پیام دهید چون همانطور که در جریانید در صورتی که شماره شما را داشته باشد به وی اطلاع داده می‌شود که شما مجدد وارد تلگرام شده‌اید و ممکن است دوباره شما را بلاک کند.

ریپورت چیست؟

ریپورت حالتی از تلگرام است که در آن شما قادر به پیام دادن به افراد نمی‌باشید، مگر در دو حالت خاص: ۱٫ می‌توانید به افرادی پیام دهید که که شماره‌ی همدیگر را در گوشی خود ذخیره دارید. ۲٫ می توانید داخل گروه‌ها پیام بفرستید.

البته باید بدانید که علاوه بر ریپورت، حالت دیگری هم وجود دارد به اسم ریپ چت! ریپ چت همانند ریپورت عمل می‌کند با این تفاوت که شما حتی قادر نیستید داخل گروه‌ها هم پیام بفرستید.

دلایل ریپورت شدن در تلگرام

اصلی‌ترین دلیل ریپورت در تلگرام پیام دادن به افرادی است که شماره ما را ذخیره ندارند و به دلیل عدم اعتماد، ما را به عنوان اسپم گزارش می‌دهند. البته این تنها دلیل ریپورت شدن در تلگرام نیست. طبق آمار خود تلگرام، دلایل غیررسمی دیگری هم گزارش شده‌اند که در ادامه این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده طولانی مدت از حالت last seen recently.
  • از نسخه های غیررسمی تلگرام مانند موبوگرام و تلگرام فارسی.
  • عضو شدن در کانال ها و گروه‌های غیراخلاقی(در صورتی که گروه یا کانال ریپورت شود یعنی شما هم که عضو بودید ریپورت شده‌اید)
  • ارسال بیش از ۱۰۰ پیام در طول روز (توجه داشته باشید که چت با افراد از این دست پیام‌ها نمی‌باشد)
  • استفاده از استیکرهای غیرمجاز که در تلگرام ذخیره نمی‌شود (چون استیکرها توسط کنترل می‌شوند و بیشتر عامل ریپورت شدن هستند.)
  • فوروارد کردن پست‌هایی که حاوی لینک آلوده و غیرمجاز هستند
  • سرک کشیدن در پی وی و پروفایل شخصی افرادی که در گرو‌ه‌های مشترک با شما هستند.
  • گروه‌های تبلیغاتی که شما را اضافه و سپس حذف می‌کنند (چون حذف زیاد از گروه و کانال همانند ریپورت است)

چگونه از ریپورت تلگرام خارج شویم؟

در اکثر مواقع که شما ریپورت می‌شوید، تلگرام برای شما تنبیهی در نظر می‌گیرد. این تنبیه می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • اگر اولین یا دومین باری باشد که ریپورت شده‌اید، تلگرام شما را به مدت چند روز محدود می‌کند.
  • اما اگر برای چند بار ریپورت شوید، ممکن است تلگرام اکانت شما را برای همیشه غیرفعال کند (که شامل شماره تلفن شما هم می‌شود).

اشتباه بودن ریپورت و درخواست بررسی مجدد

در مواردی که فکر می‌کنید به اشتباه ریپورت شده‌اید، می‌توانید با برقراری ارتباط با ادمین‌های تلگرام، این موضوع را به آنها اطلاع دهید. این کار از طریق ربات @spambot صورت می‌گیرد و در صورت تائید آنها، مساله ریپورت شما بلافاصله رفع می‌شود. مراحل ارسال درخواست از طریق این ربات به شرح زیر است:

  1. در قسمت Search عبارت @SpamBot را جستجو کنید و بر روی آن کلیک کنید تا باز شود.
    خروج از ریپورت تلگرام مرحله اول
  2. دکمه Start را انتخاب کنید.رفع ریپورت تلگرام مرحله دوم
  3. با آغاز فرایند گزارش باید گزینه This Is a mistake را انتخاب نمایید.خروج از ریپورت تلگرام مرحله سوم
  4. روی گزینه Yes کلیک کنید.
    مرحله چهارم رفع ریپورت تلگرام
  5. هم باید No I’ll Never Do any of This را انتخاب کنید.مرحله پنجم رفع ریپورت تلگرام
  6. در ادامه باید متنی را برای ربات بنویسید که ما از قبل برای شما آماده کردیم. پس متن زیر را در قسمت Message کپی کنید.

    Dear Telegram Support

    My Telegram Account has been spammed suddenly and I cannot sent message to any contacts whom i don’t have their number and I want you to help me and Fix the issue and   remove my number from blacklist

    .Thanks

  7. اندکی بعد از طرف ربات پیامی دریافت می کنید که شامل تاریخ بررسی و در صورت تائید مدیران، رفع ریپورت شما می‌باشد.

تعداد ریپورت در اینستاگرام

چند نفر بلاک کنن ریپورت میشی

چند نفر باید بلاک کنن ریپورت میشویم

در اینستاگرام چند نفر ریپورت کنن پیج بسته میشود

از کجا بفهمیم در اینستا ریپورت شدیم

چند نفر بلاک کنن پیج بسته میشه