چوب روسی سونا :: Weed

امدیم دور هم خوش باشیم

چوب روسی سونا

قیمت چوب سونا خشک

چوب مناسب برای سونای خشک

چوب سونا چیست؟
تعداد بازدید: 2560تعداد نظرات: 0
1396/09/20 - 14:07

چوب سونا چیست؟

رطوبت بسیار پایین، دوام بی نظیر، استحکام و مقاومت در مقابل حشرات و قارچ ها و خاصیت عایقی بسیار بالای چوب اصلاح شده با حرارت، آن را بسیار مناسب برای کاربرد به عنوان چوب سونا کرده است. با کاربرد این محصول در سونا پوست بدن دچار حساسیت و سوختگی نمی شود و از حیث بهداشت در رتبه ی یک قرار دارد.

برای ساخت سونا باید از چوب استفاده نمود که به دلیل انتقال حرارت پایین آن می باشد. در این مقاله ابتدا به طور مختصر به بیان تاریخچه سونا می پردازیم سپس سعی کرده ایم چوب مناسب جهت سونا را به شما معرفی نماییم .

سونا که به آن گرم خانه نیز گفته می شود اتاق کوچکی از جنس چوب با دمایی کنترل شده است که جهت استراحت ذهن، آرامش خیال و تجدید قوا مورد استفاده قرار می گیرد. علت استفاده از چوب بهره گیری از هوای گرم به شکل خشک یا مرطوب می باشد. برخی کشور فنلاند را به عنوان زادگاه سونا می شناسند برخی هم روسیه و یونان باستان .

مناسب ترین چوب سونا چیست؟

سوالی که جهت ساخت سونا ذهن طراحان و سازندگان را درگیر می نماید این می باشد که بهترین نوع چوب برای این کار چیست؟

با توجه به این امر که چوب سونا به طور دائمی در معرض رطوبت و حرارت قرار دارد  بنابراین می بایست چوبی مقاوم در برابر رطوبت باشد و از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشد.

انواع چوب هایی که می توان برای سونا مورد استفاده قرار داد چوب های KD (از قبیل رد سدار و اسپروس)، برخی چوب های (Hardwood) و چوب ترمو (از قبیل اسپن (Aspen) و الدر (Alder)) می باشد. یکی از مناسب ترین چوب های سونایی، ترموود و KD می باشد زیرا بنا به دلایل بسیار عمده ای از بهترین گزینه ها برای استفاده در این مکان است.

پروسه و فرآوری اصلاح حرارتی چوب به گونه ای می باشد که رطوبت چوب به طور چشمگیری کاهش می یابد بنابراین دچار حمله ی قارچ ها نمی گردد و از حیث بهداشت در درجه کیفی بالایی قرار خواهد گرفت و برای استفاده و کاربرد در سونا بسیار مناسب است بنابراین در صورت تماس با بدن و پوست انسان ضرری پیش نخواهد آورد. 

در این فیلم نحوه نصب و اجرای چوب سونا به نمایش گذاشته شده است:

چرا باید در انتخاب چوب سونا دقت کرد؟

چوب ترمو عایق بسیار مناسبی می باشد به طوری که هدایت گرمایی پایین آن، این چوب را مبدل به متریالی نموده است که در بسیاری کاربردها از قبیل سونا ایده آل کرده است. با توجه به عایق بودن این چوب می توان به راحتی در مکان های مرطوب بدون وجود نگرانی از آسیب زدن به بدن و پوست و ایجاد سوختگی مورد کاربرد قرار داد. فرآوری اصلاح حرارتی، صمغ موجود در چوب را کاملا از بین خواهد برد بنابراین برای کاربرد در مکان های گرم و خشک مناسب می باشد. سکوهای سونا و اتاق های شستشو در مجموعه ورزشی ها می توانند از این چوب منحصر به فرد استفاده نمایند تا هم زیبایی خاصی را ایجاد نماید و هم سلامت افراد را ضمانت کنند. با توجه به ثبات ابعادی و دوام فوق العاده ی این چوب، می توان از آن در کاربردهایی از قبیل دکینگ، نما و مبلمان و بسیاری از کاربردهای دیگر مورد استفاده کرد. رنگ قهوه ای تیره ی این محصول از طرفداران بسیاری برخوردار است و زیبایی خاصی را به محیط می بخشد. چوب گرما دیده در مقابل قارچ زدگی، حرارت و کپک از مقاومت بالایی برخوردار است و در مکان هایی از قبیل سونا، محیط های باز و مکان های دارای گرمایش از کف که بسیاری از متریال های طبیعی دوام نمی آورند، مورد استفاده قرار می گیرد.

سونا از جمله مکان هایی می باشد که رعایت بهداشت و برخورداری از استانداردهای لازم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین در انتخاب چوب و متریال های به کار رفته در سونا می بایست دقت لازم به عمل آید تا سلامت افراد جامعه به موازات استفاده از این مکان ها حفظ شود.

فروش چوب سونا

برای خرید چوب مناسب در اتاق سونا باید دقت لازم را داشته باشید چرا که اتاق سونا محیطی گرم و مرطوب می باشد بنابراین مصرف کنندگان باید به این نکته توجه داشته باشند تا بهترین گزینه را خریداری نمایند شرکت پارس آرای کوهستان با بهره گیری از کارشناسان فروش با سابقه و متبحر این آگاهی را به مشتریان محترم می دهد تا از خرید خود رضایت کامل داشته باشند. دلیل استفاده از چوب در سونا انتقال حرارت می باشد شرکت پارس آرای کوهستان توصیه می کند برای ساخت اتاق سونا که محیطی برای استراحت و آرامش ذهن می باشد از چوب ترموود استفاده نمایید چرا که مقاومت این چوب به دلیل داشتن ثبات ابعادی بالاست همچنین توصیه می کنیم از چوب ترمو با گره های کم استفاده شود تا از تجمع حرارت در میان گره ها جلوگیری نماید. معمولا در فضاهایی که در کنار اتاق سونا استخر وجود دارد باید برای زیرکار چوب سونا از پشم سنگ فویل دار استفاده نمود تا مانند عایق عمل کند همانطور که در فیلم بالا مشاهده نمودید تیم اجرایی شرکت پارس آرای کوهستان با رعایت این نکات همواره تلاش نموده تا پروژه ها را به بهترین شکل ممکن به اتمام برساند و یکی از بزرگترین اهداف این شرکت رضایت و خرسندی مشتریان عزیز می باشد. در این جا ما به معرفی برخی از چوب های مناسب برای سونا می پردازیم :

 

(Thermo Alder (15x88

(Thermo Alder (28x88

(Thermo Alder (15x118

(Thermo Aspen (15x88

 قیمت چوب سونا 

مقالات زیادی در رابطه با سونا و چوب سونا در اینترنت وجود دارد اما نکته مهمی که به آن پرداخته نشده است قیمت سونا و جزئیات نصب آن است سوالاتی که در این باره به سراغ ما می آید در مورد قیمت گذاری چوب سونا می باشد اینکه چگونه قیمت چوب سونا را تعیین می کنند؟ چه عواملی در انتخاب بهترین چوب مناسب است؟ چه مواردی در قیمت چوب سونا تاثیرگذار است؟

در این مطلب سعی داریم به پاسخ برخی از این سوالات بپردازیم برای ساخت یک اتاق سونا مهم ترین آیتم چوب مناسب برای استفاده در آن می باشد بنابراین لازم است اطلاعاتی درباره ی انواع چوب ها داشته باشید تا بتوانید با دقت بیشتری تصمیم گیری نمایید چوب ترمو الدر یکی از محصولات شرکت پارس آرای کوهستان است که دارای محبوبیت بالایی برای استفاده در سونا می باشد این چوب از کیفیت بالایی برخوردار است و چوبی ایده آل برای کارهایی نظیر سونا به حساب می آید از دیگر محصولات این شرکت چوب ترمو اسپن را می توان نام برد که چوبی مرغوب با قیمتی مناسب می باشد این چوب ها با توجه به فرآوری انجام شده بر روی آن ها بسیار مقاوم می باشند به همین دلیل می توانند گزینه مناسبی برای سونا باشند. در صورتی که رفت و آمد در اتاق سونا زیاد است توصیه می شود از چوب های الواری یا ضخیم علی الخصوص در سکو ها استفاده شود.

با توجه به اینکه مهمترین هزینه ساخت سونای چوبی مربوط به چوب می باشد بنابراین مساحت فضایی که برای سونا اختصاص داده شده است رابطه مستقیمی در قیمت چوب دارد . برای استعلام قیمت چوب سونا با کارشناسان فروش مجموعه ما 7-22631405-021 تماس حاصل نمایید تا شما را در تصمیم گیری یاری نمایند.

رنگ چوب سونا

چگونه رنگی برای سونای خشک و چوب های فضای باز مناسب است

انواع رنگ و رنگ مناسب برای سونای خشک چوبی

رنگ سونای خشک ، رنگ سیلر و کیلر و پلی استر برای دمای زیر 30 درجه مناسب است و در رطوبت بالای 15 درجه چوب صدمه و دچار تخریب میشود 

رنگ سیلر یک دست و یه دست رنگ آمیزی با کیلر ماشینی خارجی ، برای درجه حرارت زیر 40 درجه و رطوبت 30 الی 35 درجه مناسب است . ( کیلر ماشینی برای رنگ ماشین هایی که در جنوب کشور تردد مبکنند استفاده می شد ) .

رنگ چوب اپوکسی مخصوص کشتی سازی برای درجه حرارت 30 الی 40 درجه و رطوبت بالا استفاده می شود ولی چوب را کاملا قهوه ای میکند .

رنگ های بسیاری به عنوان مقاوم کننده در برابر افتاب ، رطوبت ، و گرما به عنوان نانو ، رنگ خارجی و .. در بازار وجود دارد ، اما 90 درصد آنها پوسته می شوند و به چوب صدمه میزنند . اما نوعی از رنگ طبیعی در بازار وجود دارد به نام دیوترول ساخت کشور سوئیس و 100% گیاهی است . این رنگ اگر درست و با زیر سازی مناسب کار شود حداقل در درجه حرارت 110 درجه و رطوبت 100% سه سال ضمانت دارد . از قیمت ارزان تری نسبت به رنگ های دیگر بر خوردار است و به چوب اجازه میدهد با محیط تبادل رطوبت داشته باشد .

اما هدف از این پست تبلیغ نمی باشد و فقط به دنبال معرفی یک راه کار خوب هستیم .

برای رنگ آمیزی چوب سونا نباید از سیلر و کیلر استفاده کرد زیرا باعث تغییر رنگ چوب در حرارت خواهد شد و از همه بدتر رنگ سیلر و کیلر طاقت گرما را ندارد و به مرور تبخیر میشود . به همین علت است که اکثر سونا های عمومی حالت چرک و سوخته دارند ، بخصوص در قسمت هایی که رطوبت بیشتری موجود است این روال سریعتر تغییر میکند ،

اما راه حل :

اول اینکه رنگ مرغوب خریداری کنید

کوره سونای خشک را از نوع استاندارد و با ترموستات دیجیتال نصب کنید ، ترموستات های مسی از دقت پایین تری برخوردار هستند

گارد و حفاظ مناسب برای هیتر یا کوره بسازید

از آجر مرغوب برای ساخت شومینه کوره استفاده کنید ، از استاد کار شومینه استفاده کنید روال ساخت شومینه ، دیوار حائل کوره ، حفاظ هیتر ، و دیوار پشت هیتر برقی با شومینه داخل منزل متفاوت است ، حتما از الیاف نسوز برای مهار آجر ها استفاده شود ، برای کوره به نسبت ابعاد کوره باید مرتفع تر ساخته شود . آجر کوره سونا

اگر رنگ پایه آب استفاده میکنید ، مابین هر دست رنگ باید حدود 12 ساعت زمان برای خشک شدن رنگ بگذارید و اگر رنگ فوری حدود 10 ساعت بین هر دست رنگ کافیست ، البته رنگ فوری برای سونا مناسب نمیباشد زیرا نهایتا تا 50 درجه حرارت را تحمل میکند .

از رنگ مقاوم در برابر حرارت ، زیر کار مقاوم در برابر رطوبت و لاک ضد خش مقاوم در برابر uv  استفاده کنید .


نکته مهم عایق رطوبتی مابین دیوار سونا و عایق حرارتی به ضخامت حداقل 5 سانتی متر روی دیوار سیمانی ( زیر چوب رویه سونا ) مانند عکس زیر .

این روش برای دیوار هایی با نمای افقی کار میشود

عایق رطوبتی سونا جلوگیری میکند از رسیدن رطوبت به عایق حرارتی و در نهایت چوب سونای شما

اما وظیفه عایق حرارتی ، مانند پشم سنگ ، : این است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی ، جلو گیری میکند از انتقال حریق ، یعنی عایق حرارتی به عایقی گفته میشود که در مقابل حرارت مقاوم باشد و ضریب انتقال حرارت آن پایین باشد .


سونای خشک, سونا, ضد آب, رنگ چوب, رنگ سونا

رنگ مخصوص سونا

سونای خشک

رنگ های SUPI مخصوص سونا و فضاهای مرطوب با تنوع رنگ بالا محصول کارخانه تیکوریلا (فنلاند)

رنگ چوب سونا خشک

قیمت چوب ترمووود

فروش سونای خشک خانگی

لوازم سونا خشک

برای دریافت لینک کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی